Ander visum aanvragen terwijl je op een tourist visa in Australië bent

avatar

Member
Waarom vraag je trouwens niet eerst een touristenvisum aan en dan pas de aanvraag voor een partner visum?

En het schiet me net te binnen dat je op een touristenvisum geen ander visum mag aanvragen. Dus zal de volgorde van aanvragen van die 2 ook goed getimed moeten zijn toch? Eerst partner visum en dan touristenvisum... :confused:
 
Last edited:
En het schiet me net te binnen dat je op een touristenvisum geen ander visum mag aanvragen. Dus zal de volgorde van aanvragen van die 2 ook goed getimed moeten zijn toch? Eerst partner visum en dan touristenvisum... :confused:
Ik weet 99% zeker dat Chalana (zat ook op dit forum) op een toeristenvisum haar partnervisum aangevraagd heeft!
 
Nou daar ben ik nog niet zo zeker van want het volgende staat op de immi site onder Visitor visa sub 600 ;
  • No further stay: You cannot apply for a new visa while you are in Australia. This condition may be waived in exceptional circumstances.
Wat zijn die Exceptional circumstances dan hé? Zetten ze dat er weer niet bij ;)
 
Ik heb Chalana op FB gevraagd of ze even dit topic wil bekijken en kan antwoorden. Volgens mij komt ze zelf niet meer zo veel op het forum namelijk.
 
Hier is Chalana's draadje waar je precies kan lezen wat jij wil weten:
http://xpdite.net/forum/threads/help.12534/

Haar Post:
Ik heb gebeld!

En mevrouw van de ambassade kwam dus met het antwoord wat eigelijk wel te verwachten viel.
Het mag officieel niet. Want het toeristenvisum is natuurlijk bedoeld om de toerist uit te hangen.

HOWEVER... het wordt wel heel veel gedaan!
ik citeer: "if you enter Australia on an Evisitor and then apply for an onshore visa as soon as you arrive, you wont have any problems with immigration.
An eligible substantive visa is basically any non-bridging visa that doesnt have a condition 8503 (de no further stay!) and Evisitors are never issued with 8503s. Its a very common approach so just say 3 months for the length of your stay and dont be concerned about being up to front about your plan to apply for an onshore partner partner visa if asked for more information. (ik vroeg namelijk wat je moet zeggen als je er toch uit gepikt word?!) Just remember that onshore partner visas can take longer than offshore and though you will be granted a bridging visa to allow you to stay until this partner visa is granted, it wont have any work rights"

Dit gaf mij het duwtje in de rug..
 
Oe dat klinkt beter. Kvind het toch altijd wel spannend om zulke mazen in de wet te gebruiken. Maar soms moet je een beetje lef hebben toch? ;)
 
hi! Ik kwam weer even kijken omdat Gwen me een linkje stuurde met vragen waar ik een tijd geleden ook zo mee zat.

Als jij een aanvraag doet voor de off shore partner visa en vervolgens -een paar maanden later- de tourist visa aanvraagt, dan vervalt je aanvraag voor de off shore partner visa en gaat je tourist visa in. Dit betekend dus dat je het gigantische bedrag + de gehele aanvraag kwijt bent.
Als jij je off shore aanvraagt in Nederland, dan moet je ook in Nederland blijven en kan je niet op vakantie naar Australie.

Mijn plan was om mijn partner visum in Nederland aan te vragen.
Maar het idee dat ik in de 'wachtperiode' niet zou af kunnen reizen naar mijn partner maakte me behoorlijk verdrietig!

Ik had op dat moment nog een geldig toeristen visum waar nog drie maanden van over was. Ik was in dat jaar al drie keer heen en weer gevlogen op dat visum.
Na heel veel speurwerk, belletjes en ervaringen van andere mensen trok ik mn stoute schoenen aan en stapte weer op het vliegtuig richting Australie.
Dit keer met de intentie om te blijven.
DIT MAG OFFICIEEL NIET.
Ik nam dan ook geen belangrijke papieren, foto's, cv's etc mee!
De laatste keer dat mijn partner mij opzocht heeft hij alle papieren/bewijs stukken voor het visum meegenomen.

Ik werd er door de douane uitgepikt omdat ik al meerdere malen Australie binnen was geweest EN omdat ik natuurlijk een enkele reis had.
Erg verdacht.
Maar ik vertelde toen dat ik van plan was om via een ander land terug te reizen en dat mijn partner mij ondersteund in de kosten.
Na wat vragen mocht ik verder en was er geen enkel probleem. Ik had namelijk overal antwoord op.
Zolang je aangeeft dat je intentie alleen een vakantie is.

