An, Steve & Tomas: 6 november vertrek naar Melbourne

[quote author=mammavark link=topic=6473.msg84286#msg84286 date=1173876953]
Hoi An,

Leuk dat jullie al zo ver zijn. Met een sponsorship in je zak zit dat visum wel goed. Wij gaan ook met een STNI visum naar Melbourne. Het visum kregen we zonder problemen (op de vergeten handtekening voor de visa kaart-afschrijving na...) en redelijk snel; eind aug aangevraagd, half februari het visum.

Heel veel succes, ook met de verdere voorbereiding (opruimen!! kiezen- wat neem je mee..?)
Waar gaan jullie heen in Melbourne?

aukje
[/quote]

Da's bemoedigend nieuws, even tellen, dan zou het voor ons eind juli zijn!
Nee, het maakt niet uit, zolang we voor februari 2008 maar ginder zijn is het goed voor mij. Dan zou Tomas meteen kunnen instappen in school. (hij wordt 6 in 2008)
Waar in Melbourne weten we nog niet, zal allemaal afhangen van waar de job gaat zijn maar stiekem hopen we toch op East Melbourne.
Weten jullie het al?

Opruimen zal meer puin ruimen worden denk ik,  we gaan enkel onze cd- en dvd-collectie meenemen, foto's, speelgoed van Tomas en 1 doos boeken. Dit laatste gaat moeilijk worden, heb er vrij veel en leg mijzelf een quota van 1 doos op.
De rest gaan we verkopen/weggeven.
Over weggeven gesproken, wij hebben van (Britse) vrienden ook met emigratieplannen richting Australië, een DVD gekregen waarin 4 of 5 families worden gevolgd gedurende het hele proces. De emigratielanden zijn Australië, Nieuw-Zeeland, Canada en de VS. Het gaat dus meer over de emotionele rollercoaster dan over het land zelf en het is ook vrij low-budget gemaakt. Maar toch de moeite als je er zelf mee bezig bent. Kan ik hier iemand blij mee maken? Bij ons staat die toch maar stof te verzamelen.

Groetjes,
An

Graag! Lijkt me erg interessant.

En natuurlijk veel succes met het opruimen/weggeven van je spullen, lijkt me een moeilijk proces...

Mocht je iemand anders al blij hebben gemaakt ermee wil je dan even het EAN nummer van de DVD posten dan kan ik hem misschien ergens bestellen???

[quote author=EandE link=topic=6473.msg84301#msg84301 date=1173886432]
Graag! Lijkt me erg interessant.

En natuurlijk veel succes met het opruimen/weggeven van je spullen, lijkt me een moeilijk proces...

Mocht je iemand anders al blij hebben gemaakt ermee wil je dan even het EAN nummer van de DVD posten dan kan ik hem misschien ergens bestellen???
[/quote]

Nope, nog niemand anders blij gemaakt.
Ben ondertussen thuis en heb iets meer details : hij noemt "the emigrate challenge - the only moving abroad video made by migrants for migrants" en gemaakt door Outbound Production. Eigenlijk zijn het vooral videodagboeken van de families met een evalutie door een panel of ze goed bezig zijn. Heb al eens even gegoogled maar vind niet meteen een website.
Ik geraak zaterdag pas in het postkantoor dus zal je nog even geduld moeten hebben maar hij komt eraan hoor!

Dingen wegdoen en weggeven werkt bij mij eigenlijk vrij bevrijdend. Ik kijk er op een manier zelf naar uit. Het is maar 'materie' die je gemakkelijk kan vervangen. Ik ga eigenlijk uit van het principe 'you were born naked and you die naked'. Niet dat mij dat volledig lukt hoor, heb zoals elke vrouw af en toe retail therapy nodig... :smile:

groetjes,
An

Dit weekend zijn we begonnen met de grote kuis.
Amai, toch niet zo simpel! Ben meteen begonnen met het moeilijkste: de boeken. De limiet van 1 doos die ik mezelf had opgelegd zijn er ondertussen 2 geworden. En dan liggen er al 150 boeken klaar om weg te doen. Spijtig dat je niet kan zeggen 'Scotty, beam it up'. 't zou alles veel simpeler maken. Ineens het klimaatprobleem opgelost...

Ook leuk, we vonden tussen de boeken nog een envelop met een kaartje voor ons huwelijk 4 jaar geleden samen met 40 €!  Ben benieuwd wat we nog gaan vinden...

Doet wel deugd dit gevoel dat je eindelijk vooruit gaat na 2 jaar ter plekke blijven trappelen.

Ook leuk, we vonden tussen de boeken nog een envelop met een kaartje voor ons huwelijk 4 jaar geleden samen met 40 €! 
Op 2 dozen al 40 euro vinden, nog even doorgaan en je hebt een ticket bij elkaar  :grin:. In ieder geval veel succes met uitzoeken en dat visum komt er wel.

Op naar Melbourne!

