Ambtelijk geplas!

Jeroen

XPdite Hero
Om er voor te zorgen dat de laatste handeling mbt het SIR visum worden gedaan heb ik een mailtje naar Den Haag gestuurd met de vragen wanneer we zouden kunnen komen en wat we mee moeten nemen. Zo gepiept toch? NIET (hup en daar gaan we weer!)

We krijgen een mailtje terug; u moet in Berlijn zijn en daar uw vraag neerleggen  :wall: Goed, een mailtje die kant op. Mailtje terug; u kunt het antwoord ergens op de volgende sites vinden. "If the information you have requested is available on one of the  above two websites, you will not receive a response to your email enquiry." Das makkelijk, goede service.  :angry1: Ik heb beide sites doorgekeken, het staat er niet op. Dus nu wachten op Berlijn. Misschien dat iemand aldaar ooit eens een keertje de tijd zou willen en kunnen nemen om in ieder geval te trachten om één van de vragen te beoordelen of de vraag al dan niet op één van de sites staat en dat door te geven aan een collega die gaat over het beantwoorden van vragen nadat is gebleken dat het antwoord niet op de sites staan, dat eerst nog even controleert omdat er eventuele sites in de tussentijd gewijzigd zou kunnen zijn en constateert dat alleen de eerste vraag is gecontroleerd en niet de tweede en het alsnog terugstuurt naar zijn eerste collega met de vraag of hij/zij even wil controleren of de tweede vraag op één van de sites staat en dus weer onderop de stapel wil leggen. En snel een beetje!

Kan iemand mij hier vertellen dat ik niet gek ben, die bevestiging heb ik even nodig! (Het is toch ook geen wonder dat ik steeds weer met roken begin  :-D)

Goed, mijn vraag: klopt dat nou allemaal wel dat we naar Berlijn moeten, ik geloof er geen z&% van.
 
Ik neem aan dat er een aantekening in het paspoort moet komen te staan of een stempel. Dat meende ik ergens te hebben opgevangen.
 
[quote author=Jeroen link=topic=1082.msg8469#msg8469 date=1107512675]
Ik neem aan dat er een aantekening in het paspoort moet komen te staan of een stempel. Dat meende ik ergens te hebben opgevangen.
[/quote]
Een visumsticker. Die kun je gewoon in Den Haag halen. Laat ze maar  :blahblah:
 
Nou, wij hebben de papieren voor ons skilled visa binnen gekregen, maar daarin staat vermeld dat het niet meer in Den Haag kan. Zij zeggen dat je naar Berlijn moet of dat je je papieren met paspoorten naar Londen kunt sturen. Maar ja, onze paspoorten met de post, dat durf ik niet goed aan.  :roll:

Weet iemand of je in Berlijn een afspraak moet maken voor je je visum kunt ophalen? Of omdat het slechts een kwestie van een stempeltje is, kun je gewoon komen binnenvallen?  :?

Groetjes van Julia
 
[quote author=Julia link=topic=1082.msg8925#msg8925 date=1108112500]
Nou, wij hebben de papieren voor ons skilled visa binnen gekregen, maar daarin staat vermeld dat het niet meer in Den Haag kan. Zij zeggen dat je naar Berlijn moet of dat je je papieren met paspoorten naar Londen kunt sturen. Maar ja, onze paspoorten met de post, dat durf ik niet goed aan.  :roll:

Weet iemand of je in Berlijn een afspraak moet maken voor je je visum kunt ophalen? Of omdat het slechts een kwestie van een stempeltje is, kun je gewoon komen binnenvallen?  :?

Groetjes van Julia
[/quote]
Ze zijn bij DIMIA wel heel goed in het veranderen van de regels. Dat ze nog tijd over hebben om visumaanvragen te behandelen  :).

Een lang weekendje London of Berlijn is toch ook heel leuk.

In Den Haag konden we afgelopen zomer gewoon binnen vallen. Maar misschien is dat ook veranders of zijn de regels in Berlijn of Londen ook weer anders  :lol: :|
 
Back
Top