An, Steve & Tomas: 6 november vertrek naar Melbourne

AnSteveTomas

XPdite Sponsor
hi everyone,

ook voor ons een topic om jullie op de hoogte te houden van onze vooruitgang.
Hoewel, van vooruitgang is momenteel weinig sprake!
Ik had in 'even voorstellen' al vermeld dat we klaar zijn om de aanvraag naar Dima op te sturen maar dat we juist nog wachten op een goedkeurend mailtje van het Migration Bureau dat we alles goed hebben gedaan.
1ste mail was op 16 jan met onze gescande aanvraag in link naar yousendit.com. -de bijlage was te groot om via e-mail te gaan- Op 18 jan mailtje terug: "we krijgen de bijlage niet open, we worden naar een of andere website gestuurd". Op 22 jan terug verstuurd. Vandaag 29 jan weer mail terug met hetzelfde antwoord.
Oh ja, tegelijk ook nog een mail van de boekhouding: "u heeft te weinig uren over om uw aanvraag op een degelijke manier af te werken. Daarom raden wij u aan om een bijkomende 2 uur te kopen aan 583€."
Het contact verloopt via de hoofdzetel in Nieuw-Zeeland en we hebben hun "budget"plan van 1650€ met 13uren, wat naar hun eigen zeggen zeker voldoende ging zijn. We hebben ook alles zelf verzameld, opgestuurd... en geen bijkomende vragen hebben gesteld. Het komt er dus op neer dat wij moeten boeten voor hun domheid en traagheid. Ik weet wel dat het er in Nieuw-Zeeland een stuk relaxed'er aan toe gaat maar dit is echt te...te... vind er zelfs geen woorden voor.  :x

Ongelooflijk, daar worden we nu echt pisnijdig van! Ik weet dat er hier op het forum al heel wat inkt is gevloeid over het MB en zo te zien zijn ze blijkbaar nog niet veranderd.
Steve gaat nu een niet al te vriendelijk mailtje sturen dat 'ze 't in hun *** mogen steken'. (sorry, boosheid komt er altijd in 't Vlaams uit bij mij) Alles is voor ons klaar om te verzenden en normaal gezien volgen alleen nog de medicals en het bewijs van goed gedrag  dus hebben we besloten om onze aanvraag zo op te sturen. Het belangrijkte deel, mn het sponsorschap van Victoria, is binnen dus nu kunnen we wel alleen verder.

Wordt vervolgd...(Hopelijk volgende keer op een positievere manier.)

groetjes,
An
PS: aan hen die nog naar een migratie bureau aan het shoppen zijn: laat het Migration Bureau links liggen! Ik kan nog heel wat meer vertellen over hun belachelijk hoge facturen voor telefoongesprekken en e-mails !

Hoi An,

Sorry om te horen over jullie slechte evaring met de MB.  Hopelijk kunnen jullie wel alles verder zelf afhandelen zonder te veel bijkomende kosten.

Veel succes met alles opsturen en de volgende stappen.

Groetjes,
Susan

hey!

bij ons wordt het ook veel duurder dan ze op voorhand hadden gezegd......en ze hebben nochtans niks speciaals of extra moeten doen....

Hey Ines!

ondertussen zijn de gemoederen hier wat bedaard en geven we ze nog een laatste kans. De e-mail is dus voor de 3de keer verstuurd. Maar no way dat we die 583€ gaan betalen!!
Bij jullie al iets nieuws?

groetjes,
An

Het wachten kan officieel beginnen want...de aanvraag naar Dimia is vandaag vertrokken met EMS-Taxipost!
Ondanks dat we de e-mail voor de derde keer naar het MB hadden verstuurd, surprise, suprise... geen antwoord gekregen deze week, niet eens een bevestiging van ontvangst. Dus f*** 'm, we doen het wel alleen nu!

Keep your fingers and toes crossed!

Nu toch een antwoord gekregen van het MB: alles was ok behalve een paar kleine pietluttigheden. Ze adviseerden ook om een 'cover letter' te schrijven waarin we onszelf voorstelden en met een korte samenvatting van de bijhorende documenten.

Te laat nu maar ik vroeg mij toch af iemand dit gedaan heeft of niet gedaan heeft en of dit het resultaat heeft beïnvloed? Er staat toch ook nergens dat dit moet.

hey!

