Australische boeken

Okay, geen Australische boeken, maar wel Engelstalige en echt geweldig. Moet deze even kwijt, dus dan maar op dit draadje. Kun je je met een paar fantastische schrijvers voorbereiding op Engelstalig lezen of gewoon nieuwe schrijvers leren kennen.
Een van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb:
The Time Travelers Wife van Audrey Niffenegger
The Bridge to Holy Cross en het vervolg The Summer Garden van Paulina Simmons (klinkt niet veel die titels, maar ik heb nog geen mooiere boeken gelezen. Bereid je voor op een paar weken slaaptekort en leesverslaving).
De boeken van Jacqueline Mitchard, heel verschillend, allemaal aangrijpend: Still Summer, Cage of Stars, Theory of Relativity.
En als je hardop wilt lachen, alle Plum novels van Janet Evanovich, meer dan vijftien tot nu toe en echt lachen, gieren, brullen.
Eat Pray Love was ook leuk, maar niet van het niveau als eerder genoemde.

Iemand nog ideeën?

Groet, Fae

Leuk onderwerp! Ik loop vaak door de bieb en weet gewoon niet waar ik moet beginnen! Ik ga hier zeker een lijstje van maken.

Ik weet natuurlijk niet waar je van houdt, maar de Twilight Sage van Stephenie Meyer vond ik helemaal geweldig! Echt verslavend.
De boeken heten; Twilight, New Moon, Eclips en Breaking Dawn. De eerste drie zijn ook in het Nederlands. De vierde nog niet.

Heeeeeeeeee wat leuk, tis inmiddels alweer een jaar later (time flies  :wink:  )en nu zit ik hier weer 's tussen te neuzen en er staan weer nieuwe wat boeken bij! Sommige heb ik al eens gelezen andere weer niet dus: Komt mooi uit. Leuk! :up:
Lees ze!!! :smile:

Bill Bryson tegenvoeters/a sunburned country is het beste boek over Australia. Hilarisch reisboek met stiekem heaps feitjes en historie.
(Maar dus geen migratieboek)

Henrico Prins heeft een grappig migratie boek geschreven. Naar Nieuw Zeeland dan wel. Maar wel de moeite waard.

Dow under heb ik van Bryson ( en op een of andere manier lijkt dat sprekend op In a Sunburnt Country o_O)

Bryson's humor is geweldig! Die van Prins ga ik opzoeken

En deze is ook erg goed, heel anders dan Bill maar vaak heel treffende gedichtenspinsels van iemand die Australia eerst een achterlijk land vindt maar langzaam omdraait:
Dolf de Vries: Australie in een rugzak

Het boek van Enrico Prins ('Emigreren voor beginners') was een van de eerste boeken die ik heb gelezen toen we serieus de emigratie overwogen. Ik vond hem geweldig, ook al gaat het over Nieuw Zeeland, ik denk dat er een hoop vergelijkingen zijn met emigreren naar Australië.

Verder heb ik ondertussen al zeker vijftien boeken uit onze bieb weten te halen die over Australië/emigreren gaan. Dus ff daar zoeken en je vindt vast van alles :D

Verder heb ik ondertussen al zeker vijftien boeken uit onze bieb weten te halen die over Australië/emigreren gaan. Dus ff daar zoeken en je vindt vast van alles :D

Ik lees heel graag in het Engels, dan valt de keuze in de bieb wat tegen:(

Hmm ja kan me voorstellen dat die keuze wat minder ruim is! De enige die ik in het Engels heb gevonden is volgens mij The Rough Guide Australia...

Back