Australie....land van milk and honey?!?!

clotje

New Member
Ik heb hier een link die ik iedereen aanraad om te lezen...Dit laat Australie van een heel andere kant zien.  :-o

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=322333

Ik heb  even gekeken, bedoel je omdat de Australiers gemiddeld 45 uur per week werken? Dat is in NL toch niet anders? Sander werkt hier ook gemiddeld 45 uur per week, soms zelfs meer. :|

Hier moet ik even op antwoorden.
Je krijg niets voor niks in dit leven.
Waarom denken sommige mensen dat als ze naar een ander land
gaan ineens alles voor ze klaar ligt.
Ze willen niet meer werken per week, maar wel meer geld.
Wel groter huis als in hun eigenland maar erliever niet veel voor doen.
Ik word er wel eens naar van.
Maar zoals Ton altijd zegt.
Hier een lul daar ook een lul.
Sorry voor de taal, maar wist niet hoe het anders uit te drukken.
En over de meerdere uren werken, als je weet hoe streng de bonden daar zijn
die laten het nooit toe, ligt meteen alles plat, hebben ze weer een excus for te staken.

En dan nog, ik vind dat je best wel wat mag doen voor zo'n toekomst. Je moet helemaal overnieuw beginnen eigenlijk en daar hoort dus ook hard werken bij! Mijn man is hier geen overwerker omdat hij er niks voor terug krijgt, maar daar zal hij er alles aan doen om ons te voorzien. Het is pas een droom om te denken dat je niet hard moet werken..

Grtz Tanne

Mee eens Ineke! Sander heeft gezegd dat hij het liefst zijn vak daar wil uitvoeren, wat het ook mag kosten. Maar is het om wat voor reden niet mogelijk dan pakt hij alles aan en zoveel mogelijk uren. Niets komt voor niets en Australie is tenslotte ook niet het beloofde land.
( Dat bestaat volgens mij niet eens :) )

Idd :) Je hoort soms verhalen van mensen die daar geen werk konden krijgen en daarom terug zijn gegaan. Maar ik weet dat ik alles aan zal nemen om het maar een kans te geven. Ik ga niet terug voordat ik zeker weet dat er echt geen andere weg meer is..

Grtz Tanne

ABSOLUTELY :-D, It is THE land of Milk & Honey......... :-D tuurlijk moet je hier ook werken, geld verdienen, leven.  Bovendien lees je in zo'n draadje een aantal meningen van een bunch of expats....en in hoeverre dat nou echt representatief is?!.  :)

Als je deze stap (emigreren) wilt maken om en minder te gaan werken en tegelijkertijd goed bij kas te blijven zitten...dan ben ik bang dat het a bit of a struggle gaat worden.  Het gevoel komt toch uit je tenen? Tenminste zo was het bij ons destijds wel. Wij wilden dolgraag hierheen, en waren meer dan happy om onder aan de ladder te beginnen. Je plekkie verdienen......

Groetjes
Syl :)

Syl voor mij is het ook ( The land of milk and honey!!!!!!!)

Wel hard gewerkt maar  het is het allemaal waard geweest.
Het is wel een beetje overdreven,
Maar I'll Kiss the ground when I get Home in Melb.

Gr ineke   :up:

Syl voor mij is het ook ( The land of milk and honey!!!!!!!)

Wel hard gewerkt maar  het is het allemaal waard geweest.
Het is wel een beetje overdreven,
Maar I'll Kiss the ground when I get Home in Melb.

Gr ineke   :up:

Tsja, het is toch niet meer dan normaal dat je jezelf zult moeten bewijzen of je mag blijven in een ander land? Dat is denk ik ook de eerste reactie van veel nederlanders tov mensen die hier komen werken: eerst bewijzen, dan accepteren! En van een beetje werken is nooit iemand doodgegaan!!

Ik had overigens wel begrepen dat Aussies veel waarde hechten aan hun privé-leven, en dat boven hun werk verkiezen. Nu hoop ik dat iemand dit zou kunnen bevestigen? Het lijkt mij namelijk nogal tegenstrijdig met de lange werkweek waarover men in de Uk zo klaagt (zouden alle Engelsen nou zo klagen, of heeft "Een plek onder de zon" een nieuw vooroordeel gecreëerd???!!!)

Interesant genoeg noemen ze Engelsen hier dan ook "whinging Poms :-D :-D

En ja, voor mijn gevoel wordt hier inderdaad nog veel waarde gehecht aan "vrije tijd",  family time, etc. Het voelt hier ook gewoon alsof je veel meer vrije tijd hebt, misschien door het mooie weer?

