An, Steve & Tomas: 6 november vertrek naar Melbourne

Aanvulling op mammavark, de link:

http://www.immi.gov.au/contacts/overseas/f/france/visa-information.htm

groeten

Arthur

Volgens mij gaat het enkel over het verwerken en beslissen van bepaalde permanente visa. Voor de general skilled verwijzen ze naar ASPC Adelaide, ons allen welgekend...
Ik herinner mij toch ook een Vlaams koppel onlangs verhuisd naar Adelaide, die in Parijs hun sticker zijn gaan halen. Volgens mij gingen zij met een permanent visum.
Ik ga eens een mailtje sturen naar de ambassade in Parijs.
Ik hou jullie op de hoogte...kon wel een week duren eer ze antwoorden, stond op de website.

groetjes,
An

Hoi Allemaal!

Ik verkeer al weer een week in een jubelstemming omdat eindelijk! na een procedure van ruim 2 jaar het visa is toegekend,...en dat op mijn 45ste;-)
Vandaag gaat mijn paspoort naar Berlijn en ga ik wonen in Melbourne,...
Het moet toch van mijn tong, maar voor wat betreft het Migration Bureau kan ik alleen maar hopen dat de "spookrekeningen" die ik gekregen heb bij jullie niet in de bus vallen,...echt,...ondanks dat je een vooropgezet financiëel plan krijgt uitgereikt en de daarbij horende kosten presteert het MB het om dit ruimschoots te overtreffen. Pay is you go is het motto maar zo lust ik er nog wel eentje hoor!
Al met al heb ik al 6400,- euri betaald aan ze, en dat voor mij alleen...natuurlijk, ik kan alleen maar happy zijn dat het visa is toegekend maar als ik alles van te voren had geweten ging ik nooit en te nimmer in zee met het MB. :x
Wat ik wel kwijt wil is dat ze wel degelijk verstand van zaken hebben en dat ik geen klagen heb over de expertise. Hmmm...wordt zelf maar emigratie consulent :grin:
De spullen die ik echt mee wil nemen laat ik vervoeren via >>> http://www.onlineshipping.nu/australiaexpressline.htm en dat scheelt zeer behoorlijk vergeleken met de traditionele verhuizers,...ik lijk echt wel een kniert :grin:
Dit forum is werkelijk een fantastische bron van informatie voor mij geweest en hoewel dit mijn eerste post is heb ik de anderen hier wel degelijk gevolgd,...dus sowieso wens ik iedereen die op de verlossende boodschap wacht dat het maar snel mag komen, bij mij was het echt een hele grote bevrijding want van dat wachten werd ik knettermal :lol:
Okay mensen,...ik wens jullie allemaal,...alle goeds voor nu, straks en later en vooral succes want OZ is gewoonweg schitterend :up:
Vanuit Bergen NH >>> kind Greetz,...J@nnem@n

Heb al antwoord gekregen van de ambassade in Parijs:
"Dear Mrs Heremans,

If required, it should be possible to get the evidence of your visa from
any DIAC office in the World.

Yours Sincerely,

DIAC Paris
www.france.embassy.gov.au"

Dus de keuze waar we gaan is aan ons emigranten zelf. Goed he!
Ik denk dat de Thalys goede zaken gaat doen...

groetjes,
An

Afspraak bij de dokter en radioloog is gemaakt (volgende week donderdag), de police checks zijn aangevraagd, heb een nieuwe geboorteakte gehaald (hoewel we die nu weer even kwijt zijn!hmm,orde!) en de vertaler staat standby.
Ready, set......

Deze namiddag gaan we naar de panel dokter in Antwerpen.
brrr, heb de zenuwen!!!
Niet dat er iets scheelt met ons, maar je weet maar nooit...

groetjes,
An

Hey An,

Veel suces deze namiddag! En goed mikken in de plastuit hé!  :wink:

Groetjes
Inès

bij ons was het eigenlijk een soort maatbeker...kon niet op het juiste woord komen  :?

een plastuitmaatbeker is wel de juiste uitdrukking denk ik. :grin:
Vond het ook een vreemd geval! de vorm van een plastuit die vanonder toe was op een voetje en met maatstreepjes. Wel heel handig! :grin:
euhm, ik denk dat het ok is, de longfoto's waren goed (OEF!!) maar de dokter schreef vanalles op. Heb geprobeerd om ondersteboven te lezen maar 't lukte niet.
Dan hebben we maar onthouden welke pagina het was, moet nog gaan zien wat de vraag was.
Volgende woensdag heeft hij de uitslagen van het bloed en wordt alles opgestuurd.
Voor we naar buiten gingen vroeg ik of alles ok was en ik denk dat hij in andere woorden ja zei maar ik vond het zo'n rare vent dat ik niet meer zeker ben nu. If that makes sense??
Dus woensdag maar eens bellen...ben er nog niet helemaal gerust in. Ik ben een beetje een stresskip tegenwoordig. :w00t:

Maar goed, dit is dan ook weer achter de rug! hèhè! nu nog de Britse PCC terugkrijgen en de vertaalde Belgische en dan ... off it goes!

Hee wat maf  :? Wij hebben niet in een potje hoeven plassen??

Als de arts 'ja' zegt is het meestal wel goed hoor.

Liefs Eutrice

Vandaag de dokter opgebeld om te vragen naar de stand van zaken en zijn vrouw zei dat alles deze week de deur zou uitgaan. Ze dacht niet dat er problemen waren. Dan doen wij dat ook niet... :whistle:
De vertaling van de Belgische police checks en Tomas z'n volledige geboorteakte zijn gisteren samen met de gevraagde documenten ivm Steve z'n diploma gescand doorgemaild.
We moeten nu nog wel wachten op de Britse police check (kan tot 40 dagen duren, we zijn nu 17 dagen ver) maar dat kan later ook nog alleen gemaild worden.
Dan vroegen ze ook nog naar het form 1100, dat door de staat Victoria moet verstuurd worden. (de State Nominated Independant sponsorschap goedkeuring, of zoiets)
Victoria zegt dat ze het op 29/3 verstuurd hebben. Diac zei vandaag dat ze nog niets gekregen hebben.
Ok, dan maar weer mail naar Victoria. :computer:
En zo blijven we bezig! Efficiënt zou ik het niet noemen, kunnen ze dit niet rechtstreeks onderling regelen ipv ons telkens als boodschapper in te schakelen?

Maar goed, we klagen nog altijd niet hoor!
Alles gaat nog altijd op rolletjes en we genieten volop van het zomerweer! :sunny:
(met een bezorgdheid dat dit weer toch wel héél vreemd is in april!)

groetjes,
An

Het proces om een visum te verkrijgen is zoals je weet een bureaucratische, lastige en langdurige zaak. Maar je krijgt er dan ook wel wat voor terug  :up:

Yes, vandaag eindelijk de Britse police check gekregen!
Dinsdag op het werk inscannen en dan off it goes. Laatste dingetje weg! Volgende stap is (hopelijk) de grant letter.
Raar gevoel hoor!

groetjes,
An

Super...!!!! Van harte gefeliciteerd......

En dat velen na jullie nog maar mogen volgen  :lol: :lol: :lol:

[size=20pt] :lol: :lol: YEEE Yippie!!!! Hoera!!!! :grin: :lol:
[move]
[size=20pt]Op naar OZ!!!!![/size]
[/move]
Gefeliciteerd allemaal!!
aukje

Back