Bij ons heeft MB die cover letter geschreven maar weet niet of dat verplicht is ..... zegt het MB dat er niet bij ? Of moet je die vraag expliciet stellen zodat ze je weer iets kunnen aanrekenen ?
In ieder geval proficiat met het officieel indienen van de aanvraag!
Bij ons nog geen bericht .....we gaan donderdag de medicals doen zodat we ze kunnen frontloaden en de uittreksels van het strafregister zijn aangevraagd.... spannend!

groetjes en veel goede moed met het wachten!
ines

Hm,

Ik ben zelf ook via het migration bureau gegaan maar ik heb nooit bericht gehad over te grote e-mails of zoiets. Zelf stuurde ik de post altijd op naar hun kantoor in Amsterdam of bracht ik het even langs (dat is makkelijk als je in Zaandam woonde) en zij stuurden het dan door naar Nieuw Zeeland of in mijn geval naar Rockhampton (daar schijnen ze sinds vorig jaar ook een kantoor te hebben).

@ Hawk: jij had dan wel het voordeel dat je in Nederland woont. Er is ons niet de keuze gegeven om het via Amsterdam te laten gaan hoewel ons die indruk werd gegeven bij het 'binnenhalen'. Misschien omdat Steve Brits is? Ik weet het niet. Maar dan valt te zeggen dat ze toch ook een kantoor in Groot-Brittanië hebben?
1 voordeel hadden we wel als niet-Nederlander: we moesten geen belasting betalen op de 1650€.

Maar goed, laten we over positievere dingen praten:
onze aanvraag is goed en wel gearriveerd! En maar 4 dagen nodig gehad, super!!
EMS-Taxipost rocks!

Kleine update:
door de naamsverandering van Dima naar Diac en bijhorende nieuwe formulieren maakten we ons een beetje zorgen of dit de zaken zou vertragen. (zoals ik bij Kallie had gelezen bij de verandering van Dimia naar Dima) Dus mailtje naar ASPC gestuurd en nope, helemaal geen probleem. Ze lopen wel 5 weken achter op schema voor het versturen van de aknowledgment letters maar ze gaan de aanvragen behandelen volgens de datum van ontvangst.

We waren ook wat ongerust over ons STNI Sponsorship. Dit is nl maar 6 maanden geldig (17 oktober ontvangen) en we moeten hen onze file reference number van Diac geven alvorens zij Diac kunnen bevestigen dat zij ons willen sponseren. Dus mailtje gestuurd naar STNI Victoria en gelukkig dit snel antwoord: "we will be able to extend your sponsorship if required."

Geruststellend nieuws dus!
En nu maar weer wachten... :knit:

groetjes,
An

Yippie! Vandaag aknowledgement of receipt of visa ontvangen!
Gaat nog vrij snel, 9 februari aanvraag aangekomen in Adelaide, 14 maart aknowledgement!
Misschien een goed moment om ook een kalendertje te beginnen onder aan m'n berichtjes...

Even wel beetje paniek gehad, ze kregen de 1990AUSD niet van onze kredietkaart en wij kregen 7 dagen om het in orde te maken anders kwam de hele boel terug. Meteen als een halve bezetene naar onze bank gelopen en paar telefoontjes gedaan. Bleek dat het bedrag net een paar euro's boven onze kredietlimiet zat. Limiet verhoogd en alles terug in orde.

Wat een rit is dit toch! Ene moment paniek en zenuwen ten top, ander moment loop je op wolken met een smile tot ver achter de oren!   :lol:

Hoi An,

Goed nieuws dat alles veilig is aangekomen  :up:

Nu maar een paar maanden wachten..........

Groetjes,
Susan

Inderdaad, alleen maar wachten nu...
Maar niet erg hoor. Heb enorm veel zin in de (hopelijk) laatste lente en zomer hier!  :happysun:
Ik loop al een week met lentekriebels in de buik, zalig, al die bloesems en fluitende vogels en nieuwe blaadjes en ...

groetjes,
An

Hey An,

Wat snel !! Ik heb deze morgen nog gekeken op de uittreksels en bij ons is het geld eraf gegaan in dezelfde week dat we het acknowledgement hebben gekregen.
Nu kan het wachten beginnen! Maar als het te saai wordt......moet je maar eens goed zagen tegen ons  :smile:
geniet van lentekriebles....voel ze zelf ook maar zou ze liever in september nog eens voelen in melbourne :smile:

Hoi An,

Leuk dat jullie al zo ver zijn. Met een sponsorship in je zak zit dat visum wel goed. Wij gaan ook met een STNI visum naar Melbourne. Het visum kregen we zonder problemen (op de vergeten handtekening voor de visa kaart-afschrijving na...) en redelijk snel; eind aug aangevraagd, half februari het visum.

Heel veel succes, ook met de verdere voorbereiding (opruimen!! kiezen- wat neem je mee..?)
Waar gaan jullie heen in Melbourne?

aukje

Back