Groetjes
Syl

[quote author=clotje link=topic=2414.msg25534#msg25534 date=1125042827]
Ik heb hier een link die ik iedereen aanraad om te lezen...Dit laat Australie van een heel andere kant zien.  :-o

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=322333

[/quote]

Ik snap eigenlijk niet goed waarom je het aanraadt om te lezen? Ik vind het niet echt een bijzondere link. Hoeveel je wilt werken hangt van jezelf af, en van het soort werk dat je doet. En in mijn geval bijvoorbeeld ook hoeveel werk er is  :-D. Ik heb niet het idee dat ik door dit draadje een hele andere kant zie?! Ik ben er niet vanuit gegaan dat er meer of minder gewerkt werd in Australie. (Waar was dat ook alweer dat iemand vroeg of ze ook tampons verkochten in Australie? Het is geen derde wereld land maar gewoon een dik eerste wereld land.  :?) En volgens mij blijkt uit de link dat er helemaal niet zo giga veel wordt gewerkt toch? Gewoon normaal.... wat je inderdaad nog wat tijd geeft voor sociale dingen en genieten van het zonnetje  :cool:.

Nou, ik moet zeggen dat ik toch wel schrok van de link die in mijn link wordt genoemd.
70 uurige werkweek maar zonder uitbetaling van overuren.
geen CAO's dus de bedrijven hebben alle macht
weinig of geen vaste banen, veelal werken op temp basis en dan 's morgens op je werk verschijnen en dan te horen krijgen dat je op mag rotten...
Ik vindt dat toch wel zorgelijk...vooral omdat je de eerste 2 jaar geen recht op een uitkering hebt. Als je hier via een uitzendbureau werkt en je hoef de volgende dag niet terug te komen heb je wel WW, ik vindt dat toch wel een verschil. WW is dan wel geen vetpot maar toch nog altijd meer dan niets. Ik kan niet van een mooie zonsopgang leven, ik ken ook niemand die dat wel kan.
Er is natuurlijk wel een reden dat zoveel Australiers naar het buitenland vertrekken...

Ach ja, er zijn ook genoeg Nederlanders die naar Australië vertrekken, daar zal toch ook wel een reden voor zijn!! En je hebt nergens zekerheid, zelfs in Nederland niet. Het gaat er uiteindelijk toch om wat je er zelf van maakt, waar je ook bent.

Als je niet wilt werken, dan kan je inderdaad beter in NL blijven wonen. Wat is dat nou voor instelling in combinatie met emigratie plannen!? Terecht dat Australie (en elk willekeurig land op deze wereld) niet op dit soort mensen zit te wachten. Nederland.....paradijs....

Nu even over die link die je gelezen heb.
De mensen die tussen de 38 en 48 misschien 58 werken zijn in de IT.
Die zijn aan een salaris daar je u tegen zegt.
Heb zelf op kantoor van IT gewerkt, weet er een klein beetje van.
Niet dat mijn sal zo groot was  :-D
Als mensen niet gelukkig zijn in het land waar ze wonen,en misschien
een klein beetje heimwee, kraken ze alles af in het land waar ze zijn.
Daar weet ik ook over te praten, laat me maar niet beginnen.
Niet geloven alles wat je leest!!!!!!
Maar als jij zo alles voor elkaar wilt hebben meteen als je aan komt,
zal ik maar  hier blijven.
En geniet van de nieuwe zieken fonds om te beginnen,
Daarna praten ze ook nog over de rente die eerdags ook niet meer af getrokken kan worden
van je belasting.
Dan denk ik wel dat heel veel nederlanders, are up shitcreek with out a paddle.

Gr Ineke    :up:

[quote author=Tim link=topic=2414.msg25587#msg25587 date=1125058842]
Als je niet wilt werken, dan kan je inderdaad beter in NL blijven wonen. Wat is dat nou voor instelling in combinatie met emigratie plannen!? Terecht dat Australie (en elk willekeurig land op deze wereld) niet op dit soort mensen zit te wachten. Nederland.....paradijs....

[/quote]

Ik wil wel werken...maar geen 70 uur! Ik werk al mijn hele leven. Ik wil alleen ook de andere kant belichten, zonder de roze bril, dus de realiteit, maar blijkbaar kan dat hier niet....
Iedereen hier heeft natuurlijk een paar honderdduizend euro op de bankrekening staan en kan het zich veroorloven om een paar maanden werkloos te zijn in Australie, ik kan dat niet. Ik heb een baan nodig dus sorry dat ik te realistisch ben.

Ach uitzonderingen bevestigen de regel.... denk je niet dat dat van toepassing is in die link? Hier werken ook zat mensen 60 tot 70 uur voor een sh*t salaris.  Exessen (hoe schrijf je dat?) vindt je overal. Zowel in Australie als in Nederland.

Back