Australische bankrekening

Haha kee.. nou 2 euro per maand moet te doen zijn toch  :up:
Kun je zo'n rekening al vanuit NL openen of moet dat daar ter plekke?

Hoi

Wij hebben in December een rekening geopend bij de commonwealth Bank, gewoon uit Nederland, je moet ff naar je eigen bank om te laten tekenen en klaar is kees. Incl. tijd voor het opsturen van papieren heeft het 1,2 maand geduurd.

We hebben gelijk geld over gemaakt en toen we konden internet bankieren(moet eerst geld gestort worden) bleek dat de koers net erg voordelig was, iets meer dan $2 voor €1  :up: ook werden we gebeld met de vraag of niet een spaarrekening wilden openen omdat het geld anders renteloos op onze rekening zou staan (tot oktober wanneer we op vakantie gaan) dus een spaarrekening direct opneembaar erbij.

Alles makkelijk via internet, en ja helaas elke transactie bij een andere bank kost geld, maar dat is bij elke Australische bank die ik ken.

Succes en groetjes
Yvonne

Is die Commonwealth bank een grote bank met veel pinautomaten??
Het gaat mij vooral om het overmaken via internetbankieren naar andere australische rekeningen denk ik, want ik neem in NL een rekening waarmee ik gratis kan pinnen wereldwijd..

Aan 1 australische rekening heb je genoeg hoor  :wink:  Commonwealth is de grootste of de een na grootste bank van Australie (samen met ANZ). En pinautomaten zijn er genoeg (ook in de kleinere dorpjes / middle of nowhere towns  :smile:)
Ik zou nooit en te nimmer geld vanaf m'n NL rekening overmaken naar een aussierekening.. kost behoorlijk veel (je hebt zelf de bedragen al genoemd) tenzij de dollar zo laag staat dat je er veel voordeel mee kunt hebben.. maar dan moet je wel weer winst uit dat bedrag halen  :wink:  (wel zoals jij ook al aangeeft: gratis pinnen, naar binnen lopen en gelijk op je aussie rekening storten)
anyway, wel handig om een aussie bankpas te nemen. Met je NL pas kun je wel gratis pinnen in australie (en ook bij elke bankautomaat zonder extra kosten), maar je kunt niet met je NL bankpas in winkels pinnen.. en om niet met heel veel cash over straat te moeten is 't handig om een aussie rekening te hebben.. ook voor huur e.d.
Maar 1 rekening is echt genoeg ;) anders heb je ook allemaal dubbele kosten voor al die rekeningen ;)

Geld overmaken naar onze Commonwealth rekening kost bij de Rabobank €5,- per overboeking. En zoals Alie al aangaf is Commonwealth een van de grotere en een van de weinige waar de rekening in NL al kan openen. (als je dat wilt natuurlijk) je kan ook in OZ bij een bank binnenlopen en een rekening openen.

Hee Alie, hoe kom jij bij meerdere rekeningen dan  :lol:
Ik bedoelde met over maken naar andere australische rekeningen bijv de rekening van de verhuurder of de rekening van een vakantiehuisje ofzo als ik nog een reisje wil boeken.
Kun je met je NL passen niet pinnen in winkels???  :shock: Why not!?

hahaha  :blond: ach twas al laat..  :oops:  beetje verkeerd gelezen jouw bericht

Nee, je kunt met je NL bankpas in winkels pinnen. Maar dat kun je ook niet in Duitsland.. en andersom geldt hetzelfde.. een zwitser bijv. kan niet met zijn bankpas in NL pinnen. Ik heb ooit eens een tijdje in een supermarkt gewerkt (ik woon in het noorden bij een aantal watersport dorpen in de buurt) en dus veel mensen gezien die het probeerden en niet slaagden ..

Maar je kunt er dus wel mee pinnen bij banken.. and that's the most important thing of all.

Hoi Gwen,

Zoals jij het je voorstelt; in Australië bij een ATM van je Nederlandse rekening geld halen en dan storten op een Australische bankrekening, dat werkt helemaal prima. Ik haal geld van m'n Postbank-rekening ('savings account) en stort het op m'n 'savings'-rekening hier. Of neem wat minder op en stort het niet, kan ook.

Doei :)

Jaa dat was mijn idee inderdaad.
Aangezien ik in winkels niet kan pinnen met mijn NL pasje is het dus zowieso nodig om een australische bankrekening te openen.
Uit de muur halen is ook belangrijk, maar dat zal voor mij wel even wennen worden, aangezien ik in nl eigenlijk alles met mijn pinpas betaal ipv cash. Maarja ik kan dan natuurlijk wel gewoon met mijn australische bankpas in winkels pinnen.

Ik vind de site van de Commonwealth bank niet echt heel duidelijk. Ik kan niet goed vinden hoe ik vanuit het buitenland al een rekening zou kunnen openen, en voor welke rekening ik dan zou moeten kiezen.
Iemand enig idee? Anders stuur ik ze tegen die tijd wel gewoon een mailtje.

hier de link

http://www.commbank.com.au/movingtoaustralia/

Speciaal voor mensen die naar OZ toe gaan. Ik heb de Streamline e-Access account

Thank you.
Wat kun je met dat account doen? En welke periodieke kosten zitten eraan verbonden?
gr

$4 per maand maar ik zag ook dat ze een student account hebben, kolom links. Jij ging toch als student??? Dan kost ie volgens mij niets. Als je belt naar de bank zijn ze uiterst behulpzaam en ze bellen je altijd als je een account opent om uitleg en eventueel andere opties voor te leggen.

NOg even iets handigs (waar veel mensen de mist mee in gaan) savings in dit geval is geen spaarrekening, maar een gewone lopende rekening.

[quote author=ydewit link=topic=8343.msg132543#msg132543 date=1234966792]
$4 per maand maar ik zag ook dat ze een student account hebben, kolom links. Jij ging toch als student??? Dan kost ie volgens mij niets. Als je belt naar de bank zijn ze uiterst behulpzaam en ze bellen je altijd als je een account opent om uitleg en eventueel andere opties voor te leggen.
[/quote]

Ik ben wel student, maar ga niet studeren. Ik ga voor stage, en die rekening voor studenten is voor buitenlanders die een full time studie komen doen in australie.
Ik ga denk ik dan voor dezelfde als die u heeft.

Inderdaad handig om te weten Alie.. Ik zou ook denken aan spaarrekening..

Wij hebben afgelopen januari een bankrekening geopend bij de NAB.
Ik zelf ben australische en mijn man nederlander.
Heb verteld dat we in nederland wonen en dat we van plan zijn om naar australie te emigreren.
Ook al wisten wij niet wanneer was het geen enkel probleem!
Wij krijgen onze post keurig hier in nederland eens per maand.
Rekeningen die geopend zijn:
e-saver en I saver.
Geld kan overgemaakt worden via internet bankieren en de kosten zijn 4.00 AUS dollars per maand.
Pasjes zijn gewoon opgestuurd naar nederland.

Verder hebben wij steeds als we in perth waren gewoon met onze wereldpas geld kunnen pinnen bij de meeste ATM's.

groetjes, Michelle

Back