Aussiegirl's final preparations for the BIG MOVE on June 16 !!!!!

Hallo Aussie girl,

Gefeliciteerd met het visum, echt helemaal super. Het grote opruimen kan beginnen, wat een rotzooi verzamel je allemaal. Gelukkig heb je nog ruimschoots de tijd.

Wij gaan 14-16 juni naar berlijn met de trein, helaas lopen wij jou dan net mis. Heb jij een afspraak met de ambassade gemaakt of loop je gewoon binnen?

Groeten

Vera

Jeetje, wat een leuke dingen in het vooruitzicht.
En wat een heerlijk relaxte manier.
Alles goed voorbereid, jeetje lijkt wel het tegenovergestelde van ons.
Geniet maar lekker van alle voorbereideingen en de voorpret :up:

Mariette

Hi!!

@Vera/Scuba

Jullie ook VAN HARTE GEFELICITEERD met het visum.  :up:
Ik heb gebeld met de ambassade, om te kijken of we een afspraak moesten maken.... en dat moet. DIt omdat ze maar beperkt de tijd hebben, en ze er toch even mee bezig zijn. Dus, wij zijn maandag 18 juni om half 11 aan de beurt!!

Je doet er dus heel verstandig aan om even te bellen voor een afspraak (en laten bevestigen per mail). Dan kom je in ieder geval niet voor niets!!

Succes en veel plezier in Berlijn!
(Wanneer gaan jullie voor het eggie Down Under?)

Ik heb gisteren alvast een aantal abonnementen opgezegd die eind van dit jaar aflopen... dan vergeet ik DAT in ieder geval niet.

Verder heb ik een To Do list gemaakt met dingen die we moeten regelen, en ik heb daarbij een lijst gebruikt die "jufrebekka" ooit ook gemaakt heeft. Heel gemakkelijk. Uitgeprint en deze hangt nu aan de keukendeur... het afstrepen is begonnen!

Groetjes Aussiegirl

Hallo,

Dank voor bericht, ga morgen ,maar even bellen, hebben hotel al geboekt....14 - 16 juni. Hoop dat ze ons er tussendoor kunnen hebben....

Het gaat momenteel zeer hard, zijn beide reeds bezig met banen, moeten maar even zien hoe dat afloopt.

Misschien al begin juli richting Perth!

Hoe lang is je to do lijst?

Groeten

Vera

Goed gevoel he, die grant letter??

Heel veel plezier in Berlijn (kan erg leuk zijn!! :lol:)

Ik vind het wel heel erg knap dat je, nadat je je visum hebt opgehaald enzo, het nog een jaar hier uithoud! Wij willen alleen maar weg!!
auk

Had ik je nu al wel of niet gefeliciteerd  :lol:, nou ja, beter
een keer teveel dan een keer te weinig!!

[size=20pt]gefeliciteerd!!![/size]

Hi there,

Het is al weer enige tijd geleden!

Even een update:

Op 18 juni zijn we naar Berlijn geweest en hebben we het felbegeerde stickertje in ons paspoort gekregen. Eindelijk ons SIR 495 visum erin! (Vlak voor die tijd nog even nieuwe paspoorten gehaald natuurlijk  :wink:  !!  )

Daarna is het even rustig geweest, maar nu wordt het zo langzamerhand tijd dat we iets gaan ondernemen. De planning is om begin juni 2008 te vetrekken naar Adelaide.

Deze week gaat het huis naar de makelaar, en nu maar hopen dat het een beetje wil vlotten met de verkoop. Een paar grote dingen zijn reeds verkocht, zoals een auto, motor en mountainbike. Er staat nu nog een fiets op Marktplaats. Het grote opruimen is ook al begonnen en we gaan in ieder geval niets nieuws meer kopen, zoals kleding enzo.

Volgende week ga ik een paar offertes aanvragen voor containervervoer. (Allemaal bedankt voor de goede tips hier op het forum!!  :up:  )

Op 25 november gaan we valideren en dan vliegen we via Singapore naar Adelaide, om vervolgens daar te blijven tot 18 december. Daarna vertrekken we weer richting huis, maar eerst stoppen we onderweg op Bali voor een korte strandvakantie van 4 dagen! Vlak voor de kerst zijn we dan weer in NL.

Ik ben nu bezig om sollicitatiegesprekken te plannen voor de tijd dat we in Australie zijn, in december. Er is inmiddels al 1 gesprek gepland; bij mijn huidige werkgever  :smile:. Ik ben nog bezig om ook nog bij vergelijkbare bedrijven een gesprek te krijgen.