Je mag een onshore partner visum aanvragen als je in Australie verblijft op een toeristen visum. Dit is geen enkel probleem.
na een aantal weken had ik mijn aanvraag opgestuurd en kreeg twee dagen later een belletje dat ze hem hadden ontvangen en dat ik een bridging visa A toegewezen had gekregen.
Dit visum zou ingaan als mijn toeristen visum uiteindelijk zou verlopen.
Mijn bridging visum A geeft me toestemming om in Australie te blijven in afwachting van mijn visum en om volledig te werken.
Enige wat niet mag is studeren en terug naar Nederland voor vakantie.
TENZIJ.. je een geldige reden hebt. (ziekte van familielid, bruiloft van familielid etc)
(Vakantie, heimwee etc zijn geen geldige redenen)

Ik ga over drie weken voor drie maanden terug naar Nederland op een bridging visa b.
Deze moest ik aanvragen en kost 140 dollar.
Je krijgt dan toestemming om drie maanden naar Nederland af te reizen.
Als je de drie maanden overschrijd...vervalt je partner visum aanvraag.
Er is eventueel een mogelijkheid van zes maanden maar ik kon opmaken uit ervaringen van andere mensen dat ze dit absoluut niet zomaar geven.

Geef wel een belletje naar de immigratie dienst om je visum status te checken.


ik hoop dat je hier wat wijzer uit wordt en dat het een beetje duidelijk is.
(ik ben een beetje rommelig met lange berichten schrijven)
 
Super bedankt zeg!! Het is een helder verhaal hoor haha met veel tips en info. En goed te weten zeg dat de aanvraag voor een partnervisum vervalt als ik een touristenvisim aanvraag. Ik zal in jou voetstappen volgen ;) Hopelijk pakt het net zo goed uit :) En inderdaad, bewijsstukken zal ik van te voren naar mijn vriend sturen en niet in de handbagage meenemen. Dankjewel nogmaals!!!
 
Als jij je off shore aanvraagt in Nederland, dan moet je ook in Nederland blijven en kan je niet op vakantie naar Australie.
Hoi Chalana en anderen, dit ligt net even anders: Als je buiten Australië bent, moet je buiten Australië zijn op het moment dat het visum wordt toegewezen. Vraag je het visum in Nederland aan, dan mag je best naar Australië reizen. Maar op het moment dat je bericht krijgt van je CO dat je visum wordt toegewezen dus je binnen een bepaalde tijd het land even moeten verlaten. Dan hebben ze een paar dagen om alles in orde te maken en als je het land weer in komt heb je je visum als je weer door immigration gaat. Dit heeft onze CO ook verteld tijdens ons telefonisch interview.

Zelf heb ik er voor gekozen om eerst een WHV aan te vragen en vervolgens een Parner visum. Dus in juni dit jaar heb ik mijn WHV aangevraagd (en direct gekregen) en vervolgens heb ik in juli het Partner visum aangevraagd. In augustus ben ik vier weken naar Australië geweest, dus op dat WHV. Geen enkel probleem bij immigration, kon zo doorlopen. Ik heb net half september mijn medicals en police checks gedaan.
Half oktober vertrek ik weer naar Australië, dit maal op een one way ticket. Ik zal laten weten hoe dat gaat, maar verwacht geen problemen :)
 
En goed te weten zeg dat de aanvraag voor een partnervisum vervalt als ik een touristenvisim aanvraag.
Volgens mij klopt dit ook niet helemaal, maar pin me er niet op vast. Volgens mij vervalt je huidige visum op het moment dat je een ander visum krijgt, dus niet per sé je aanvraag. Dus als je een aanvraag hebt lopen voor een partner visa en je vraagt in de tussentijd een tourist visa aan krijg je die en blijft je aanvraag gewoon doorlopen. Maar als je dat tourist visa aanvraagt, maar toevallig is nét je partner visa toegewezen, dan vervangt dus je tourist visa je partner visa, wat dus heel zuur zou zijn.
Zo heb ik het tenminste altijd begrepen.

Je kunt trouwens ook altijd bellen met de visa helpdesk in London. Dan weet je tenminste zeker dat je het juiste antwoord krijgt :) Daar heb ik ook wel eens heen gebeld, ze waren erg vriendelijk en hulpvaardig. Het telnr. dat ik had gebeld is +442074203690
 
Dankjewel Margriet voor je info en dat tel.nr. Ik ga zeker even bellen om alles met zekerheid bevestigd te krijgen. Ik laat weten hoe dat gegaan is. Mag ik mezelf aanbieden als jou handbagage trouwens? Kan ik in oktober zo met je mee terug naar Australië ;)
 
Oké ik heb inmiddels contact gehad met 'London'. Goede tip Margriet, ze zijn erg geduldig en behulpzaam daar. Echter.... Ik heb 2 keer gebeld en kreeg 2 verhalen.
Mevrouw 1 zei; Je mag een partnervisum aanvragen in Nederland en dan op een Touristenvisum naar australië in de tijd dat je de uitslag afwacht. Wel ff enkele dagen het land uit als je uitslag krijgt en je CO op de hoogte brengen van je tussentijdse verblijf in Australië. Bij de douane zullen ze niet heel moeilijk doen, want je komt met een helder verhaal het land in. Je wil gewoon in de tussentijd bij je partner zijn.

