Australische boeken

Hey, voor de Kathy Lette-fans; haar nieuwste boek is uit: How to Kill your Husband - and other handy household hints...

Ik zit er nog in, en ik vermaak me prima :)

Hoog tijd voor een aanvulling op het beste draadje van het forum :up:

Bill Neidjie - Story about feeling: verrassend eenvoudige werkelijkheid
AW Reed - Aboriginal placenames: leuk (voorbeeldje :grin:: Brisbane=Kareelpa=plenty of rats
Douglas Kennedy - The dead heart: erg spooky. Eng verhaal, heel spannend
Ed Franck-begraaf me over de bergen: in 1 dag uitgelezen: verhaal vd laatst overlevende aboriginal v Tasmanie
Tom Cole - Hell west and crook: wat langdradig maar interessant
Nevil Shute - On the beach: briljant, al vaak gelezen (net als 'In the Wet', ook van Shute)
Bruce Elder - Blood on the wattle, massacres and maltreatment of Aboriginal Australians since 1788: zo afschuwelijk dat ik al snel ophield met lezen.
Bill Harney - Brimming billabongs : ooit gelezen maar kan ik me niets meer van herinneren

Wie weet er nog meer?

groetjes!

Heb ooit eens een film gezien met Merel Streep, even in het kort het verhaal. Ze is met fam op vakantie in Oz haar kind is s'morgens weg en zij krijgt de schuld van verdwijning en volgens mij ook van moord. Ze zegt dat het dinko's waren. Weet niet meer precies hoe het afloopt en wil dat ook niet weten. Want nu mij vraag, Hoe heet die film en is er een boek van. Want meestal vind ik het boek mooier als de film. Dus zo ik grrag dit boek willen lezen als die bestaat, bestaat hij?
En heb ook een Aus boek gelezen was ook wel gaaf, hete, Op blote voeten door Australië.
Gr Pat

Mevr Streep heb geloof ik in 200 films gesppeld tekkel dus dat word wel ff zoeken en weet echt de naam van die film niet meer en zonder titel kom je niet echt ver. Maar bedankt voor de tip. Gr Pat

Jeetje Pat moet ik het echt helemaal uitspellen?  :p
Cry_in_the_dark.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Azaria_Chamberlain_disappearance#Evil_Angels.2FA_Cry_in_the_Dark

Bart

Heeft iemand ook Jessica van Bryce Courtney gelezen? Is in Oz ook verfilmd.
Dank voor alle titels, allemaal! Vooral wat meer hedendaagse, en niet alleen kolonisatie- en Australie-verheerlijkende boeken.
Ga eens kijken of ik er wat 2de hands op de kop kan tikken!

cheers,
Ineke

Hoi Ineke,

Is 'jessica' een aanrader of afrader?

Misschien vind je deze ook nog leuk, ik heb er erg van genoten: Oscar en Lucinda van Peter Carey. Geweldig!! Had de booker prize 1988.

Hi Lucy,

Ik vond Jessica wel een goed boek, maar het is niet erg vrolijk en best wel een flinke pil. Hoor van genoeg Ozzies dat ze Bryce's boeken afschuwelijk vinden, dus het is maar wie je advies geeft!

Ik ga eens kijken of ik een van deze Ozzie boeken tweedehands op de kop kan tikken voor de vlucht naar NL binnenkort. Voor het geval ik heimwee krijg!  :grin:

Cheerio,
Ineke

Song lines van Bruce Chatwin.
Ik heb het boek al 15 jaar in huis (ongeveer), ben er in begonnen maar kon er niet doorheen komen. Maar, toen had ik nog niets met Australie. Nu zit het dus weer in mijn koffer. 
Het gaat over de 'walkabout' van de aboriginals. Misschien kan ik over 3 maanden meer vertellen?

aukje

bruce is inderdaad best wel taai. Kan me niet zo veel meer herinneren van het boek. Geloof dat het wel interessant was, maar toch af en toe wel een aantal pagina's overslaan.....

Enne, Ineke, een deel heb ik uit NL 2eH boekenwinkels geplukt, dus dat zou ook nog kunnen voor de terugweg

Hai Lucy,

Het idee was dat ik dat boek dan in NL zou achterlaten, om de mensen daar wat te 'onderwijzen' in Oz. En dan misschien een boek over NL voor de terugweg. Liefst in het Engels, zodat ik dat ook weer kan doorgeven.
Iemand nog aanraders voor de terugreis?

