Annelies en Thijs naar Australië

Jullie zijn een stuk relaxter dan de meeste mensen in mijn omgeving, haha. Als op een verjaardag of bij m'n collega's het woord 'emigreren' valt dan is iedereen meteen vrij kritisch, bijna negatief zelfs soms. Vandaar mijn houding richting die vraag.
Wat ons aantrekt aan Australië is het feit dat er zoveel meer ruimte is en dat mensen het leven wat meer lijken te waarderen dan hier in Nederland. Het lijkt in Nederland soms alsof we alleen maar kunnen zeuren. Als het regent dan vinden we allemaal dat het altijd waardeloos weer is, als de zon een keer schijnt zeuren we weer op de files en de volle stranden. We verdienen altijd te weinig en werken altijd teveel. De voorzieningen vinden we allemaal uitgekleed en we betalen altijd teveel belasting, etc. Ik kan eerlijk waar niet een ding bedenken waar mensen in Nederland unaniem positief over zijn.

Wanneer ik lees over Australië, of mensen spreek die er wonen of gewoond hebben lijkt het alsof men daar een betere balans gevonden heeft. Tel daarbij op dat respect met betrekking tot elkaar en je omgeving in Australië ook hoger in het vaandel lijkt te staan, maakt dat het een land is waar we ons voor ons gevoel wel thuis zouden kunnen voelen.

Qua klimaat hopen we nog wel wat van seizoenen te hebben. De eeuwige zomer van Sydney trekt ons, voor nu in ieder geval iets minder. Vandaar dat Melbourne al vrij snel boven kwam drijven als mogelijke locatie. We willen niet downtown city centre te wonen, maar als we met een half uurtje in de stad kunnen zijn zou ideaal zijn. Lekker in de suburbs ;-) Maar dat gaan we allemaal nog wel uitzoeken.

God wat duurt twee jaar nog lang... ;)
 
Eeuwige zomer in Sydney? I'd wish! Het wordt hier in de winter nog best koud hoor, slechts een paar graden warmer dan Melbourne. Het zijn natuurlijk geen Hollandse winters, maar als je hier een tijdje woont ga je dat vanzelf koud vinden
 
Welkom hier! En wat een mooie intro van jullie plannen!
En wat slatsr zeg; die Sydney winters zijn echt niet zo grappig..... ;) Maar altijd beter dan dit gepruts hier in NL met zn verknipte seizoenen :p
 
Haha heel gezellig hier inderdaad. Helaas heb ik andersom nog niet heel veel informatie om terug te geven, maar zodra ik dat heb zal ik die zeker delen.

Hebben jullie nog tips of must-do's op de emigratiebeurs? Ik heb geen idee wat ik kan verwachten, het leek ons voornamelijk gewoon wel leuk om te gaan, maar misschien zijn er nog specifieke dingen die we moeten doen als we er zijn. Kun je gewoon op bijvoorbeeld de stand van Victoria iemand spreken of worden er presentaties gegeven of iets dergelijks?
 
Het is koud deze week in Sydney het was potverdorie 17 graden vanmorgen toen ik op mijn fiets sprong. En drie dagen regen al gehad, nou zomer.....:mad: Het is een land van contrasten en extreem weer.
Grappig is wel dat Sydneysiders stress hebben in Melbourne en andersom. Ik ervaar hier geen stress, dat is ook echt een kwestie van aanpassen aan de Aussie mentaliteit.
Succes met je nieuwe verslaving :up:
 
Haha heel gezellig hier inderdaad. Helaas heb ik andersom nog niet heel veel informatie om terug te geven, maar zodra ik dat heb zal ik die zeker delen.

Hebben jullie nog tips of must-do's op de emigratiebeurs? Ik heb geen idee wat ik kan verwachten, het leek ons voornamelijk gewoon wel leuk om te gaan, maar misschien zijn er nog specifieke dingen die we moeten doen als we er zijn. Kun je gewoon op bijvoorbeeld de stand van Victoria iemand spreken of worden er presentaties gegeven of iets dergelijks?

No worries. Gewoon gezellig zijn is al terug geven ;)

Op de beurs: Beide. Je kunt op de stand mensen aanspreken en vragen stellen. En er worden presentaties gegeven. Wij zijn er 1x geweest, maar meer om mensen van het forum te spreken en hebben er weinig tot geen info gehaald (wellicht omdat we zelf al veel uitgevogeld hadden, de OZ immi.gov.au website en dergelijke zijn vaak erg goed voor wie een beetje kan lezen en zoeken)
 
Waarschijnlijk zal het dan meer een inspirerend dan een leerzaam bezoek worden, want ik heb al zoveel op Australië gezocht dat Google me eigenlijk voornamelijk nog maar Australische zoekresultaten voorschotelt ;)
 
Je bent al lekker actief hier, dus dat is al helemaal top!
Wij zijn vorig jaar naar de emigratiebeurs geweest, toen nog volop bezig met IELTS en assessment. De meeste info die we op de emigratiebeurs kregen, hadden we al gevonden op dit forum en op de site van immi. Heb vooral eea gecheckt over de puntentelling voor ons visum (omdat we alles zonder bureau zouden doen) en nog wat info gezocht over verhuizingen.
Vooral het sfeertje is leuk en om gewoon lekker ermee bezig te zijn. Dat heeft voor ons vooral voor een extra boost gezorgd!
 
Welkom Thijs! Leuk om je verhaal te lezen.
Trouwens, dat van die tijdelijke inrichting herken ik wel... Alleen niet duurt zo lang als iets tijdelijks is mij een keer verteld..
Alles over de emigratiebeurs kan je op de site lezen (heb even geen linkje, maar met google kom je een heel eind).
 
Back
Top