Australische CV

Heb een goed voorbeeld gekregen en een goede uitleg hoe je er een maakt, maar bedankt voor het mee denken. Gr Pat
 
[quote author=Jan Katers link=topic=7151.msg95711#msg95711 date=1185532419]
Bedenk wel dat CV's per beroep andere eisen hebben. Mijn CV (IT projectmanager) ziet er toch heel anders uit dan die van m'n vrouw (lerares basisschool). En dan bedoel ik niet inhoudelijk maar zakelijkheid, mate van detail, waar leg je de accenten etc

Ook hangt het er erg vanaf waar je solliceert; als ik bij overheid solliciteer stuur ik m'n 'extended version' terwijl voor (kleinere) commerciele bedrijven een pakkender CV meer aanslaat

Als iemand IT gerelateerde voorbeelden (projectmanager, business analyst, developer) nodig heeft kan ik ze opsturen aangezien ik er veel onder ogen krijg

Cheers,
Jan
[/quote]

Jan, als je dat zou kunnen doen...graag! Ik ben projectmgr in IT, en een goed voorbeeld is nooit weg.

Alvast bedankt.

Groeten,
Francois.
 
Bedankt Inacar voor het doorsturen van je cv, erg goed van je. Zag er trouwens goed uit dat is een goed voorbeeld. Had er nog een gekregen die er erg op leek. Maar nu kan ik er zelf een maken. Nogmaals bedankt voor de moeite. Gr Pat
 
Als sommige mensen ook voor ons enige voorbeelden hebben, graag.
Het is nu ook voor ons de tijd om ze te maken.

sommige xp-diters hem ik al reeds via een pm om een reactie gevraagd.

Alvast bedankt


Jasper en Ingrid
 
Hoi,

Als mensen geen bezwaar hebben, dan ontvang ik ook graag enkele CV's. Ben nog erg aan het puzzelen hoe dit aan te pakken.

Groeten Sander & Vanessa
 
Hi!

En hier is er nog een.... ik zou ook graag 1 of 2 voorbeelden ontvangen als dat mogelijk zou zijn..

Je kunt me een PM sturen!
Thanks in advance....  :up:

Greetz
Aussiegirl
 
[quote author=Jan Katers link=topic=7151.msg95711#msg95711 date=1185532419]
Als iemand IT gerelateerde voorbeelden (projectmanager, business analyst, developer) nodig heeft kan ik ze opsturen aangezien ik er veel onder ogen krijg
[/quote]

Als een business analyst een voorbeeld nodig heeft, kan ie misschien beter hier blijven?  :evil: :evil: :evil:
 
Hoi. Als iemand het geen probleem vind om een voorbeeldje te sturen, dan ontvang ik er graag eentje of meer. Een CV gerelateerd tot de verpleging is een pré.

:up:

Alvast bedankt.
 
Ik heb inmiddels een nieuwe baan gevonden. Het eerste contact werd gelegd middels... LinkedIn. Geen idee of dit voor iedereen werkt maar ik houd ook mijn profiel op die site, wat toch ook een soort cv is, altijd up-to-date.
 
Ik ben in het "echt" veel beter dan op papier. Kun je ook gewoon binnen lopen? ;) "Can I please speak to the HR manager?".
 
Hallo allemaal,

Hier volgt een resume template welke ik toegestuurd kreeg van m'n werkgever. Er is er nog eentje, die ik in een volgend bericht zal plaatsen. Wat hierboven ook al gezegd is (want ondanks dat dat in 2007 was, veranderen bepaalde dingen niet :) ): pas je CV aan, aan de baan waarvoor je solliciteert. Ik werk al jaren in het bibliotheekwezen, maar heb ook een administratieve werkachtergrond, dus toen ik op admin banen solliciteerde hier, zag mijn CV er heel anders uit, dan toen ik voor biebbanen solliciteerde en ook bij dat laatste verschilde het CV per keer enigszins en dan m.n. qua algemene skills en skills bij de werkgevers. Bijv: dat ik goed kan catalogiseren is bijv interessant voor mijn biebbanen, maar ik zou diezelfde skill ook kunnen verwoorden als 'great attention for detail'.

