All things funny about Oz

Het is zeker even wennen. Vorig jaar de serie gezien en moest er in groeien. Dit jaar was ik meteen hooked en echt genoten van de serie, behoudens game 2 in dat andere land out west ;)

Ik weet niet hoe het in jouw region zit maar er is hier in FNQ maar 1 sport, en dat is Rugby League, cricket en AFL bestaan hier (bijna) niet. Dus de pubs zitten bomvol op footy night en makkelijke manier om nieuwe mensen te leren kennen en sfeer te proeven. Zo kwam ik mijn overbuurman tegen waar ik voorheen niets mee had en sindsdien best ok is zeg maar.

Wij kijken het samen met 3 jongens, en elke game host er iemand anders, mooi op de deck zitten met de TV en een paar biertjes, tropical style.

Is dat iets QLDs? Ik heb niks met tv sport. Maar ik hoor alleen AFL en cricket?
 
Yeah... nah, dat is toch anders ;)
Yeah nah heeft mij wel op het verkeerde been gezet op het werk in het begin. Did you manage to get this sorted? Yeah nah mate. Ok thanks.

Er later achter komen dat dat dus negative is, one of the perils of being fresh off the boat
 
Dat yeah Naah yeah... is toch een uitspraak van die YouTuber? Hoe heet ie? Ozzie man reviews. Je ligt dubbel. Tenminste, mij kan je bij elkaar vegen meestal ik hou d'r wel van.
Hij is goed ja! Maar het is niet zo zeer zijn uitspraak, het is gewoon Australisch :)
 
Dat yeah Naah yeah... is toch een uitspraak van die YouTuber? Hoe heet ie? Ozzie man reviews. Je ligt dubbel. Tenminste, mij kan je bij elkaar vegen meestal ik hou d'r wel van.

Ozzie man review is goud als je buiten Oz zit, toen vond ik het ook geweldig. Nu ik gewend ben aan de slang en aan de uitspraak valt de helft me al niet eens meer op :) Hij is wel droog.
 
Ozzie man review is goud als je buiten Oz zit, toen vond ik het ook geweldig. Nu ik gewend ben aan de slang en aan de uitspraak valt de helft me al niet eens meer op :) Hij is wel droog.
Vooral dat droge en hoe hij het brengt. De combinatie met het Australische accent maakt het dan wel af.
 
Vooral dat droge en hoe hij het brengt. De combinatie met het Australische accent maakt het dan wel af.
Ja en dat is precies dat droge en no nonsense wat de Australische mentaliteit zo leuk maakt. Ik kijk bijvoorbeeld veel 4WD shows en ook een hoop Amerikaanse producties. Erg boeiend om te zien hoe de benadering zo totaal vesrchillend is. Amerikanen benaderen alles bijna wetenschappelijk zonder enige humor en proberen zo evenwichtig mogelijk over te komen beetje ala ASPW, jouw idool @afterbang ;) owee als er gelachen wordt, en de (meeste) Australiers hebben gewoon een hoop banter, running jokes en zelfspot. Ik weet wel wat ik zelf liever kijk.
 
Als ik iemand niet meer kijk is het APSW wel. Kijk hem nooit meer. Die is zo doorgeschoten in zelf verheerlijking en zijn eigen gelijk. Bijna zielig.

Ozzie man is echt wel Grappig ja, en wat Tim zegt, na een paar jaar hier valt het Ozzie stuk minder op en is tie gewoon leuk. Slimme kerel trouwens. Doet zich vaak dommer voor dan die is ;)
 
Als ik iemand niet meer kijk is het APSW wel. Kijk hem nooit meer. Die is zo doorgeschoten in zelf verheerlijking en zijn eigen gelijk. Bijna zielig.

Ozzie man is echt wel Grappig ja, en wat Tim zegt, na een paar jaar hier valt het Ozzie stuk minder op en is tie gewoon leuk. Slimme kerel trouwens. Doet zich vaak dommer voor dan die is ;)

Ik zag nu dat ie het had over Unimog, niet het filmpje bekeken maar de titel beloofde al niet veel goeds. En ik moet zeggen, je hebt gelijk. Ik vond hem irritant maar vond hem wel over verstand van zaken beschikken, ik vind hem nu vooral irritant en het wordt een oud zeurend mannetje. Niks is goed, en ik heb ook wel mijn interesse verloren. Ik heb nu een channel gevonden van een Duitser hier in Oz, KLIK welke op zijn Duits grondig is, en best leuk om de bouw van zijn 105 series en trips te volgen, maar ook hij kan een beetje een zeurkous zijn.

Die Ozzie man reviews is vaak scherp en is zeker niet dom nee.
 
Stefan Fischer. Ja die ken ik wel. Die heeft jarenlang een Defender 110 gehad en een vreselijk customised Defender rock crawler. Zeker wel een aardig channel. Hij kan soms ook een beetje klagen en zijn humor is…. Duits. Maar zeker beter te bekijken dan onze Zuid Afrikaan.

In hoor via via wat APSW uitkraamt en dan weet ik voldoende. Hoef niet te kijken ;)
 
Als ik iemand niet meer kijk is het APSW wel. Kijk hem nooit meer. Die is zo doorgeschoten in zelf verheerlijking en zijn eigen gelijk. Bijna zielig.

Ozzie man is echt wel Grappig ja, en wat Tim zegt, na een paar jaar hier valt het Ozzie stuk minder op en is tie gewoon leuk. Slimme kerel trouwens. Doet zich vaak dommer voor dan die is ;)
Je moet ook niet te slim lijken. Dan verwachten mensen te veel van je 😉
 
Je had trouwens lang geleden, toen ik backpacker was in Australië, en ik weet niet meer of die serie toen al ouder was maar waarschijnlijk wel.
En, ik kan me niet heel veel herinneren, volgens mij was het maar 1 hoofd acteur. En ėėn scene in het bijzonder herinner ik me nog.
Hij kwam, volgens mij als journalist aan, bij een groep mensen en begon zich voor te stellen. maar bij het handen schudden en naar de volgende persoon lopen zag je steeds een andere mouw. En met lopen steeds andere sokken en schoenen. En dat was zo goed in elkaar gezet.
En zo was volgens mij die hele serie. Het sloeg allemaal helemaal nergens op. Herkent iemand dit toevallig? Het was echt Aussie.
 
In hoor via via wat APSW uitkraamt en dan weet ik voldoende. Hoef niet te kijken ;)
Hé topic is All things funny about Oz
APSW is dus way off topic
Hoe kan je als ‘award winning’ filmmaker zo een belabberde filmpjes maken…Award whining zal ie bedoelen

By the way: dat ‘award winning’ is wel iets grappig in Oz. Het is bijna de standaard zin in elke bio hier zodat het meteen devalueert wat het bedoelt.
 
Back
Top