Nou, dat was het voor zover eerst! Bij nieuwe ontwikkelingen meld ik me weer!!!

Greetz
Aussiegirl

Wat een heerlijk enthousiaste post Aussiegirl, jullie zin in het nieuwe avontuur spat van het scherm af!  :smile:
Heel veel plezier& succes met de laatste regeldingen!

Hi everybody!

Even weer een update van mij  :computer:! Het is al weer lang geleden, maar er is dan ook al weer heel wat gebeurd.

Nadat we in april 2007 ons visum hadden gekregen en op 18 juni vorig jaar naar Berlijn waren geweest, hebben we ons visum op 28 november 2007 gevalideerd. We hebben een heerlijke vakantie gehad in Adelaide en omstreken en op 30 november hadden we de XPdite Barbie in Hahndorf. Erg gezellig en heel leuk om alvast wat mensen te ontmoeten.  :drink:

Ik had in die 4 weken vakantie ook nog een sollicatatiegesprek in Sydney, bij mijn huidige werkgever (Die zitten over de hele wereld). Ik ben toen sochtends naar het hoofdkantoor in Sydney gevlogen en savonds was ik weer terug in Adelaide! Het ging voor een soortgelijke baan als ik nu heb, maar dan in Adelaide.
Op dat moment had men geen budget (lees: geen vacature) om mij een baan te kunnen bieden maar ze wilden wel graag contact blijven houden.  :dunno: Ook omdat we pas in juni dit jaar aankomen in Australie.
Verder hebben we die 4 weken rond gekeken naar huizen, woonwijken etc en een bankrekening geopend bij de Westpac.

Begin januari waren we weer terug en toen begon het grote opruimen..... Pffff wat een werk zeg. Ergens eind januari hebben we het ticket geboekt (we gaan met Singapore Airlines  :plane:) en op 16 juni om 11.55 vliegen we. Omdat we nog een kamer hebben geboekt in Singapore, komen we woensdag 18 juni aan in Adelaide. Onze nieuwe woonplaats.  :up:

De afgelopen weken is er veel contact geweest vanuit Sydney met mij en hebben er diverse internationale collega's en de directeur gelobbeyd voor een baan voor mij. Uiteindelijk kreeg ik op 7 maart een email met een uitnodiging voor een conference call met de directeur en HR manager van ons bedrijf in Sydney. Op 12 maart heel vroeg zat ik aan de telefoon en daarin werd mij het goede nieuws verteld:

Ik mag bij ons bedrijf in Adelaide gaan werken, in dezelfde functie en met dezelfde goede voorwaarden als ik nu heb !!    :happy:
JOEPIE IK HEB EEN BAAN!!!!  :dance:
Ik ben echt heel blij! Ik zal wel al snel moeten beginnen, zo'n kleine 2 week na aankomst.

Het geeft een heel stuk rust, in ieder geval financieel... mede omdat het huis nog niet verkocht is.... Het staat al 8 maand te koop en er is nog geen enkele interesse getoond... prijs al 2 x naar beneden gedaan... maar helaas. Dus financieel wordt het nog even lastig de komende tijd.  :think:

Het offerte traject met een verhuisbedrijf is inmiddels afgerond. Op 7 mei gaan we inpakken en op 8 mei gaat alles in de container. We hopen dan dat de container rond de eerste week van juli aankomt. (En dan moeten we dus al een huis gevonden hebben). We zullen eerst in Adelaide Shores gaan, in een vakantiewoning. Hier zijn we al eerder geweest en dat is prima bevallen.  :beach:

De komende weekenden staan in het teken van opruimen, weggooien en uitzoeken. Komt dus goed uit dat het met de Pasen slecht weer is!  :cloud: :freezing: :depressed:

Nog even... en dan op naar onze nieuwe woonplaats, Adelaide!!

C ya soon!!

Aussiegirl  :up:

Hoi,
Gefeliciteerd met je baan !!!!!! :flowers:
Hartstikke goed. Wel een lekker gevoel denk ik om al wat te hebben.

Het komt al erg dichtbij, heerlijk.

Succes met de verdere voorbereidingen en tot ziens op een barbie.

Groetjes
Ineke

Hoi

Hartstikke leuk

Mijn dochter woont momenteel in Adelaide
Ze is nu aan het uitzoeken hoe ze daar verder kan verblijven met een ander visum
Momenteel heeft ze een Working Holiday Visum en wil daar verder blijven
Ze woont daar namelijk samen met een Australische vriend
Wij gaan namelijk volgende week dinsdag daarheen op vakantie
Bij wat voor firma ga je trouwens werken ?

