Aussie music

[quote author=Gwen link=topic=10032.msg138841#msg138841 date=1242769185]
Hoi Alie,
Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar op de volgende site kun je allerlei australische radio zenders luisteren.
http://se.delicast.com/radio

Ook leuk voor anderen; Ideale manier om het leuke australische taaltje te horen.
[/quote]

Gaaaaaaaaaaaaf!!!!!!!!!!!!!, xxxxxxx

Wat dacht je van de little river band.
Vooral onderstaande song  5:10  pure kippevel, een geweldige tekst. :up: :up: :up:

http://www.youtube.com/watch?v=3JQrI-lfa3Y

Gr.Markus

:lol:chatte gister met een nederlandse in Aus, zei ik dat ik naar aussie stations zat te luisteren, nou zij naar nederlandse stations :lol:

[quote author=Markus link=topic=10032.msg140923#msg140923 date=1245433439]
Wat dacht je van de little river band.
Vooral onderstaande song  5:10  pure kippevel, een geweldige tekst. :up: :up: :up:

http://www.youtube.com/watch?v=3JQrI-lfa3Y

Gr.Markus
[/quote]

Now we're talking!!! Eén van Australië's beste bands ever. Steve z'n neef was destijds de drummer (die gozer die helemaal vooraan zit). Hun 'Reminiscing' was onze bridal 'waltz'.... (http://www.youtube.com/watch?v=P5RDn5Y0D_0)

Friday night, it was late
I was walking you home
We got down to the gate
And I was dreaming of the night
Would it turn out right
How to tell you girl
I wanna build my world around you
Tell you that it's true
I wanna make you understand
I'm talkin' about a lifetime plan

That's the way it began, we were hand in hand
Glenn Miller's Band was better than before
We yelled and screamed for more
And the Porter tunes "Night and Day"
Made us dance across the room
It ended all too soon
And on the way back home
I promised you'd never be alone

Hurry, don't be late
I can hardly wait
I said to myself when we're old
We'll go dancing in the dark
Walking through the park and reminiscing

Friday night, it was late
I was walking you home
We got down to the gate
And I was dreaming of the night
Would it turn out right
Now as the years roll on
Each time we hear our favorite song
The memories come along
Older times we're missing
Spending the hours reminiscing

Hurry, don't be late, I can hardly wait
I said to myself when we're old
We'll go dancing in the dark
Walking through the park and reminiscing

Lief hè...

Markus, je hebt zeker ook wel 'The Full Circle' hè? En een geweldig concert gaven ze!

[quote author=Eerainuh link=topic=10032.msg139976#msg139976 date=1244445937]

Hadden we Tommy Emmanuel al genoemd? Geweldige gitarist :)

[/quote]

Jezeker - maar dat was in een ander draadje over Aussie muziek... ;)

Hoi!!
Weten jullie of Missy Higgins nog veel optredens doet? Ik had even op haar site gekeken maar daar staat maar 1 optreden op.. Ik zou echt zoo graag naar een concert van haar willen als ik volgend jaar in Australie zit!
Groetekes:)

[quote author=suske link=topic=10032.msg141180#msg141180 date=1245751671]
met kop en schouders... Nick Cave
[/quote]

Eind 2007 in The Forum met Grinderman in het voorprogramma, altijd een feest om Cave live te zien!

Iemand gaf mij onlangs 'Final Conversation of Kings' van the Butterfly Effect. Leuke band uit Brisbane als je van Muse- and Radiohead-achtige muziek houdt!

[quote author=Donatella link=topic=10032.msg143394#msg143394 date=1247833960]
@ Catkin, weet je toevallig of de Cd van Lisa Chappell in NL te koop is, kan hem niet vinden! :-(
[/quote]

Ik heb hem via haar fansite (maar heb een mooi persoonlijk gesigneerd exemplaar  :grin:). Ik zal even voor je zoeken waar je hem kunt krijgen...

[quote author=Catkin link=topic=10032.msg143850#msg143850 date=1248422904]
[quote author=Donatella link=topic=10032.msg143394#msg143394 date=1247833960]
@ Catkin, weet je toevallig of de Cd van Lisa Chappell in NL te koop is, kan hem niet vinden! :-(
[/quote]

Ik heb hem via haar fansite (maar heb een mooi persoonlijk gesigneerd exemplaar  :grin:). Ik zal even voor je zoeken waar je hem kunt krijgen...
[/quote]

In Nederland kun je hem op veel plaatsen inderdaad niet meer krijgen. Via haar site: https://secure.ntechmedia.com/sites/lisachappell/
Kun je hem wel kopen... Is alleen iets meer qua verzendkosten.

