Aussiegirl's final preparations for the BIG MOVE on June 16 !!!!!

Aussiegirl

New Member
:lol:

Hi allemaal,

Hieronder een update over de stand van zaken omtrent onze aanvraag.... na heel lang nadenken (vanaf 2003) en in de tussentijd nog een keer terug naar Down Under zijn we gestart. Hieronder een kort overzicht van de gebeurtenissen tot nu toe.

15 jan 2003 t/m 6 maart 2003: Rondreis Australia, van Adelaide naar Cairns
5 feb 2005 t/m 12 maart 2005: Rondreis Australia, van Sydney naar Adelaide en omgeving Perth
13 juli 2005: vrijblijvend gesprek bij Migration Bureau
21 september 2005: knoop doorgehakt, we gaan aanvragen
14 november 2005: benodigde gegevens verstuurd naar VETASSESS
6 februari 2006: positieve uitslag van VETASSESS
12 februari 2006: keuze voor SA gemaakt ivm State Sponsorship
8 april 2006: IELTS test

Je bent all een heel end op weg! Leuk hoor! Wij zitten ook middenin de procedures op t moment. De TRA is de deur uit en we wachten op de uitslag daarvan.
Groetjes Francine

Hi Aussiegirl!
Mag ik vragen voor welke occupation je een skills assessment hebt laten doen bij vetassess? En met welke diploma's? Kijken ze bij die instantie echt niet naar werkervaring?

Hi Eefje,

Ik heb bij VETASSESS de assessment laten doen voor mijn diploma HBO- Facilitaire Dienstverlening. Uit de Skilled Occupation List heb ik een beroep gekozen welke het dichtst bij mijn huidige beroep ligt. In mijn geval was dat Sales Representative Industrial Products (ASCO Code: 2222-11).

Met het aanwijzen van deze Nominated Occupation en het toezenden van mijn (vertaalde en beedigde) diploma, cijferlijsten, CV, pasfoto's, copie paspoort en het application form voor VETASSESS ben ik de procedure ingegaan. En... goedgekeurd!!!    :lol:

Je moet dus een beroep aanwijzen uit de lijst welke het dichtst bij je huidige baan komt.

Succes met de VETASSESS!!

:up:

Hey!!!

Even weer een update!!

OP 8 april de IELTS gedaan in Amsterdam..... en:

GESLAAGD!!!    :happysun:

Lezen: 9
Luisteren: 9
Schrijven: 7
Spreken: 8

En toen verder voor het aanvragen van Sponsorship voor SA.
Alles opgestuurd en toen.... wachten      :koekkoek:
Omdat het telang duurde (naar onze mening) hebben we contact gezocht met SA Gov. Het bleek dat ons dossier zoek was.... Dus, na overleg mochten we alles ook faxen maar toen bleek dat ze ( ivm aangescherpte regels) meer bewijs wilden van onze interesse specifiek voor SA.    :lookatit:

De laatste week dus alleen maar bezig geweest met info verzamelen, oude foto's, bewijzen, contacten in SA benaderen, verdiepen in de diverse woonwijken en diverse soorten jobs.      :computer:      :bangcomputer:      Pff.... vanochtend alles opgestuurd per mail en ik ontving direct een berichtje terug dat ze eea ontvangen hadden, en dat ze het nu gingen beoordelen.

Als het voldoende is, gaan ze ons dossier met voorrang behandelen, omdat het bij hun zoek geraakt is....
(We wachten inmiddels ruim 2,5 maand op het sponsorship..)

Dus, we wachten maar even weer af!

Greetz,

Aussiegirl

Hi Aussiegirl,

Gefeliciteerd met je perfecte IELTS uitslag!

Groetjes,
Lela

ps. lekkere toestand dat je dossier kwijt was zeg!

Thx voor de leuke reacties!

Na alle troubles met het zoekraken van het dossier hebben we nu binnen een week de uitslag van het sponsorship binnen!!

De aanvraag voor het sponsorship voor SA is goedgekeurd  :dance:

Nu beginnen met de DIMA procedure......    :computer:

Maar eerst even een weekje Kreta    :beach:

Joepiiiiieeeee

Liefs Aussiegirl

Ben ik weer voor een korte update!

Na een periode van weinig actie van onze kant (drukte wegens werk etc... je kent het wel), zijn we nu weer volop bezig!. Mijn vriend heeft inmiddels ook zijn IELTS gehaald!!  :up:
Het was op het randje, maar goed, gehaald is gehaald.

We zijn nu volop bezig om alle benodigde papieren voor DIMA bij elkaar te rapen en de planning is dat we eea begin december met de koerier naar Down Under sturen...

En dan begint het lange wachten... :lol:

We houden jullie op de hoogte!!

Liefs Aussiegirl

Gelukkig wachten we hier met zn allen (mijn visum aanvraag wordt morgen afgelevert in Adelaide). Duurt de aanvraag voor een visum evenlang bij een sponsorship, of heb je dan eerder een visum??? Succes nog met de laatste papieren bij elkaar rapen  :up:

@Alles opgestuurd en toen.... wachten      Koekkoek
Omdat het telang duurde (naar onze mening) hebben we contact gezocht met SA Gov. Het bleek dat ons dossier zoek was.... Dus, na overleg mochten we alles ook faxen maar toen bleek dat ze ( ivm aangescherpte regels) meer bewijs wilden van onze interesse specifiek voor SA.    Look

De laatste week dus alleen maar bezig geweest met info verzamelen, oude foto's, bewijzen, contacten in SA benaderen, verdiepen in de diverse woonwijken en diverse soorten jobs.      Computer      Bang Computer      Pff.... vanochtend alles opgestuurd per mail en ik ontving direct een berichtje terug dat ze eea ontvangen hadden, en dat ze het nu gingen beoordelen.