Ton en Lizzy

Hallo!

Bedankt Ineke en ja, inderdaad, tot de volgende Barbie!! Zijn jullie al een beetje bezig met de voorbereidingen? (PS: het overmaken van het geld is nu gelukt, dankzij de tips in jou mailtje!) Thanks!  :up:

Ton, Lizzy,
Ik ga bij JohnsonDiversey werken. Een wereldwijde fabrikant/marktleider van professionele reinigingssystemen, machines en doseerpompen voor professioneel gebruik in verschillende sectoren zoals horeca, gezondheidszorg, schoonmaakbedrijven, retail en overheidsgebouwen. Ik werk daar nu ook al in de sales, hier in NL. Ik zal een zelfde soort baan weer krijgen in Adelaide en omstreken.
Super!!!  :wink:

Heel veel plezier in Adelaide bij jullie dochter! Ik hoop dat het haar lukt om een visum te krijgen! Geniet van je tijd Down Under! Hebben jullie zelf nog plannen om daar definitief heen te gaan?

Greetz,
Aussiegirl  :lol:

Hoi

Dat is nu ook toevallig zeg
Ik heb ooit een paar jaar geleden eens wat personenvervoer voor Johnson/Diversey geregeld
Ze zitten dacht ik in Maarssen
Diversey was toch vroeger een onderdeel van Diversey Lever ?
Ben blij voor je dat je die baan toch hebt gekregen
Volgens mij is het normaal gesproken toch al zo moeilijk voor een buitenlander in Aussie een baan te krijgen
Mijn dochter heeft daar zelfs al last van , ze pakt daarom ook alles aan , al is het maar simpel schoonmaakwerk , al hebt ze alleen het meeste horeca ervaring als serveerster

Wij hebben zelf geen plannen om daar heen te gaan

We hopen een mooie vakantie daar te hebben , en kunnen we misschien haar helpen met een visum

Groetjes
Ton en Lizzy

Hoi Aussiegirl

Wij zijn net terug van vakantie in Adelaide

Wauw , wat was dat fantastisch , en ook weer fijn om onze dochter weer te zien
We hebben daar veel gezien , en nog niet eens alles.
Het was weer moeilijk om daar weer van haar afscheid te nemen , en hopen dat het haar lukt om haar WHV om te zetten in een De Facto Visum
Het was daar ongeveer tussen de 20 en 25 graden met soms uitschieters naar de 28 graden

Groetjes,
Ton en Lizzy

Hi there!

@Ton en Lizzy
Fijn dat jullie het super vonden... En natuurlijk was het weerzien met jullie dochter geweldig!  Ik stel me nu al voor hoe het zal zijn als mijn ouders volgend jaar in Adelaide landen.
Prachtige omgeving en mooi land he?

Voor ons is het nog 7 weekjes en dan zijn we weer Down Under, maar nu voor langere tijd/definitief.
Het is momenteel erg druk en hectisch. Tussen mijn werk door (@Ton/Lizzy: het is inderdaad het bedrijf uit Maarssen en was onderdeel van Unilever) komt er veel bij kijken... zo'n verhuizing. Alle avonden en weekenden staan in het teken van opruimen, uitzoeken en weggooien.

Alle adreswijzigingen en post naar instanties is nu weg, de dozen zijn voor mee dan de helft ingepakt. We zijn nu nog even de laatste dingen aan het schoonmaken, wassen en uitzoeken. Op 8 mei vertrekt de container al. Ben ik even blij dat we volgende week veel vrije dagen hebben  :p)

De komende weekenden nog veel bezoekjes afleggen en gezellige etentjes met vrienden en familie. We denken nog niet te veel na over het afscheid nemen..., dat komt over een paar weken wel.
Maar ach.... het weerzien met familie/vrienden gaat nu eenvoudiger dan 50 jaar geleden... toen stapte je op de boot en kwam je niet meer in NL terug.

Het contract van mijn werkgever in Australie is binnengekomen, dus nu is het helemaal definitief. Dit contract zal ons ook helpen om snel aan een (huur)huis te komen, dus dat komt perfect uit.

Verder nog niet veel te melden aan deze kant...als ik meer nieuws heb horen jullie me weer!

Greetz
Aussiegirl  :up:

Back