Aussie music

alieNL

Well-Known Member
Ik ben op zoek naar wat leuke aussie muziek. Nu ken ik al behoorlijk wat artiesten/groups, maar ja, er kunnen zich best was leuke bands zich gevormd hebben het afgelopen jaar waar ik nog niks van af weet..

Een aantal die ik al ken:
- Missy Higgins
- John Butler Trio
- Sarah Blasko
- Eskimo Joe
- Wolfmother
- Silverchair
- Damien Rice

- John Farnham
- John Williamson


P.s. weet iemand trouwens ook welk liedje dat is dat nu in het spotje van McLeod's daughters wordt gebruikt. Ik ken het ergens van, maar kan het niet thuis brengen..
 
Xavier Rudd schiet mij te binnen. Een link naar zijn website: http://www.xavierrudd.com/

Heeft onlangs opgetreden in Nederland (niet geweest  :cry:) en pas geleden een nieuwe album uitgebracht (Dark Shades Of Blue).
 
Killing Heidi(klinkt luguber omdat ik zelf ook Heidi heet :devil:
Het is verschrikkelijke schreeuwmuziek dus ik zal er zelf geen cd van kopen maar ooit heb ik ze ergens gehoord of gezien op tv/radio.

Wat te denken aan AC/DC

groetjes heidi
 
Kijk ook hier eens, staat nog veeel meer!

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3538.105#lastPost

Succes!
 
Hoi Alie,
Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar op de volgende site kun je allerlei australische radio zenders luisteren.
http://se.delicast.com/radio

Ook leuk voor anderen; Ideale manier om het leuke australische taaltje te horen.
 
ABC radio is ook een goede. En je kunt via de ABC site ook (de meeste) van hun uitgezonden TV programma's bekijken. Zitten echt wel een paar goede documentaires tussen over aussie onderwerpen (of andere interessante onderwerpen). Mits je van documentaires houdt natuurlijk...  :grin: :lol: En het goede is.. bij sommige programma's en radio shows heb je ook transcriptions.. (handig als je in razend tempo luisteroefeningen in elkaar moet flansen en je zelf geen zin hebt om eerst alles uit te schrijven ;))
 
Hallo AlieNL

Ik woon sinds 3 maanden weer in Melbourne nadat ik bijna 20 jaar in NL heb gewoond.

Ik luister altijd naar VEGA 91.5FM 

http://www.vega915.com.au/site/home.aspx

Veel Aussie muziek (vooral 80's) en dat is nou net wat ik leuk vind.

Ze draaien oa veel Cold Chisel, Jimmy Barnes, Midnight Oil, Ice House etc etc

'S ochtends een leuke morning show met Dicko, Dave and Chrissie.......super! Maar over smaak valt te twisten......gelukkigmaar.
 
[quote author=alieNL link=topic=10032.msg138623#msg138623 date=1242574912]
Ik ben op zoek naar wat leuke aussie muziek. Nu ken ik al behoorlijk wat artiesten/groups, maar ja, er kunnen zich best was leuke bands zich gevormd hebben het afgelopen jaar waar ik nog niks van af weet..

Een aantal die ik al ken:
- Missy Higgins
- John Butler Trio
- Sarah Blasko
- Eskimo Joe
- Wolfmother
- Silverchair
- Damien Rice

- John Farnham
- John Williamson


P.s. weet iemand trouwens ook welk liedje dat is dat nu in het spotje van McLeod's daughters wordt gebruikt. Ik ken het ergens van, maar kan het niet thuis brengen..
[/quote]
Gabriela Cilmi

Pete Murray
Men at work
Savage garden
 
Die is toch Nederlands  :? tenminste als je die postmen bedoelt. Heb weleens een liedje van hen op de aussie radio gehoord (10 jaar geleden ofzo..)
 
Leuke tip van die online radio. :smile:

Ik heb vanmiddag mijn kast opgeruimd en toen kwam ik mijn albums tegen van Beau Young. Ik weet niet of dit soort muziek je ligt maar t'is een Aussie.  :surfer:

-> http://www.myspace.com/beauyoungband

Hij heeft ook een eigen website maar die kan ik op dit moment niet bereiken.  :|
 
Die ochtendshows word ik dus helemaal gek van 's morgens in de auto terug naar huis van het werk  :grin:
Wat een kletsdozen!!! Ik duw er meestal een cd-tje in om van dat domme geklets af te zijn....
Het is echt 3 ochtenden op een rij het zelfde verhaal. I heb 4x het zelfde moederdag verhaal aan zitten horen en toen was ik het zat.

Maar ik heb Vaga thuis aan staan of 104 gold ofzo?
Ik mis de ouwerwetse Somertijd van veronica in de auto enorm! hahaha
 
[quote author=George Franciska link=topic=10032.msg139040#msg139040 date=1243001916]
Die ochtendshows word ik dus helemaal gek van 's morgens in de auto terug naar huis van het werk  :grin:
Wat een kletsdozen!!! Ik duw er meestal een cd-tje in om van dat domme geklets af te zijn....
Het is echt 3 ochtenden op een rij het zelfde verhaal. I heb 4x het zelfde moederdag verhaal aan zitten horen en toen was ik het zat.