[quote author=Donatella link=topic=10032.msg143949#msg143949 date=1248530379]
Dat is wel speciaal! Hopen dat ze er nog 1 hebben, daar ga ik achteraan  :smile:.
[/quote]

Volgens mij doen ze niet meer aan persoonlijk signeren (bij mij staat er ook echt op To Femke)... Wellicht wel hoor, maar dacht ik laatst ergens gelezen te hebben. Succes met bestellen.

Niets gaat er boven het bezoeken van een music gig!

Laat Melbourne nou barsten van deze geweldige gigs......tenminste naar mijn idee dan  :wink:
Kan je direct een CD-tje kopen van de local die voor een avondje vermaak heeft gezorgd en die krabbel lukt dan als je wilt ook wel

Giel Beelen liet tijdens De Wereld Draait Door een stukje horen van Geoffrey Gurrumul Yunupingu. Een blinde Aboriginal die gespeeld heeft bij Yothu Yindi en op het moment bij Saltwater Band. Ik versta er geen bal van maar het klinkt naar mijn mening erg mooi en ik dacht van laat ik het hier eens plaatsen. :p Hieronder kun je een YouTube-filmpje bekijken van 'em met wat algemene info over 'em.

-> http://www.videosift.com/video/Aboriginal-singer-Geoffrey-Gurrumul-Yunupingu

Ik heb sinds een paar dagen de cd One December Moon van Abi Tucker in huis... Ben alvast aan het integreren.

Een andere band die ik persoonlijk errug goed vindt is de Hilltop Hoods, een band uit Adelaide, Aussie Hip Hop.

hoods.jpg

Vooral deze Cd "the Hard Road Restrung" samen met het Adelaide Symphony Orchestra, muziek waanzinng, teksten briljant ( Ik ben geen pure Hip Hop fan maar dit is echt een unieke combinatie.)

Those who were at their recent live show would have witnessed a truly amazing performance, for everyone else there is this brilliant CD release. This is one of the most hyped releases to come out of this country in 2007, and I’m talking amongst all genres. The hype I refer to comes from the ability of The Hoods to cross fan bases with ease, meaning radio stations and magazines across the country have featured it, giving the Hoods brilliant exposure but also creating pressure to deliver. They have.

Most know the story by now, but for those who don’t here’s a brief history; performing at the 2006 ARIA awards, the Hoods were offered the backing of the Adelaide Symphony Orchestra (ASO). They jumped at the chance and loved the results so much they took a quartet on their tour for the rest of the year. From this the idea of the album grew, the Hoods handing their baby to Jamie Messenger of the ASO. He planned the brilliant arrangements that have lifted the album to another level.

Each and every track on ‘The Hard Road’ benefits from the added depth of sound, whilst the more emotive numbers become brilliant and all the more powerful. Take ‘Stopping All Stations’, the brilliant strings drag you into the tale, with the addition of a new Suffa verse and a role reversal for the track’s fictitious star, you are almost cheering along by tracks end. ‘Breathe’, ‘Monsters Ball’ and ‘An Audience With The Devil’ all grab new life and emotional power.

The album’s stronger tracks from the first release do not suffer in the slightest. Any doubts I had about whether this concept would work were gone by Pressure’s verse in new opener ‘The Hard Road’. As the vocal of Pressure is faded in and out in volume, and the strings take control, you know the concept will be fantastic in practice. The best track from the original, ‘Recapturing The Vibe’, just about takes the title here again. I cannot wait to see the film clip due to drop soon.

Other changes from the original include Omni being substituted for LA freestyle king Okwerdz on ‘Conversations From A Speakeasy’, an ode to drinking from Pressure as he takes the closing verse on ‘What A Great Night’, and a new hook for ‘Obese Lowlifes’. The change that will have most people excited, though, will be the addition of all new track ‘Roll On Up’, a tribute to the Australian hip-hop scene. It is vintage Hoods.

One thing that, although it didn’t annoy me personally, I know has gotten to a lot of people, is the removal of swearing from the album. The original didn’t feature that much swearing in my opinion, so the occasional spun backwards word is a small price to pay for the overall improvement in sound. Believe it or not, an orchestra has made a brilliant album even better.

Andere nummers van de Hilltop Hoods van andere albums die goed zijn, The Nosebleed Section, Chase that feeling.

Wil je een gratis voorproefje. http://www.airmp3.net/search/hilltop_hoods/mp3/a . Als je het ook zo goed vindt, gewoon de cd kopen of downloaden via I-tunes  :up:

Cheers

Willem

Back