Meneer 2 zei; Je mag niet als je een partnervisum aanvraagt op een touristenvisum het land in. Je gaat immers niet de tourist uithangen.
En je mag ook niet op een touristenvisum in australie een partnervisum aanvragen.

Toch vind ik op de website het volgende;

"Visitor visa (subclass 600)

This visa has four streams:
  • Tourist stream: for people travelling to Australia for a holiday, recreation or to visit family and friends. If you apply for this visa in Australia, you must be in Australia when the visa is decided. If you apply for this visa outside Australia, you must be outside Australia when the visa is decided.
  • Business Visitor stream: for business people travelling to Australia for a short business visit. This includes making a general business or employment enquiry, negotiations or participating in a conference. You must be outside Australia when you apply and when the visa is decided.
  • Sponsored Family stream: for people travelling to Australia to visit their family. You must have asponsor who might be asked to provide a bond. You must be outside Australia when you apply and when the visa is decided. You cannot apply for another visa after you have arrived in Australia.
  • Approved Destination Status stream: for people from the People’s Republic of China who are travelling in an organised tour group. You must be outside Australia when you apply and when the visa is decided."
Kijk... lekker duidelijk allemaal. Ik maak hieruit op dat meneer 2 geen gelijk heeft. Op een tourist stream staat er niets over "you cannot apply bla bla bla"
Dus mijn plan de campagne... Touristen visum aanvragen. Heb ik die alvast op zak ;) En dan Partner visum indienen in Australië. Net als Chalana, een beetje 'gokken' in het leven!

Goed plan?
 
Last edited:
volgens mij is het logischer om het anders om te doen dan ben je legaal al bezig en is volgens mij ook nog goedkoper? en op de website van de ambassade in berlijn staat dat dat mag..
 
Klein vraagje, wat is dat subclass 600 ? Want als je het zo doet kun je volgens mij net zo goed een eVisitor touristen visum aanvragen? Die je zeg maar online aanvraagt, online formulier invullen en direct toegekend.
 
Wat doe ik ingewikkeld zeg. Een eVisitor is gratis en veel makkelijker. Het is echter maar tot 3 maand. Dat is met een subclass 600 niet. Dat kan ook nog voor 6 en 12 maand. Maar daar betaal je dan ook voor ;) En volgens mij is het toegestaan een anders visum aan te vragen als je met een eVisitor in Australië bent. (ik zie nergens staan dat het niet mag tenminste)

volgens mij is het logischer om het anders om te doen dan ben je legaal al bezig en is volgens mij ook nog goedkoper?

Dat is ook logischer FandC, maar ik wordt nu al gillend gek hier thuis ;) en probeer z.s.m. weer terug naar Australië te gaan. Dat betekend dat ik met een beetje geluk na 3 maand Australië uit te zijn geweest alweer terug kan op een Visitor visum (ik zie hier en daar op het forum dat, dat kan....) en niet tot februari 2014 in NL hoef te wachtten ( dan zijn de 12 maanden de facto relatie 'vervuld') voor ik een partner visum aan kan vragen en daarna pas een Visitor visum. Snap je?
 
Oh ok, ik snap het weer. Je wilt/kunt pas in februari 2014 je partner visum indienen en wilt op een ander visum naar Australië om daar die periode te overbruggen.
En daar is die 3 maanden van een eVisitor dus niet genoeg voor. Je eVisitor is wel een jaar geldig en in dat jaar mag meerdere malen het land binnen. En elke keer mag je max. 3 maanden blijven. Dus in principe zou je nu je eVisitor aan kunnen vragen en naar Australië kunnen vertrekken. En dan ga je gewoon met kerst ofzo een weekje naar Fiji, NZ, Bali, wat dan ook, en kom je weer terug en heb je weer 3 maanden. Dat geeft je wel genoeg tijd om in februari de aanvraag voor je partner visum in Australië in te dienen. Zomaar een ideetje ;)
 
Nou dat klinkt prima. Als ik op het evisitor in november ong. die kant op ga kan ik tot maart blijven en in die tijd onshore een partnervisum aanvragen. (Toch?) Het verhaal wordt steeds mooier Margriet :) Rest mij alleen nog om tot die tijd geld te sparen voor een ticket naar down under ;) Denk je trouwens dat je zo snel dat evisitor krijgt, kben immers nog maar 3 week het land uit...
 
Hallo Avatar,

Ik zit een beetje aan hetzelfde te denken. Ik ben bezig met al het bewijsmateriaal vergaren voor een partnervisum, maar als ik denk aan de 6-8maanden die het duurt voordat het dan eindelijk door is zakt het lood me in de schoenen.

Jouw plan is dus naar Australia gaan op een e-visitor en dan in Australie je partnervisum aan te vragen? En zijn de wachttijden van het aanvragen in Australie dan korter dan een offshore visum? En dit mag officieel dus wel? Dan krijg je neem ik aan- een bridging visa met dezelfde condities als je touristen-visum.. Dus mag je niet werken e.d
 
Back
Top