Maar ik heb Vaga thuis aan staan of 104 gold ofzo?
Ik mis de ouwerwetse Somertijd van veronica in de auto enorm! hahaha

[/quote]

Daar kan ik je geen ongelijk in geven Franciska. Als wij een grote afstand af moeten leggen dan luistert Darren ook het liefst naar een engelse radiozender en daar zit me een hoop gelul op. Heb niks tegen engelse zenders maar dan wel graag een stukje muziek. Hetzelfde geldt voor de computer. Darren is helemaal geen computerfreak maar als hij hem aanzet is het alleen voor aussie radiozenders en dan het liefste het domme gelul van cricketsportverslagen, of ander  nieuws,.
Mochten we nog een keer in australie komen dan ga ik de hele dag alle nederlandse radiozenders opzetten. Keizerstad Radio uit Arnhem/Nijmegen heeft toch mijn grote voorkeur; bijna de hele dag muziek. Deze zender had ik zelfs in het radboud op de verloskamer erop staan. Een lekker muziekje "bevalt"toch beter, al heb je op het moment supreme echt niet het benul om te luisteren welke muziek er op de radio is. Er moet natuurlijk wel flink gewerkt worden ,maar ik lag er dan wel 3 dagen te wachten dus genoeg tijd om boekjes te lezen en radio te luisteren.

groetjes heidi
 
[quote author=uptoaustralia link=topic=10032.msg139054#msg139054 date=1243022527]
Hoi Alie,

Ik heb er nog een paar op m'n blog staan:http://uptodownunder.punt.nl/index.php?r=1&id=423983&tbl_archief=0#423983
Er zijn er nog veel meer, wist je bv dat de Beegees ook in Australia zijn opgegroeid? :shock:
[/quote]

DUH!!! Dat weet ik zelfs!!

Wist je dat ze hier gewoon nog de traveling Wilburys draaien als zijnde "hippe muziek" ?  :evil:
http://en.wikipedia.org/wiki/Traveling_Wilburys

En ook Cats stevens!? (wat ik trouwens wel helemaal mee kan zingen, met dank aan mijn ouders denk ik...)  :cool:
http://www.youtube.com/watch?v=DHXpnZi9Hzs
 
[quote author=uptoaustralia link=topic=10032.msg139054#msg139054 date=1243022527]
Er zijn er nog veel meer, wist je bv dat de Beegees ook in Australia zijn opgegroeid? :shock:
[/quote]

Ik ben nog niet zo oud, maar dat wist ik wel  :wink: komt misschien omdat mijn moeder altijd gouwe ouwe draaide.. :grin:

[quote author=George Franciska link=topic=10032.msg139087#msg139087 date=1243088697]
En ook Cats stevens!? (wat ik trouwens wel helemaal mee kan zingen, met dank aan mijn ouders denk ik...)  :cool:
[/quote]

Cat stevens ken ik ook  :grin: een van zijn nummers was zelfs onze 'eigen' schoolsong aan het eind van year 12 (we hebben toen de tekst licht veranderd)


Delta goodrem schoot me ook net nog te binnen. Er zijn eigenlijk best wel veel aussie artiesten! Een aantal van onder/bovenstaande namen ken ik, maar er zitten ook een aantal nieuwe tussen die ik zal even zal [size=4pt]downloaden[/size] om te horen wat het is.

Thanks voor alle suggesties!
 
Ik ken zelf nu ook al aardig wat australische songs, ik zal even een kort lijstje hier neerzetten.

Naast de grote bekende bands als Eskimo Joe, Wolfmother en Silverchair zijn dit mijn favorieten:

End Of Fashion
Birds Of Tokyo
The Sleepy Jackson
Empire Of The Sun(Momenteel veel te horen op europese radio)
Angus & Julia Stone
The Beatiful Girls(Heerlijke surf/roots/acoustic)
Ben Lee
Bernard Fanning
The Church
Icehouse
The Cops
John Butler
Small Mercies
Taxiride
The Whitlams

Voor mij zijn de absolute topbands uit Australië Powderfinger en Jet, en ik denk ook dan dat iedereen deze 2 wel kent!

Mocht iemand geinteresseerd zijn in een nog grotere lijst kan je me altijd even een PB sturen! :wink:
 
Als je van Pink Floyd houd, er is ook een Down Under cover band, die ik paar maanden geleden live heb zien spelen, echt GEWELDIG goed :up:, The Australian Pink Floyd show.
En veel muziek van McLeods Daughters is op cd uitgebracht, gezongen door Rebecca Lavelle, vind ik persoonlijk ook erg mooi.
 
[quote author=Donatella link=topic=10032.msg139687#msg139687 date=1244099939]
En veel muziek van McLeods Daughters is op cd uitgebracht, gezongen door Rebecca Lavelle, vind ik persoonlijk ook erg mooi.
[/quote]

Zijn inderdaad 3 cd's van. Plus Rebecca Lavelle is zelf ook bezig met solo albums. Als we in de Mcleod's sferen blijven heeft Lisa Cappell ook een eigen cd (al hoewel zij wel geboren en getogen is in Nieuw Zeeland, dus telt wellicht niet) en Abi Tucker is ook bezig met het maken van muziek.

Verder heb ik een cd van The waits (ooit gekocht op de australia fair).
 
Back
Top