----------------------------------



Resume template


[Title: Resume]


Full name



Contact details


Contact telephone number: (area code) number
Mobile telephone number: full number
Email address: full address, case sensitive
Postal address: Street number
City STATE Postcode

Career objective

[Give a short summary of the kind of work that you would like do and the skills you would like to develop. Try to think of this job as part of a career you would like to do for the next five to ten years]
Employment history

[You might list all the jobs or voluntary work you have done. Or you might just put down the jobs that will be most relevant to the places you are applying for. List each job by the year you started and the year you ended work there. Start with the most recent job you have held]

[month year-month year][Name of the company]
[Indicate if it was work experience]

  • [skill]
  • [skill]
[month year-month year][Name of the company]
[Indicate if it was work experience]

  • [skill]
  • [skill]
[month year-month year][Name of the company]
[Indicate if it was work experience]

  • [skill]
  • [skill]
[month year-month year][Name of the company]
[Indicate if it was work experience]

  • [skill]
  • [skill]
[month year-month year][Name of the company]
[Indicate if it was work experience]

  • [skill]
  • [skill]


Education

[Start a list of the highest and most recent qualifications you have and end with the last year of high school that you completed. If you graduated from high school, write down the last two years of your high school certificate]

[Year gained degree]
[Name of course or degree]
[Name of TAFE or University]


[Year gained degree]
[Name of course or degree]
[Name of TAFE or University]


[First year-last year]
[Full name of secondary school]
[State]
[Name of Certificate]

Short courses


[Name of educational institution]

  • [Title of the course, and the date you were awarded it]

Relevant skills


[List the most important skills that you have gained from your paid or volunteer work, or education that may be needed in your new job. e.g. customer service]

  • [skill]
  • [skill]

Special achievements

  • [Give the title and date for any work or skills related awards you may have achieved]

Hobbies and interests


  • [Pick activities that might bring skills to your new job. For example, mentioning any sporting clubs you belong to might show that you have team skills. Just provide the name of the club or the name of the hobbies that are relevant]

Referees


[Try to supply contact details for three people that you have recently worked for either in a paid or volunteer work or teachers you have studied with at school, TAFE or university]
Full name
Position title, Business or educational institution
(area code) phone number
mobile phone number

Full name
Position title, Business or educational institution
(area code) phone number
mobile phone number

Full name
Position title, Business or educational institution
(area code) phone number
mobile phone number

 
En dit is de 2e.

RESUME OF XXXX


Personal Details

Name:

Address:


Contact Details: (home) (08)
(work) (08)
(mobile)
(email)

Personal Abilities/Aptitude/Skills:

·
·
·
·
·
·
·
·

Employment History

Date – Date Business Name Position


Overall purpose –

Duties:
·
·
·
·
·

Date – Date Business Name Position

Overall purpose –

Duties:
·
·
·
·
·
<Expand as required>

Education/Qualifications

Year Qualification Organisation



Year Qualification Organisation



Year Qualification Organisation



Training and Development



Referees


Name

Position

Business unit
Contact Numbers
email
Relationship to employee



Name

Position

Business unit
Contact Numbers
email
Relationship to employee


Name

Position

Business unit
Contact Numbers
email
Relationship to employee

 
Voeg hierboven nog wel hier en daar wat witregels toe, want die moest ik weghalen omdat deze site het bericht anders te groot/lang vond :)
Ik moet zelf ook weer even naar mijn CV kijken en evt overzetten naar een van bovenstaande templates :(
 
Ben je aan het solliciteren?
Nee, maar na een 'review' vorig jaar, waarbij heel wat bieb-personeel gesneuveld is, zijn ze nu opnieuw/nog steeds aan het reorganiseren en kregen we deze templates toegemaild, met het verzoek onze CV's te updaten om het 'transition process' te vergemakkelijken...
Ik wil hier verder niet in detail op ingaan, maar laat ik het zo zeggen: het is al een jaar onrustig en terwijl de meesten dachten: 'we hebben het nu achter de rug', blijken we er nog middenin te zitten. Ik heb nu een beetje een kop-in-het-zand houding. Niet goed wellicht, maar wil me ook niet voortijdig druk maken om iets, wat mij wellicht niet eens gaat raken. Of heet zoiets 'wishful thinking'?

Maar deze templates waren wel handig en ik vermoed niet voor mij alleen :)
 
Iets wat ik in de VS geleerd heb: houdt je CV altijd up-to-date. Je baan kan altijd onverwacht ten einde komen, of een recruiter kan kontakt opnemen ivm een geweldige opportunity. Je bent dan altijd in staat om direkt te reageren. Heeft mij recentelijk ook enorm geholpen...
 
Reuze handig Beepmeep! Ik vroeg me ook al af hoe het er uit moet gaan zien. Hopelijk heb je het resume voorlopig zelf niet nodig!
 
Iets wat ik in de VS geleerd heb: houdt je CV altijd up-to-date. Je baan kan altijd onverwacht ten einde komen, of een recruiter kan kontakt opnemen ivm een geweldige opportunity. Je bent dan altijd in staat om direkt te reageren. Heeft mij recentelijk ook enorm geholpen...

Horveel tijd kost het om je cv te updaten als die 5 jaar achterloopt? Ben je in een uurtje mee klaar...
 
Back
Top