[quote author=sgt.purple link=topic=8343.msg110325#msg110325 date=1202338194]
hallo,
weet iemand of je tijdens je vakantie (toeristen visum)
een gezamelijke rekening mag openen?
Ik zou graag met mijn Australische vriend een rekening willen openen
bij de bank tijdens mijn bezoekje aan Australië in maart.
Maar ik ben dan 'officieel' op vakantie. Geeft dat een probleem?
[/quote]
Ik ga toch maar weer even terug naar de originele posting.
Wat is de reden dat je een Australische bankrekening wilt hebben, als ik zo vrij mag zijn?
Je zegt: "Australische vriend" Kan ik dan aannemen dat deze persoon ook in Australie woont. Dan is het volgens mij helemaal geen probleem, want dan opent hij gewoon een rekening op zijn naam en schrijft jou dan bij of hij vraagt een 2e bankpas aan op jouw naam. Woont die persoon echter niet in Australie maar heeft hij nog wel een ozzie paspoort en kan hij een adres overleggen (100 points) dan kan het nog steeds. bij voorbeeld een postadres.
Als het gaat om op een later tijdstip aan te kunnen tonen dat je partners bent dan moet je de rekening dus wel op twee namen laten zetten. Als hij in Australie woont moet dat geen probleem zijn.
Maar een rekening openen op alleen een toeristen visum kan niet zover ik weet.
Nu even naar de vraag welke bank. Ja dat is natuurlijk niet te beantwoorden. er zijn zoveel voors en tegens. Ik vind persoonlijk Westpac er goed. goeie internet banking en goeie service. Met Commonwelth heb ik ook wel eens gebankt, maar dat vond ik niet echt wat. niet klant gericht en lastig log bureaucratisch.
Pinnen kan altijd bij een pin/atm van de eigen bank en bij de meeste banken is het zo dat als je gaat pinnen bij en andere bank je per transactie iets van $2,- fee moet betalen
Succes allemaal