Australian citizenship

uhm laatst artikeltje gelezen er zijn 200.000 wachtenden voor u er komen er wekelijks een paar duizend bij en er gebeurd vrij weinig op dat kantoortje.....
meanwhile in Australia....ik hoop dat je snel wat wijzer word!
 
En dan zeggen ze: "We are processing your application as soon as possible."

As soon as possible

Niets fout aan ;) Het zou fout zijn als ze zouden zeggen: Soon

Maar ik weet in ieder geval dat dit traject niet realistisch voor mij is om mijn kansen op werk in ACT te vergroten. Hier is citizenship wel een dingetje (anders kun je niet voor de overheid werken)

Maar dat betekent dat ik:
Nog 2.5 jaar moet wachten voor ik aan mag vragen
Dan 7 maanden moet wachten
En dan 2-3 maanden moet wachten op de uitreiking
En dan moet hopen dat een potentiële werkgever me door het Security Clearance drama heen wil slepen wat afhangende van het security niveau tussen de 6 en 24 maanden duurt....

Tegen die tijd ben ik met Pensioen :eek:
 
Haha.
Onze oudste dochter moet wel citizen worden, anders kan ze in de toekomst niet meer voor het Australische team uitkomen.
 
Laten we hopen dat dit over 3 jaar opgelost is :)

Maar dit soort wachttijden kunnen ook alleen weer in Australie. Droevig.
 
En mijn vrouw heft het interview en de test vandaaag gedaan en geslaagd!
Nu afwachten op Joondalup voor de ceremonie.
Dat kan tussen de 3 en 6 maanden duren.
Weer een stapje verder.
 
Je kan je Nederlandse nationaliteit houden als je met een Australier (se) trouwd en zolang je een geldig Nederlands paspoort hebt, als je het laat verlopen ben je je Nederlandse nationaliteit kwijt. Lekker duur, altijd twee paspoorten. Als je ooit terug zou willen gaan kunnen ze nooit je Nederlandschap onthouden en moet je het terug kunnen krijgen.
 
Je kan je Nederlandse nationaliteit houden als je met een Australier (se) trouwd en zolang je een geldig Nederlands paspoort hebt, als je het laat verlopen ben je je Nederlandse nationaliteit kwijt. Lekker duur, altijd twee paspoorten. Als je ooit terug zou willen gaan kunnen ze nooit je Nederlandschap onthouden en moet je het terug kunnen krijgen.
2 Paspoorten hoeft niet, je kunt een "Bewijs van Nederlanderschap" aanvragen. Is geloof ik niet zo heel erg duur.
 
Je kan je Nederlandse nationaliteit houden als je met een Australier (se) trouwd en zolang je een geldig Nederlands paspoort hebt.
Dus als ik het goed begrijp.....Mijn nederlandse man is vorig jaar australier geworden en is dus zijn nederlandse nationaliteit kwijtgeraakt. Maar als ik nu besluit om de australische nationaliteit aan te nemen, behoud ik dan mijn nederlandse nationaliteit omdat ik nu met een australier ben getrouwd?
Of denk ik nu te makkelijk?
 
Dus als ik het goed begrijp.....Mijn nederlandse man is vorig jaar australier geworden en is dus zijn nederlandse nationaliteit kwijtgeraakt. Maar als ik nu besluit om de australische nationaliteit aan te nemen, behoud ik dan mijn nederlandse nationaliteit omdat ik nu met een australier ben getrouwd?
Of denk ik nu te makkelijk?
Correct. Maar je moet dan wel op tijd de paperassen vernieuwen om het te behouden.
 
Dus als ik het goed begrijp.....Mijn nederlandse man is vorig jaar australier geworden en is dus zijn nederlandse nationaliteit kwijtgeraakt. Maar als ik nu besluit om de australische nationaliteit aan te nemen, behoud ik dan mijn nederlandse nationaliteit omdat ik nu met een australier ben getrouwd?
Of denk ik nu te makkelijk?
Zouden wij ook gaan doen. Ware het niet dat mijn ega niet erg geinteresseerd meer is/was in een NL paspoort. :eek:
 


OFX
Back
Top