Hoe hadden zij het ingediend?
Wij hebben het online gedaan.
7 Maanden, dat betekend dat we bijna halverwege zijn.
En dan zeggen ze: "We are processing your application as soon as possible."
Typicalhttps://www.canberratimes.com.au/po...o-expensive-audit-office-20190211-p50x2n.html (wat achtergrond info)
In het kort: we messed up, en nee, we hebben niet echt een plan om het op te lossen.
2 Paspoorten hoeft niet, je kunt een "Bewijs van Nederlanderschap" aanvragen. Is geloof ik niet zo heel erg duur.Je kan je Nederlandse nationaliteit houden als je met een Australier (se) trouwd en zolang je een geldig Nederlands paspoort hebt, als je het laat verlopen ben je je Nederlandse nationaliteit kwijt. Lekker duur, altijd twee paspoorten. Als je ooit terug zou willen gaan kunnen ze nooit je Nederlandschap onthouden en moet je het terug kunnen krijgen.
Dus als ik het goed begrijp.....Mijn nederlandse man is vorig jaar australier geworden en is dus zijn nederlandse nationaliteit kwijtgeraakt. Maar als ik nu besluit om de australische nationaliteit aan te nemen, behoud ik dan mijn nederlandse nationaliteit omdat ik nu met een australier ben getrouwd?Je kan je Nederlandse nationaliteit houden als je met een Australier (se) trouwd en zolang je een geldig Nederlands paspoort hebt.
Correct. Maar je moet dan wel op tijd de paperassen vernieuwen om het te behouden.Dus als ik het goed begrijp.....Mijn nederlandse man is vorig jaar australier geworden en is dus zijn nederlandse nationaliteit kwijtgeraakt. Maar als ik nu besluit om de australische nationaliteit aan te nemen, behoud ik dan mijn nederlandse nationaliteit omdat ik nu met een australier ben getrouwd?
Of denk ik nu te makkelijk?
Zouden wij ook gaan doen. Ware het niet dat mijn ega niet erg geinteresseerd meer is/was in een NL paspoort.Dus als ik het goed begrijp.....Mijn nederlandse man is vorig jaar australier geworden en is dus zijn nederlandse nationaliteit kwijtgeraakt. Maar als ik nu besluit om de australische nationaliteit aan te nemen, behoud ik dan mijn nederlandse nationaliteit omdat ik nu met een australier ben getrouwd?
Of denk ik nu te makkelijk?