Als het voldoende is, gaan ze ons dossier met voorrang behandelen, omdat het bij hun zoek geraakt is....
(We wachten inmiddels ruim 2,5 maand op het sponsorship..)@

Mooi dat het goed gekeurd is

Succes met alles :up:

Hoe was het op Kreta? :beach:

En nu is het lange wachten begonnen....

In december alle informatie verzameld, toen opgestuurd en de application online ingevuld. Op 29 januari 2007 is het afgeleverd en op 28 februari kregen we het acknowledgement. Ondertussen hebben we ook alle informatie maar geupload, zodat ze het ook online hebben.

In de tussentijd toch maar gelijk de Medicals gedaan (14 feb) en de VOG aangevraagd...
Medicals waren goed en deze zijn 2 maart ontvangen door LUC.

Maar het aanvragen van de VOG bleek nog niet zo eenvoudig voor de ambtenaren.... Op het gemeentehuis wisten ze niet precies wat ze moesten doen, na uitleg van ons hebben ze gedaan wat we vroegen en de aanvraag opgestuurd naar Justitie. Mijn vriend kreeg zijn VOG teruggestuurd maar de mijne zat er niet bij. Ik bellen met Justitie, en ze zeiden dat deze wel was opgestuurd. Afijn, ze hebben er spoed achter gezet en binnen 3 dagen (gisteren) kreeg ik een nieuwe....

Maar er stond op dat het een VOG betreft voor een visumaanvraag van de autoriteiten van Canada!!!

Hoezo slapende ambtenaren!!  :grin:  (Sorry voor alle ambtenaren onder ons!)

Heb gelijk een email gestuurd en ik zal morgen maar weer eens gaan bellen met Den Haag.

Als dat binnen is dan kunnen we het allerlaatste stukje gegevens opsturen! (mits ze geen aanvullende info willen hebben...)

En dan maar wachten...

Ik denk dat we volgend jaar mei definitief naar Adelaide verhuizen als alles goed gaat. Voor die tijd gaan we nog even kijken (we zijn er al 2x eerder geweest), maar nu gaan we kijken voor huizen, rekening openen etc. Waarschijnlijk eind dit jaar of begin volgend jaar. Kunnen we gelijk ons visum valideren!

Oz... here we come  :up:

Groetjes en tot de volgende update!
Aussiegirl

Hoezo slapende ambtenaren!!
:x Hee wat maak je me nou.....  :grin:

Ziet er goed uit nog even wachten en dan hop naar OZ. Leuk dat jullie van te voren nog ff rond gaan kijken om een en ander te regelen.
Nou las ik overigens ergens via een post van Bartman dat je ook in Ned al een bank rekening in Australie kan openen, misschien is dit wat. Moet er zelf ook maar eens naar kijken.

Veel succes met alles en vooral veel plezier de komende tijd, Chantal

Het is altijd een gedoe om alles goed geregeld te krijgen!  Hopelijk kan je snel je VOG opsturen, dan kan de lange wacht................beginnen.

Groetjes en succes,
Susan

JIPPIE!!!!!!!!!!!!

VISA GRANTED ON APRIL 16 2007!!!!!!!!!!!!!!!

:dance: :happysun: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :dancing: :win1:

Het is zo ontzettend snel gegaan! We zijn er nog beduusd van....

Op 25 januari 2007 alles gefrontload, en opgestuurd per post. Op 28 februari 2007 acknowledgement ontvangen...

En omdat we ongeduldig zijn hebben we niet gewacht op bericht om de Medicals te doen... Dus op 14 februari hebben we onze Medicals gedaan en op 22 maart jl hebben we onze VOG opgestuurd....

En toen waren we in afwachting van de toewijzing van een case officer.... maar het is ons dus niet medegedeeld dat we die al hadden... en toen ik vanochtend de email opende:

VISA GRANT LETTER

Ik snap er niets van...., we hadden nog maar net de VOG opgestuurd. Maar ze hebben waarschijnlijk de gefrontloade versie behandeld en toen de Medicals en later de VOG per post binnenkwamen was alles binnen 2 weken rond!

Migration Bureau: THANKS!

We moeten voor 11 maart 2008 ons visum valideren, maar dat lukt wel. De planning is om te emigreren in mei/juni 2008, omdat ik nog met mijn werk zit, eerder kan helaas niet.
Maar we gaan nog met vakantie en om alvast voorbereidingen te treffen aan het einde van dit jaar...

Nu gaan we eerst even alles op ons in laten werken..

Wat een heerlijk gevoel, er valt een last van onze schouders.... ik loop de hele dag al met een glimlach om mijn mond.....    :grin:

Keep you updated!

Aussiegirl with a big smile!!!

:dance: :congrats: :dance: :congrats:

GEWELDIG!! En zo onwijs snel zeg!!

Hoe reageerden de mensen om jullie heen? Die zullen ook wel verbaasd zijn over hoe snel het allemaal is gegaan?

Groetjes,
Lela

:cheer: Zo, wat snel !!!!

Van harte gefeliciteerd met jullie SIR.

Last edited:
Back