Australische bankrekening - vermogen overmaken

Emulate

Well-Known Member
Hallo allemaal. Na 10 maanden ID-gedonder heb ik eindelijk een Australian bank account (2 linked rekeningen, 1 daily, 1 savings). Heb ze net geactiveerd door op beide wat geld te parkeren en ik krijg mijn debit card binnen een week met de post. So far so good.

Het afgelopen jaar heb ik me scheel betaald aan bankkosten voor het pinnen en overmaken van NL pegels naar Oz en v.v. Nu wil ik mijn vermogentje overhevelen van mijn Nederlandse bankrekeningen (ook 1 daily en 1 savings) naar mijn nieuwe Australische. Ik hoor graag van jullie hoe je dat het beste/snelste/goedkoopste/veiligste kan doen in jullie ervaring.

Ik ben niet te lui om zelf dingen uit te zoeken, ik ben al op de hoogte van OFX en Transferwise en andere opties. Ik heb ook gelezen wat ik kon op deze en andere sites. Ik wil alleen jullie ervaringen en advies horen. En vooral ook valkuilen :).

Hartelijk dank.
 
OFX is snel, eenvoudig en betrouwbaar met goede koers. Gewoon koers in de gaten houden op hun site en op juiste moment overboeken. Piece of cake!
 
Hi,

Ik heb verleden jaar gekeken wat de meest voordelige manier was en toen was dat via Transferwise. Beste "conversion rate" en laagste kosten, maar dat kan ondertussen weer veranderd zijn. Ze hebben ook een app wat het helemaal makkelijk maakt als je het vaker doet.

Cheers!
 
Bedankt so far, @Red dust @afterbang @Kims ! Ik kwam ook uit op TransferWise en heb net e.e.a. getransporteerd als eerste batch om te testen. Kosten vielen me inderdaad mee, stuk goedkoper dan geld pinnen/betalen via een NL bankrekening :).

Vraag 2: hebben jullie je NL rekeningen in stand gehouden of opgeheven? Ik zie genoeg redenen waarom wel of niet (vakanties in Europa, terugkeer, noodgevallen, extra spaarparkeerplaats) mar ik hoor graag jullie inzichten.
 
Ik heb mijn rekening met de ABN vooralsnog aangehouden. Dat is handiger als ik daar ben, online cadeautjes bestellen voor mensen in NL, geld overmaken in NL etc. Ik zat me net van de week af te vragen of het het nog wel waard is ivm de kosten van een Nederlandse rekening wat toch best veel is op jaarbasis voor het weinige wat er op staat en aangezien ik het zeer weinig gebruik... In Australie kost mijn rekening me niets...

Food for thought!
 
Ik heb mijn rekening met de ABN vooralsnog aangehouden. Dat is handiger als ik daar ben, online cadeautjes bestellen voor mensen in NL, geld overmaken in NL etc. Ik zat me net van de week af te vragen of het het nog wel waard is ivm de kosten van een Nederlandse rekening wat toch best veel is op jaarbasis voor het weinige wat er op staat en aangezien ik het zeer weinig gebruik... In Australie kost mijn rekening me niets...

Food for thought!

Dat - de kosten om de rekening aan te houden tov het weinige gebruik van de rekening - was een van de redenen waarom ik de mijne heb opgezegd. Nederlandse verjaardagskadootjes regel ik meestal via Bol.com waar ik gewoon met mijn Aussie bankpas (debit card) kan betalen. Voor mijn vorige bezoek aan Nederland (Kerst 2017) had ik wel een creditcard geregeld, omdat ik bij een eerder bezoek weinig aan mijn bankpas en Travel Money Card had. Kon er wel geld mee pinnen, maar verder niet of nauwelijks mee betalen. Dat leverde wat uitdagingen en een behoorlijk geirriteerde Beepmeep op...
 
Ik maak om de 2 a 3 maanden een aardig bedrag over en heb de paar keer fat ik gekeken heb geen betere deal kunnen vinden dan bij ofx.

Vetgeet de fee, soms een tientje of 15 euro. Bij grotere bedragen gaat het om de koers (de fee is dan overigens meedtal toch 0). Je moet ook echt ingelogd zijn om de daadwerkelijke koers die je krijgt te bepalen.

Ben eigenlijk verbaasd om te horen dat transferwise e.d. betere prijzen geven.
Binnen een paar dagen staat het trouwens op je rekening.
 
Wij hebben Nederlandse bankrekening 2 jaar aangehouden, oa omdat er nog wat betalingen en inkomsten via die rekenin liepen. Wel direct omgezet naar most basic, maar na 2 jaar wegens kosten toch opgezegd. Net als Beepmeep betaal ik voor cadeautjes gewoon met mijn ozzie bankpas, dat kost ook geld maar per saldo voordeliger.
 
Beste mensen, ik kreeg van TransferWise een nice aanbod om iemand anders een free transfer van £ 500 te geven. Wie het eerst komt, het eerst maalt :). Stuur me een personal message en de eerste die reageert, krijgt de link om dat te realiseren.
 
Zonder kosten heb ik bij CBA een Euro rekening geopend. Zo kan ik mijn Euros aanhouden voor betalingen in Nederland, danwel converteren naar AUD (natuurlijk wel via OFX, niet de bank zelf) als de koers gunstig is.
 
Ik check altijd tussen
  • OFX
  • TransferWise
  • XE
  • CurrencyFair
En neem degene die onder de streep het hoogste bedrag geeft :)
 
Back
Top