Aussie Rijbewijs

[quote author=Wilsil link=topic=8526.msg116792#msg116792 date=1208817962]
Geen E achter B, .
[/quote]
.....alleen aanhanger achter auto  :lol: :grin:
 
[quote author=henriette link=topic=8526.msg116796#msg116796 date=1208825001]
[quote author=Wilsil link=topic=8526.msg116792#msg116792 date=1208817962]
Geen E achter B, .
[/quote]
.....alleen aanhanger achter auto  :lol: :grin:
[/quote]

.....of trailer, caravan, buggered Toyota......
 
Bij mij is er niks gebeurt met mijn NL rijbewijs. Nu was dat ook moeilijk omdat ie gestolen was. Ik had eerst problemen om een NSW rijbewijs te krijgen omdat ik dus niet mijn orginele kon overleggen (een kopie mag absoluut niet)

anyway, ik heb bij de RDW een echtheidsverklaring aangevraagd (van mijn NL rijbewijs). Deze wordt standaard in 't Engels afgegeven. Dit kost 4,50 euro. Ze geven je niet alleen een brief/verklaring waarin de basis gegevens staan maar ook een formulier met wat bij ons A, B, C etc. inhoud (in het engels). Zodoende konden ze dat makkelijk controleren. Toen ik dat papiertje had had ik binnen 1 minuut ook het rijbewijs in handen.
 
In Melbourne kreeg ik een mooie stempel met 'VicRoads Camberwell' erop. Geen perforatie of zo. Lijkt me dat de gemiddelde baliemedewerker op het gemeentehuis in een willekeurige gemeente in NL niet weet wat het is en genoegen neemt met de uitleg 'ah, dat is om te voorkomen dat ik in Australie meer dan 1 Australisch rijbewijs aan kan vragen. Hij is nog gewoon geldig hoor'.
 
[quote author=Eastland link=topic=8526.msg119385#msg119385 date=1213390595]
Gisteren in Brisbane (QLD) mijn rijbewijs gehaald. Was een kwestie van een formulier invullen, foto nemen (doen zij) en $65 betalen voor rijbewijs welke 5 jaar geldig is. Werd gevraagd om mijn paspoort, NL rijbewijs en een bewijs van het adres waar je woont (utility bill). Deze laatste heb ik nog niet, maar ik heb een brief gekregen van mijn landlord waarin mijn adres etc staat vermeld. Dit was ook voldoende. Mijn NL rijbewijs werd gewoon in tact gelaten.
[/quote]

Hier hetzelfde, ook in QLD, bij QLD Transport in Redbank geweest. Ze moesten even een en ander nakijken omdat ik een nieuw rijbewijs had (zo een op een creditcard ipv het papiertje), maar daarna zonder enig probleem mijn QLD rijbewijs gekregen. Mijn NL rijbewijs kreeg ik terug en is verder niet bestempeld oid.
 
Hi,

Vandaag in Perth WA onze rijbewijzen omgeruild. Moesten een oogtest doen, onze visum, een creditkaart en een bewijs laten zien dat we echt woonachtig zijn in WA. Als Jan zijn vrachtwagen rijbewijs wil houden moet hij theorie en praktijk examen doen. Het rijbewijs kregen we zonder stempels of beschadigingen terug.

Kosten 306.00  A$ voor 2 rijbewijzen die dan 5 jaar geldig zijn. Als je ze voor een jaar neemt zijn ze 39.00 A$ per jaar per rijbewijs. De kosten van een foto maken zijn inclusief.

Groet, Magda
 
Haai allemaal...ik heb hier nog nooit wat getypt.
hehe.
hoe zit het met een aanhanger rijbewijs?? heb je dat nodig in oz?
geremd en/of ongeremd
Groetekes,

Ro...de man van Betty. :smile:
 
Back
Top