Australië maakt van water handelswaar

[quote author=Aussielover link=topic=2617.msg29266#msg29266 date=1127781506]
bovengenoemde spaardouchekoppen en thermostaatkranen
[/quote]

Kan je ze daar helemaal niet kopen?

(Ps gefeliciteerd met je visa)

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=2617.msg29278#msg29278 date=1127800975]
[quote author=Aussielover link=topic=2617.msg29266#msg29266 date=1127781506]
bovengenoemde spaardouchekoppen en thermostaatkranen
[/quote]
Kan je ze daar helemaal niet kopen?

(Ps gefeliciteerd met je visa)

Rene
[/quote]

Volgens mij niet ! Ik had het er wel eens over met mijn nu ex-vriend, maar die snapte niet eens waar ik het over had !  :-o

( Ps dank je ! )

:wink:

Ingrid.
 
Dus als daar het schroefdraad hetzelfde is als hier, zou je ze op kunnen laten sturen vanuit Nederland?

Een idee misschien?
 
[quote author=Rene-L link=topic=2617.msg29399#msg29399 date=1127825931]
Dus als daar het schroefdraad hetzelfde is als hier, zou je ze op kunnen laten sturen vanuit Nederland?
Een idee misschien?
[/quote]

De schroefdraad is, denk ik, wel hetzelfde maar ik had voor ik terug naar Nl afreisde niet de tussen liggende maten (hart) afstanden gemeten en dat is wel belangrijk om te weten als je de oude standaard kranen wilt vervangen met een thermostaatkraan !

Bovendien was het niet mijn huis dus ik wacht wel ff maar dat soort acties tot het mijn eigen stekkie is !  :lmao:

groetje,

Ingrid.
 
[quote author=Rene-L link=topic=2617.msg29278#msg29278 date=1127800975]
[quote author=Aussielover link=topic=2617.msg29266#msg29266 date=1127781506]
bovengenoemde spaardouchekoppen en thermostaatkranen
[/quote]

Kan je ze daar helemaal niet kopen?



Rene
[/quote]


Hi Rene.

De showerheads die water besparen zijn er in Aus ,Ik gebruik ze zelf in Melb.
Zijn daar al jaren in gebruik.
In de shopping centre stonden ze jaren geleden al met die display counters.

Gr Ineke  :up:
 
Ik zou het wel willen, maar je moet voor elk spijkertje hier toestemming vragen aan de eigenaren van het huis. Dus.... helaas....
 
Vreemd dat ze schijnbaar moeilijker te krijgen zijn, want Ineke gebruikt ze in Melbourne.

[quote author=Ineke link=topic=2617.msg29432#msg29432 date=1127841564]
De showerheads die water besparen zijn er in Aus ,Ik gebruik ze zelf in Melb.
Zijn daar al jaren in gebruik.
In de shopping centre stonden ze jaren geleden al met die display counters.
[/quote]

Maar>>>

[quote author=Aussielover link=topic=2617.msg29266#msg29266 date=1127781506]
hebben ze bovengenoemde spaardouchekoppen en thermostaatkranen wel terwijl ze hier in Queensland waar het zo droog is ze schijnbaar nog niet uitgevonden zijn !!?
[/quote]

in Qld niet?
Wie loopt dan waar achter??

Echter>>>

[quote author=jufrebekka link=topic=2617.msg29291#msg29291 date=1127804209]
De beste kranen verkopen ze volgens mij bij de ikea
[/quote]

Hoeveel Ikea winkels zijn er dan in Qld?
Het zou toch daar makkelijk te krijgen moeten zijn. Het bespaart tenslotte water uit.