Chantal

hoi an,
ik zou het echt niet kunnen hoor, al mijn boeken... Ik heb in 5 stappen (!) mijn kookboeken uitgezocht, kostte veel moeite en heb nog 3 dozen over. En dan heb ik het nog niet eens over onze lees boeken, de foto boeken, mijn kunstboeken...
Ik laat al zoveel achter, mijn belnagrijke spulletjes neem ik lekker mee.

Wij hopen op east Melbourne, maar inderdaad, het hangt af van waar het werk ons voert...

aukje

Holy shit! We hebben een Case Officer!!!
Hoe snel is dit zeg!
Vandaag de e-mail gekregen met de request for medicals en police clearance certificates en nog een paar pietluttigheden (iets van Steve z'n diploma en vertaalde geboorteakte van Tomas; alles gemakkelijk te krijgen) Het moet binnen zijn voor 13 juni.
We zijn er alletwee compleet ondersteboven van, we hadden dit totaal niet verwacht nu, pas rond juli of augustus of zo maar na nog geen 2 maand, echt niet!
Ik kan mij totaal niet concentreren op het werk nu!

An :lol: :lol: :lol:

Gefeliciteerd, dat gaat lekker.
Vergeet niet je spullen op internet , marktplaats,te zetten, wij hebben bijna al onze boeken zo verkocht en je kan je geld gebruiken om hier nieuwen te kopen. Wij hadden ook alles achtergelaten op 4 dozen van 20 kilo die op de post gedaan en na 3 maanden (vorige week) was het feest en kwamen onze spullen.
Succes met de laatste dingen .

Groetjes Erna

Hoi An,

Super nieuws  :up:, dat is inderdaad snel gegaan!

Sterkte met concentreren vandaag en veel succes met alles regelen voor 13 juni!

Groetjes,
Susan

PS.  Over de vertaalde geboorteakte van Tomas, je kunt bij de Gemeente een 'Internationale Geboorteakte' aanvragen, dan hoef je de geboortakte niet te laten vertalen.

Hi An,

Had je net in het andere draadje al gefeliciteerd, maar dit gaat echt snel zeg!! Echt top!!

Groetjes,
Lela

Hey An,

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Proficiat! Zoooo vlug ! Ben blij voor jullie!
Nu nog een laatste keer papieren verzamelen en dan nog de eindsprint!
Wie weet zitten we écht nog samen op het vliegtuig :eek:)

Veel succes en groetjes
Ines

Mercitjes allemaal.
Ik denk dat we nu wel kunnen stellen dat Britten inderdaad voorrang krijgen!

@Ines, ik dacht daarstraks hetzelfde. Maar ik denk dat we het toch bij het najaar houden.

@Scutch: de geboorteakte was al een internationale. Is dus blijkbaar niet goed genoeg.
Maar het maakt allemaal niet uit, we zullen hen geven wat ze willen. Hier gaan we niet moeilijk over doen. Ik zou het zelfs inkaderen als ze het vroegen.

Wat ik mij ook afvroeg was hoe de stickertjes (of stempels of wat dan ook in het paspoort) in z'n werk gaan als gemengd koppel. Nederlanders moeten naar Berlijn, Belgen naar Parijs en Britten (en Ieren?) naar Londen. Mag de meeliftende partner dan meegaan naar de ambassade van de main applicant of moet die naar zijn/haar ambassade?

groetjes,
An

Dat schiet lekker op! Nog even dat stickertje scoren en hup het vliegtuig in.

Groetjes Chantal

Lekker zeg, dat gaat inderdaad lekker vlug. Geniet er van.
Op naar de laatste loodjes  :up:

Hey An,

Wij vroegen ons ook af hoe het zit met de stickertjes. Bram zou eigenlijk naar Berlijn moeten gaan als het zover is maar Parijs is wel dichter :eek:)

Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op weet.

En ? Gisteren aan de champagne gezeten ?:eek:) Echt supernieuws hé!

Vele groetjes

Inès

[quote author=Ines link=topic=6473.msg86397#msg86397 date=1175793692]
Wij vroegen ons ook af hoe het zit met de stickertjes. Bram zou eigenlijk naar Berlijn moeten gaan als het zover is maar Parijs is wel dichter :eek:)
Ben benieuwd of iemand hier een antwoord op weet.
[/quote]

Misschien weet Scutch het wel of Mariekske??

In de grant letter stond:
"The visa holder can have evidence of the visa placed into their passport at any of the department’s offshore offices with visa evidencing facilities."

Ik heb alles (1 Britse en 3 Nederlandse) paspoorten gisteren naar Berlijn gestuurd, ik hoop dat het allemaal goed komt!

Dit was voor een Subclass 138 Skilled – Australian-Sponsored visum, we hoeven niet persoonlijk langs te gaan.

Parijs doet alleen temporary visa's. (net even opgezocht, ik vond het ook wel een goed idee)
aukje

Back