Hi everybody!
Even weer een update van mij :computer:! Het is al weer lang geleden, maar er is dan ook al weer heel wat gebeurd.
Nadat we in april 2007 ons visum hadden gekregen en op 18 juni vorig jaar naar Berlijn waren geweest, hebben we ons visum op 28 november 2007 gevalideerd. We hebben een heerlijke vakantie gehad in Adelaide en omstreken en op 30 november hadden we de XPdite Barbie in Hahndorf. Erg gezellig en heel leuk om alvast wat mensen te ontmoeten. :drink:
Ik had in die 4 weken vakantie ook nog een sollicatatiegesprek in Sydney, bij mijn huidige werkgever (Die zitten over de hele wereld). Ik ben toen sochtends naar het hoofdkantoor in Sydney gevlogen en savonds was ik weer terug in Adelaide! Het ging voor een soortgelijke baan als ik nu heb, maar dan in Adelaide.
Op dat moment had men geen budget (lees: geen vacature) om mij een baan te kunnen bieden maar ze wilden wel graag contact blijven houden. :dunno: Ook omdat we pas in juni dit jaar aankomen in Australie.
Verder hebben we die 4 weken rond gekeken naar huizen, woonwijken etc en een bankrekening geopend bij de Westpac.
Begin januari waren we weer terug en toen begon het grote opruimen..... Pffff wat een werk zeg. Ergens eind januari hebben we het ticket geboekt (we gaan met Singapore Airlines
lane
en op 16 juni om 11.55 vliegen we. Omdat we nog een kamer hebben geboekt in Singapore, komen we woensdag 18 juni aan in Adelaide. Onze nieuwe woonplaats.
De afgelopen weken is er veel contact geweest vanuit Sydney met mij en hebben er diverse internationale collega's en de directeur gelobbeyd voor een baan voor mij. Uiteindelijk kreeg ik op 7 maart een email met een uitnodiging voor een conference call met de directeur en HR manager van ons bedrijf in Sydney. Op 12 maart heel vroeg zat ik aan de telefoon en daarin werd mij het goede nieuws verteld:
Ik mag bij ons bedrijf in Adelaide gaan werken, in dezelfde functie en met dezelfde goede voorwaarden als ik nu heb !! :happy:
JOEPIE IK HEB EEN BAAN!!!! :dance:
Ik ben echt heel blij! Ik zal wel al snel moeten beginnen, zo'n kleine 2 week na aankomst.
Het geeft een heel stuk rust, in ieder geval financieel... mede omdat het huis nog niet verkocht is.... Het staat al 8 maand te koop en er is nog geen enkele interesse getoond... prijs al 2 x naar beneden gedaan... maar helaas. Dus financieel wordt het nog even lastig de komende tijd. :think:
Het offerte traject met een verhuisbedrijf is inmiddels afgerond. Op 7 mei gaan we inpakken en op 8 mei gaat alles in de container. We hopen dan dat de container rond de eerste week van juli aankomt. (En dan moeten we dus al een huis gevonden hebben). We zullen eerst in Adelaide Shores gaan, in een vakantiewoning. Hier zijn we al eerder geweest en dat is prima bevallen. :beach:
De komende weekenden staan in het teken van opruimen, weggooien en uitzoeken. Komt dus goed uit dat het met de Pasen slecht weer is! :cloud: :freezing: :depressed:
Nog even... en dan op naar onze nieuwe woonplaats, Adelaide!!
C ya soon!!
Aussiegirl