In m'n droomscenario stap ik 's ochtends op de motor en ga ik aan het einde van de dag weer lekker op de motor naar huis. Ik vind het niet erg als ik een half uurtje, of iets langer moet rijden. In het verleden vond ik dat juist een fijne manier om even te ontspannen van werk. In Nederland was het in de winter iets minder in verband met de vrieskou, maar dat is in Melbourne minder aan de orde.
Naar South Melbourne lijkt volgens Google Maps vanaf redelijk wat plekken in een half uur te bereiken. Als ik bijvoorbeeld kijk naar Greensborough, dan ziet dat er uit als een prachtige omgeving (heuvels, groen, rustig) dan kun je voor 400 dollar in de week best wat leuks huren en is het zo'n 35 minuten naar waar op dit moment m'n werkgever zit.
Ach ik spendeer teveel tijd aan dromen, jullie zullen wel denken "god die jongen zit op Google maps buurtjes door te scrollen en heeft geen idee", en dan geef ik jullie helemaal gelijk. Twee jaar duurt gewoon zo lang. Het liefst ga ik nu weg en vind ik het allemaal daar wel uit, maar dat kan helaas niet. Dus scroll ik lekker door Google Maps, kijk ik programma's over Australië en verveel ik jullie
Om je even met beide benen op de grond te zetten: kijk ook eens op google maps naar de reistijd in de spits (je het kunt instellen dat er rekening wordt gehouden met het huidige verkeer). Dat kan nog wel eens een ander beeld geven. Verder vind ik dat ze in Melbourne rijden als gekken, ook agressiever dan in bv Sydney. Ik weet niet of het zo een fijne manier van ontspannen is, op de motor door de stad. Maar je kan natuurlijk ook altijd nog met de auto.
Verder heb ik ook heel wat uurtjes door allerlei buurten rond gestruind op google maps. Ik vind dat je op deze manier echt wel een goede indruk krijgt. En vervelen doe je ons echt niet, juist leuk om zoveel herkenning te zien!
Gevalletje "niet alles geloven wat je op tv ziet"Om hier wel wat te lezen te houden:
Onder het mom van research het programma 'The Real Housewives of Melbourne' begonnen met kijken ;-) Pff wat is het daar toch mooi en zelfs het type mensen die ik in de Amerikaanse versie van het programma verafschuw, zijn zowaar likeable in de Australische versie. Decadent, maar toch beschaafd.
De vriendin van de broer van mijn vriendin
Hoi Thijs
Welkom op het forum.
Ik zie dat je een hoop vragen hebt en gelukkig ben je al het een en ander wijzer geworden.
Met betrekking tot inkomen en levens onderhoud.
Ik kom zelf uit de grafische wereld en heb deze de rug toe gekeerd hier in Australia na 10 jaar hier omdat er niets meer van over is helaas. Alles gaat overseas vanwege de kosten. Het ene bedrijf na het andere bedrijf heeft de afgelopen jaren de deuren gesloten. Resultaat is dat als er vacancies zijn die worden opgevuld met slechte pay inverhouding tot een paar jaar terug omdat er zoveel ex grafischie op straat staan, dus keuze zat voor ze. Dat is de reden waarom ik na 5 jaar Brisbane naar Melbourne ben verhuist, want in Brisbane vind je in de Grafische wereld al helemaal geen werk meer. Als grafisch vormgever zal je moeilijk werk vinden en als je werk vind betaald het geen $900 netto, maar misschien wel $900 bruto als je geluk hebt. Maar goed als je daar via je werk geplaatst kan worden zal het misschien anders kunnen zijn. Hoe heet bedrijf waar je nu werkt? De enige manier hoe ze collegas kunnen uitwisselen is op een 457 volgends mij. Anyway, sterkte met al het uitzoek werk en het avontuur.
Cheers