Ander visum aanvragen terwijl je op een tourist visa in Australië bent

Chalana heeft hetzelfde gedaan en zij heeft n bridging visa gekregen waarmee ze wel mocht werken..
Geen idee hoe het allemaal wetkt maar just so you know dat het wel mogelijk is.
 
Hallo Avatar,

Ik zit een beetje aan hetzelfde te denken. Ik ben bezig met al het bewijsmateriaal vergaren voor een partnervisum, maar als ik denk aan de 6-8maanden die het duurt voordat het dan eindelijk door is zakt het lood me in de schoenen.

Jouw plan is dus naar Australia gaan op een e-visitor en dan in Australie je partnervisum aan te vragen? En zijn de wachttijden van het aanvragen in Australie dan korter dan een offshore visum? En dit mag officieel dus wel? Dan krijg je neem ik aan- een bridging visa met dezelfde condities als je touristen-visum.. Dus mag je niet werken e.d
Het is officieel nergens aangegeven op de immi site dat het mag maar bij navraag aan de immi telefoon hulplijn in london zeiden ze dat het prima kan. Idd dan mag je niet werken want de voorwaarden van je e-visitor visa gelden. Ik ga overigens niet meer op een partner visa het land in want ik ben geen spouse meer :( Dus kan je helaas niet verder mijn ervaringen hieromtrent delen. Maar veel succes met alles in ieder geval!!
 
Ik heb begrepen dat je op een bridging visa vanuit een e visa tegenwoordig mag werken, weet niet op dat staatsgebonden is, en of ik het helemaal correct heb, maar ik las dat laatst ergens op internet. Dat viel me nog op omdat mijn schoonmoeder op een bridging visa hier zit, voor op zijn minst de komende 18 jaar :-(
 
Ik heb eerst partnervisum aangevraagd, dat loopt nog.
Daarna een visitorvisa subclass 600 online aangevraagd voor 12 maanden en meteen gekregen. Groetjes
 
Hoi allemaal. Ik heb ook een vraagje over de-facto visum. Ik ben al meer dan een jaar samen met mijn partner. Zijn jaar visum in Nederland is verlopen dus is ie weer terug in Sydney. De planning is om zelf in maart naar Sydney te gaan. We willen een aanvraag doen voor een de-facto visum. Want mijn WHV heb ik al verbruikt. Maar wat ik hier zo allemaal lees is het beste om op een e-visitor visum van 3 maanden naar Australië te gaan en dan on-shore een aanvraag voor een de-facto visum te doen. Tijdens de aanvraag krijg ik een bridging visum zodat ik wel kan werken. Is dit allemaal juist geformuleerd?
 
Ik ben afgelopen augustes naar Melbourne gevlogen met een one way ticket en op een tourist visum het land ingekomen.
Ongeveer 3 weken gelden ons partner visa ingediend en dezelfde dag nog mijn bridging visum gekregen.
dit staat er in over werk:
-Permission to work
When your Bridging visa (class WA) is in effect, you will have full permission to work.
 
Ik ben afgelopen augustes naar Melbourne gevlogen met een one way ticket en op een tourist visum het land ingekomen.
Ongeveer 3 weken gelden ons partner visa ingediend en dezelfde dag nog mijn bridging visum gekregen.
dit staat er in over werk:
-Permission to work
When your Bridging visa (class WA) is in effect, you will have full permission to work.


Dat is goed nieuws. Dank je wel
 
Last edited:
Back
Top