Australië nr1 in drugsgebruik

Same story hier hoor. Ook ouders die wisten dat ik met 'foute' gasten op stap ging en dat maar lieten begaan. 1 was in sommige clubs een beetje huisdealer. Wel eens iets geprobeerd maar nooit echt zeg maar. Nu al 24 jaar geen alcohol meer (niet dat ik ooit veel dronk daarvoor) en nooit gerookt.

Al lijkt het me wel ongelofelijk moeilijk om je kinderen los te laten en te 'hopen' dat ze de juiste keuzes maken. Vind het nog steeds knap van mijn ouders. Dus petje af voor alle (vrije) ouders hier :up:
 
Las een artikel gisteren dat "Ice" goedkoper is dan alcohol en dat het drugsgebruik dus vaak een economische overweging is. Dat krijg je ervan als je alcohol zo ongelooflijk duur maakt.
 
Het blijft lastig, ook voor ouders. Mijn zus en ik zijn twee heel verschillende persoonlijkheden. Zij rookt en blowt en ik heb het nog nooit in mijn leven aangeraakt. En we hebben toch echt dezelfde ouders en opvoeding gehad :).
Mijn ouders hebben btw wel altijd laten weten dat het echt niet acceptabel zou zijn :p.
 
Klopt helemaal! En dat maakt mijn werk er niet makkelijker op....vooral omdat er nog oude inzichten en behandelmethodes worden toegepast....

Hopelijk zien ze in dat de Nederlandse inbreng (lees kennis) van gezondheidszorgprofessionals een meerwaarde heeft ;-)
 
Las een artikel gisteren dat "Ice" goedkoper is dan alcohol en dat het drugsgebruik dus vaak een economische overweging is. Dat krijg je ervan als je alcohol zo ongelooflijk duur maakt.

Alcohol is ook een drug. Het is een vreemde uitspraak door te zeggen dat drugsgebruik een economische overweging is. Het kiezen van "Ice" boven alcohol kan een economische overweging zijn. Maar je kiest gewoon de ene drug boven de andere.

Alcohol wordt tot de harddrugs gerekend, alleen is het een legaal product en algemeen geaccepteerd.
(trimbos)
 
Alcohol is ook een drug. Het is een vreemde uitspraak door te zeggen dat drugsgebruik een economische overweging is. Het kiezen van "Ice" boven alcohol kan een economische overweging zijn. Maar je kiest gewoon de ene drug boven de andere.

(trimbos)
Ben het met je eens dat alcohol, nicotine, cafeine, cofeine etc allemaal drugs zijn. Maar vanuit de wetgeving en de algemene publieke opinie worden ze niet zo gecategoriseerd. Het UN rapport "Australie nr 1 in drugsgebruik" neemt die ook niet in beschouwing, anders zou het percentage druggebruikers niet 2% zijn maar vele malen hoger.

Ik snap ook niet waarom je daar pas op mijn reaktie wakker over wordt. Eerder reageerde je zelf "Drugsverkoop is illegaal". Duidelijk niet van toepassing op alcohol. Afijn...

Vwb de economische afweging wasr ik het over had, wil je zeggen dat het prijspunt van een produkt geen invloed heeft op de keuzes van een consument? Interessante kijk op de economie ;) Het zal per persoon afhangen of ze ondanks de prijs alcohol blijven gebruiken of voor een alternatief te kiezen. Iemand die gewoon van een drankje wil genieten zal bij de alcohol blijven (en wellicht wat minder drinken als het duurder wordt). Iemand die een 'trip' zoekt (wat toch helaas veelal onder de jongeren gebruikelijk is) zal zowel prijs als beschikbaarheid in overweging nemen. Aangezien Ice en Cocaine recentelijk in overvloed te verkrijgen is zal het dan vooral op prijs neerkomen.
 
  • Like
Reactions: FOL
We zitten op dezelfde lijn ;)

Tenenkrommend vind ik het altijd als men zich slecht uitlaat over drugs en vervolgens aan het bier gaat.
Al helemaal als het een prominente politicus is/was:
fuckdrugs.jpg
 
ik zit helemaal in het ice.....die kleintjes van de ALDI *grinnik* die zijn heeeeeerlijk, mindblowing :D
 
Mijn zoon heeft 2 maanden terug een jaarsupply aan Ice gewonnnen.
Wel van Baskin Robbins, maar toch.........
 
Las een artikel gisteren dat "Ice" goedkoper is dan alcohol en dat het drugsgebruik dus vaak een economische overweging is. Dat krijg je ervan als je alcohol zo ongelooflijk duur maakt.

Kan toch niet echt vinden Slatsr dat een prijs van rond de A$ 500.00 voor een gram ICE nou echt een bargain is als ik het vergelijk met de vrij hoge prijzen voor alcohol hier. Ik weet niet waar jij je op baseert maar een goede fles whiskey ligt toch nog wel onder de honderd en dat is nog ver verwijderd van de ICE prijzen die trouwens in andere delen van de wereld wel onder de honderd liggen, dus zelfs op drug gebied is het een rip off
 
Ik denk dat de oplossing meer ligt in het sterker maken van mensen zodat ze zelf de bewuste keuze maken om geen drugs te gebruiken. Maar eerlijk gezegd is dat simpelweg niet haalbaar. Er zullen altijd mensen zijn met een 'zwakkere' wil, vanwege verschillende omstandigheden; genen, moeilijke jeugd, licht verstandelijke beperking, etc, etc.
 
Back
Top