Vreemde mensen die Australiërs (om Obelix te citeren)

Rene
 
Ze hebben geen thermostaat kranen in de ikea (een winkel in QLD). Maar wel beter afsluitbare kranen. En ze zijn vast te krijgen. Maar niemand neemt de moeite om er naar te zoeken. En ze te instaleren. Dat is denk ik het grootste probleem. Je wilt ook niet weten hoeveel mensen hier gewoon overdag hun tuin sproeien. En niet omdat ze het stiekem doen. Gewoon omdat ze geen benul hebben dat het helemaal geen zin heeft om het in de brandende zon te doen. Al met al is er hier op het water gebied nog heel wat te verbeteren. Oh trouwens, Queensland loopt achter? Ach ja, dat lijkt me duidelijk. Hier komen dingen in de mode die ik in NL jaren geleden heb gezien :D. Had ik gewoon mijn oude kloffie mee kunnen verhuizen! ;).
 
Thermostaat kranen zou een gat in de markt kunnen zijn daar.
Maar zoals je zei, als ze daar zo achter lopen, zal het wel moeilijk zijn om ze daarvan te overtuigen.
Per slot van rekening hebben ze daar "The big wet" en dat levert weer een heleboel water op (dat prompt in het riool verdwijnt).

Rene
 
Oh trouwens, Queensland loopt achter? Ach ja, dat lijkt me duidelijk. Hier komen dingen in de mode die ik in NL jaren geleden heb gezien . Had ik gewoon mijn oude kloffie mee kunnen verhuizen! .
nou, volgens mij is dat een Universeel fenomeen (schrijf ik dit allemaal goed :-o)...

Enneh.......don't under estimate the allmighty teenslipper!!! Het Aussie fashion statement van de laatste eeuw(en) en ja je kunt ze bij je bikini aan (zwembroek misschien iets gepaster bij de mannelijke helft van dit forum), bij je spijkerbroek of bij je "uitgaans tenue" nou.........als dat niet vooruitstrevend is. En dan hebben we het nog niet eens over de UGG boot gehad.......

Groetjes!
Syl
wees wijs met water :up:
 
:lol1: :lol1: :lol1:

Heel goed Syl, ik moest hier even heel hard om lachen (en mijn collega's mij vreemd aankijken!!! :eek:ops!:

Rene
 
Vond nog wat regencijfers op het net: Valt er hier in Australie nu meer of minder water?

Landelijk valt er in Nederland jaarlijks zo'n  760 mm regen

bron: hollandcourier.com


Rainfall
On checking the figures, Sydney does indeed receive nearly twice as much rain a year as Melbourne does (1,217 mm V's 653 mm).  Interestingly though, it takes Sydney an average of 138 days a year to reach its total, and Melbourne 9 more days (147) to reach its!  This would suggest that while Sydney is prone to heavy downpours, Melbourne receives more of its rain as drizzly showers.  Canberra has the least number of "rainy" days a year with 105, and Hobart the most with 160.   Tropical Darwin is Australia's wettest city with a yearly average of 1,714 mm :-o .  In contrast, Adelaide is Australia's driest capital with an annual average rainfall of just 558 mm.

Bron: greatweatherdebate

Erg droog vind ik het niet, het heeft hier in Adelaide weer gehoost en gehoost de laatste dagen  :cloud:  :depressed:

Willem
 
En ook Perth is in the picture.. Toch minder droog t.o.v. andere steden dan ik had gedacht.. ;-)
M.vr.gr.
Perthpete
 
Nog even over de regentank;
Gevonden op http://www.logan.qld.gov.au/lcc/

Rainwater tank rebates available
Logan City Council is rewarding locals who take proactive steps to save water, by providing a rebate to eligible residents who install a rainwater tank.

Council encourages Logan City residents to install rainwater tanks as a supplementary source of water to the mains water supply, by using rainwater tanks for flushing toilets, hot water systems and outdoor uses such as garden watering, washing the car, and filling ponds and swimming pools.

A $250.00 rebate is available to the first 200 residents who install a new rainwater tank on their property between 1 July 2005 and 30 June 2006.

Rebates are still available!

To be eligible, locals must install a tank holding at least 1000 litres, which has at least one internal household fixture (such as in a toilet or laundry). If the tank is for outdoor use only, it must hold more than 3000 litres.


Rene
 
Back
Top