Vinvanmil
New Member
Hallo iedereen,
Ik ben bezig met de voorbereidingen van mijn spouse-visa (de facto) en ik ben een lijst aan het opstellen van alle documenten en bewijzen die ik moet meesturen, aangezien ik anders door de bomen het bos niet meer zie...
Ik vroeg me af of mensen nog aanvullingen/verbeteringen/ideeen hebben op mijn lijst, met name wat betreft de diverse bewijsstukken:
- Police checks (2x, Nederland en Australie)
- Medical test (incl. X-ray)
- Form 888 "Statutory declaration " (2x)
- Form 40SP - Sponsporship
- Form 47SP - Application for spouse visa
- Passport-size photo's (2x each, sponsor and applicant))
- Certified copy passport (2x, sponsor and applicant)
- Written statement about history relationship
- Evidence of shared financial commitments:
- registration cars
- our shared bank account statements
- lease of our unit, both signed
- shared household bills (gas, phone, electricity)
- Evidence of shared responsibilities in household
- written statement about housework responsibility
- written statement from landlord of joint rental
- jointed utilities account (gas, electricity, phone)
- correspondence addressed to both --> cards, letters, bills
- Evidence of social context of relationship
- joint invitations (21st's, christmas parties, birthdays in emails and cards)
- photos with family and friends
- joint membership (???, bonus kaart apotheek geldig??)
- evidence of joint travel or social activities (concert, big day out, clipsal)
- Evidence of commitment to each other
- Emails
- Letters
- Cards
- Phone bills with 100000 sms and calls
Alle aanvullingen zijn meer dan van harte welkom!!!
Dan meteen ook nog maar ff twee vraagjes:
1. Zoals ik het begrijp dien je aan te tonen dat je 12 maanden in een de factor relatie zit, en dat de relatie oprecht is. Indien je alle document bijvoegt, word door hun dan de beslissing genomen welk(e) bewijsstuk(ken) word gebruikt om dit aan te tonen? Of moet je bij elk bewijsstuk iets aangeven in de trend van "deze foto is genomen op 1-1-2001 wat aantoont dat we al 3 jaar bij elkaar zijn, blabla", "dit is onze bankrekening, wat aantoont dat we financieel de lasten delen, enz.enz." Het is mij op dit omment namelijk een beetje onduidelijk of er onderscheid hierin moet worden gemaakt, of dat je gewoon zoveel mogelijk bewijzen in een envelop moet meesturen...
2. In booklet 1, op pagina 35 e.v. staat netjes uitgelegd welke bewijzen je mee moet sturen. Is het noodzakelijk dat je ELK bewijsstuk ook daadwerkelijk hebt? Bijvoorbeeld, het bewijs van "joint membership of organisations or groups" of "the terms of your wills". Deze hebben wij bijvoorbeeld niet. Is dat meteen een klein rampje? Of zijn al die punten meer een globale richtlijn? Ik weet dat er staat deze dit alles meer een "guide" is, maar was even benieuwd naar jullie mening.
Alvast bedankt iedereen!!
Cya,
Vincent
Ik ben bezig met de voorbereidingen van mijn spouse-visa (de facto) en ik ben een lijst aan het opstellen van alle documenten en bewijzen die ik moet meesturen, aangezien ik anders door de bomen het bos niet meer zie...
Ik vroeg me af of mensen nog aanvullingen/verbeteringen/ideeen hebben op mijn lijst, met name wat betreft de diverse bewijsstukken:
- Police checks (2x, Nederland en Australie)
- Medical test (incl. X-ray)
- Form 888 "Statutory declaration " (2x)
- Form 40SP - Sponsporship
- Form 47SP - Application for spouse visa
- Passport-size photo's (2x each, sponsor and applicant))
- Certified copy passport (2x, sponsor and applicant)
- Written statement about history relationship
- Evidence of shared financial commitments:
- registration cars
- our shared bank account statements
- lease of our unit, both signed
- shared household bills (gas, phone, electricity)
- Evidence of shared responsibilities in household
- written statement about housework responsibility
- written statement from landlord of joint rental
- jointed utilities account (gas, electricity, phone)
- correspondence addressed to both --> cards, letters, bills
- Evidence of social context of relationship
- joint invitations (21st's, christmas parties, birthdays in emails and cards)
- photos with family and friends
- joint membership (???, bonus kaart apotheek geldig??)
- evidence of joint travel or social activities (concert, big day out, clipsal)
- Evidence of commitment to each other
- Emails
- Letters
- Cards
- Phone bills with 100000 sms and calls
Alle aanvullingen zijn meer dan van harte welkom!!!
Dan meteen ook nog maar ff twee vraagjes:
1. Zoals ik het begrijp dien je aan te tonen dat je 12 maanden in een de factor relatie zit, en dat de relatie oprecht is. Indien je alle document bijvoegt, word door hun dan de beslissing genomen welk(e) bewijsstuk(ken) word gebruikt om dit aan te tonen? Of moet je bij elk bewijsstuk iets aangeven in de trend van "deze foto is genomen op 1-1-2001 wat aantoont dat we al 3 jaar bij elkaar zijn, blabla", "dit is onze bankrekening, wat aantoont dat we financieel de lasten delen, enz.enz." Het is mij op dit omment namelijk een beetje onduidelijk of er onderscheid hierin moet worden gemaakt, of dat je gewoon zoveel mogelijk bewijzen in een envelop moet meesturen...
2. In booklet 1, op pagina 35 e.v. staat netjes uitgelegd welke bewijzen je mee moet sturen. Is het noodzakelijk dat je ELK bewijsstuk ook daadwerkelijk hebt? Bijvoorbeeld, het bewijs van "joint membership of organisations or groups" of "the terms of your wills". Deze hebben wij bijvoorbeeld niet. Is dat meteen een klein rampje? Of zijn al die punten meer een globale richtlijn? Ik weet dat er staat deze dit alles meer een "guide" is, maar was even benieuwd naar jullie mening.
Alvast bedankt iedereen!!
Cya,
Vincent