Groet,
Ineke

Ha , fijn ik was op zoek naar een topic als deze!  :up: Heb al een aantal boeken en schrijvers opgeschreven om naar op zoek te gaan. Maar ik ben wel benieuwd of er inmiddels nog wat boeken/aanraders bij zijn gekomen afgelopen jaar??? Ik heb zelf geen tip behalve wat boeken die hier al genoemd zijn. :|
Groetjes Francine

Hier in Brisbane heb je een jaarlijkse boekenwedstrijd het zogenaamde "one book, one brisbane" gebeuren. Zo heb ik al een aantal goede boeken gelezen die zich vaak ook nog in Brisbane afspelen :D.

De schrijvers Nick Earls (48 shades of brown, zig zag street - Toowong), Rebecca Sparrow (The girls most likely, The year Nick McGowan came to stay - spelen zich beide af in Indooroopilly en Kenmore!) en Kimberly Starr (The kingdom where nobody dies = one book one brisbane winnaar - speelt zich af in Riverside) vind ik allemaal lekker schrijven en dus lekker lezen. Ik weet niet of ze ook in NL te krijgen zijn. Maar in Brisbane iig in de bieb :). Vorig jaar kwam er een nieuw boek uit van Nick Earls samen met Rebecca Sparrow! Samen schreven ze het boek Joel and Cat set the story straight. Dit is officieel een jeugdboek, maar voor volwassenen ook heel leuk hoor ;).

Thanks! Rebecca! Weer een paar op mijn lijstje, dan kan ik op pad!!! Op zoek naar een boek
en daarna lekker:read:

Aust. op blote voeten, Marlo Morgan, (pat. :up:)indrukwekkend boek leest prima weg. Ze beschrijft haar walkabout met een indigenous tribe, (ongetwijfeld aangedikt met flink wat fictie, maar eej...dat kan alleen zijn weten.)

Het is niet aangedikt met een beetje fictie ;) Het hele boek is fictief volgens mij. Als het goed is staat er ergens op een van de eerste pagina's dat het fictief is, maar het is inderdaad wel een grappig boek!

Wij hebben pas geleden een boek gekocht met een heel groot deel van de vissen die je in Australische wateren tegen kunt komen. Echt erg handig, want tot nu toe zaten wij steeds na het duiken tegen elkaar "Heb je die gele vis gezien met die blauwe vlekjes?" "Of heb je die haai gezien met de witte puntjes op de vinnen?" Erg handig om te weten dat dat dus een White Tip Reefshark is ;)

vond het ook weer tijd voor een boek en vond hier de titel boemerangs en bromvliegen,,,
heb hem 3 dagen geleden bestelt en eergister binnen gekregen en vandaag uitgelezen!

, lees normaliter niet een boek in 2 dagen maar deze greep wel. Een boordevol boek over dat mooie land.

Gr Bas

Hallo,

Ben een poosje offline geweest en vind allemaal nieuwe leden en een nieuw leuk onderwerp!
Ik ben helemaal Tim Winton fan, heb al een hele trits van hem gelezen en hou simpelweg van zijn realistische down to earth beschrijvingen van mensen, het leven en dan speciaal in WA. Heerlijk.
Kocht jaren geleden Heart of Light van Heather Grace, een feest van herkenning voor iedereen die een poosje op een cattle station heeft gewoond.
Voices from the Heart, mooie gedichten.
Ik heb net Tim Holt ontdekt, errug grappig maar ik geloof dat hij een 'Pommie' is.
Enfin medeleden, dank voor alle tips, ik maak er een mooi wordlijstje van en ga ermee naar de bieb. Die hier gelukkig bulkt van locale literatuur.
Mag ik overigens even promoten? Ik werk voor de Traditional Owners in Minyirr Park in Broome, waar de song lines ontspruiten, en onderzoekers in het park hebben twee boeken gepubliceerd: Tree Talk en Dune Walk, over dit gebied, de bush, de bomen, werking, geneeskunde etc. Behalve heel interessant ook mooi door de foto's in de boekjes.
Lezen, heerlijk, zeker nu eindelijk alles geregeld is, dozen uitgepakt - en in de hangmat in de zon of onder de sterren. Volhouden degene die op visa wachten: het is het echt waard!

Groet,
Fae

Back