Australische CV

Als je het goed doet, is het alleen employment en studies van de afgelopen jaren aanvullen.
Maar misschien wil je ook de rest even wat anders omschrijven. En op het Australische cv hoort ook een stukje 'profiel' en 'career objective'. Die kunnen natuurlijk ook flink zijn veranderd in 5 jaar...
 
Horveel tijd kost het om je cv te updaten als die 5 jaar achterloopt? Ben je in een uurtje mee klaar...
Als je vijf jaar lang het zelfde hebt gedaan, dan ben ik dat met je eens. Maar als je verschillende rollen hebt gehad, of als consultant uiteenlopende projecten hebt gedaan, dan zal me dat na vijf jaar toch wel even wat meer tijd kosten. Als je na ieder project je verantwoordelijkheden en bijdragen bijwerkt, dan hoef je niet diep in je geheugen te graven. En vergeet je ook niets als het er op aankomt.
 
Toevallig had ik de mijne een tijdje terug ge-update, dus het valt voor mij wel mee.
Plus dat ik op het werk een bestandje heb wat ik moet bijhouden voor mijn manager en HR. Bep. certificaten zijn hier erg belangrijk, bijv. Child Safe Work Environments (een training van 1 dag waarbij je signalen van kindermishandeling leert te herkennen). Dit certificaat wordt gevraagd wanneer je met kinderen werkt (is dus iedereen onder de 18).

Let er dus ook op, dat je je 'skills' moet noemen en dat dat per baan waarop je solliciteerd kan 'verschillen'. Dus bij een admin baan zul je bepaalde vaardigheden extra benadrukken die je bij een veel technischere baan bijv wellicht niet zou noemen.

Ik moet mijn CV dus updaten voor mijn huidige baan, maar hou ook in mijn achterhoofd, dat ik dankzij mijn betrokkenheid bij een sportclub ik nu ook ervaring heb met het lesgeven aan jonge kinderen. Is voor mijn huidige baan niet relevant, maar wie weet voor een evt toekomstige carriereswitch wel. Dat is iets wat mijn CV dan zou beinvloeden.

En het in een uurtje aanpassen, ja OK, maar herinner je je alle cursussen en workshops nog van de afgelopen vijf jaar?
Het is verbazingwekkend hoe snel we dingen vergeten :)Maar misschien ben ik de enige :) :)
 
clear...
Advies dus: hou een volledig lijstje bij van al je skills en courses, die je kunt gebruiken om je cv aan te passen naar de situatie.
 
Het is verbazingwekkend hoe snel we dingen vergeten :)Maar misschien ben ik de enige :):)

> Haha, nouw heb ik ook last van hoor nu ik met collega's praat over wat we de afgelopen tijd allemaal hebben mogen bijwonen. Zo ook congressen, klinische lessen.... pfoeh... dat wordt kuilen graven in mijn geheugen......
 
Vergeet niet dat het resumé een 'sales document' is om een interview te krijgen, het interview is om de job te winnen. Omschrijf wat je key responsibilities zijn en wat je achievements zijn met deze verantwoordelijkheden en taken.
 
Nu heb ik op mijn c.v. enkele "key-skills" omschreven (goal driven, teamwork, communication), is het dan ook nog nodig om "competencies" te omschrijven? En zo ja, welke? Ik las ook ergens iets over een "list of legislation". Dat kan ik niet helemaal plaatsen, wat wordt hier mee bedoeld?
 
Ik heb grotendeels voor een detacheringsbureau gewerkt en heb verschillende opdrachtgevers gehad. Is het dan ook gewenst om per opdracht een CV te maken of gelden er andere regels voor projectmatig werken?
 
Back
Top