Auto meebrengen naar Oz

  • Thread starter mark bakker
  • Start date
Ik vraag me af hoe mensen daar op zouden kijken als je op je opoefiets voorbij komt zetten. Lijkt me errug grappig om te zien.
 
Hi!

Nou wij hebben het ons even helemaal laten voorrrekenen voor onze eigen auto: een BMW Z-3 uit 1999. Dat kwam uit op een fijn bedrag van AUS$ 20.980,57!!!! Jawel!!! En dan maar hopen dat de boot met de container niet zinkt of in een tsunami terecht komt...... Dus: forget it! (en dan heb ik het nog niet eens over het stuur om laten bouwen....)
 
[quote author=aussiebrissiebabe link=topic=1658.msg24096#msg24096 date=1124215095]
Hi!

Nou wij hebben het ons even helemaal laten voorrrekenen voor onze eigen auto: een BMW Z-3 uit 1999. Dat kwam uit op een fijn bedrag van AUS$ 20.980,57!!!! Jawel!!! En dan maar hopen dat de boot met de container niet zinkt of in een tsunami terecht komt...... Dus: forget it! (en dan heb ik het nog niet eens over het stuur om laten bouwen....)
[/quote]
Ik ben trouwens erg nieuwsgierig naar de kosten van het ombouwen van een auto. Heeft iemand het ooit laten doen?
 
Uhhhh , jaaahaaaa, dat hebben wij ook laten uitrekenen......: voor onze auto (die BMW dus) ging dat ff 37.500,= AUS$ dollars kosten...... minimaal......... Ha! Samen met de invoerkosten, verzekering, container etc. kunnen we 'm daar beter gloedje nieuw kopen! Nog goedkoper ook! Pfffffff..... vuile afzetters......
 
Hey mensen,

Ik heb een vraagje,
Mijn vriendin en ik willen gaan verhuizen naar adelaide.
Zij is assistent manager van een hotel :up: en ik ben maar een simpel loodgietertje.
Ik heb op de australische ambassade gekeken, en daar staat een lijst op.  :up:
Deze lijst noemen ze de modl (migration occupations in demand list).
Mijn beroep staat daar in vermeld  (general plumber.)
Ik wil dus een visum hiervoor aanvragen.
Ik heb 2 dagen op deze site vertoefd en het is best moeilijk om het allemaal te kunnen volgen. Ze sturen je van het ene formulier naar het andere.
Weet iemand hoe ik hierbij hulp kan krijgen.
En het is natuurlijk de bedoeling dat mijn vriendin ook meegaat.
En zei staat niet op deze lijst.
Hoe gaat dit allemaal in zijn werk.
Das dus mijn vraagje.

alvast bedankt voor mijn verhaal te lezen.

groeten nina en bjorn
 
Welkom Nina en Bjorn,

Je mag dan wel een simpel loodgietertje zijn... maar ze staan in Australie wel om jou te springen!  :)
Hier op dit forum kun je heel veel hulp van ons allemaal krijgen, maar probeer eerst zelf wat info te vergaren. Geloof me je komt heel ver als je de search knop hier op het forum gebruikt. Typ je vraag en er komt zeker het een en ander naar boven! Het is nl best veel uit te leggen wat er allemaal op je pad komt en je komt er "makkelijk" zelf achter ook omdat jezelf precies weet hoe of wat. Voor aanvullende vragen kun je natuurlijk altijd hier terecht! Oja wat ik wel zo kan beantwoorden is dat je vriendin op jouw visumaanvraag mee kan liften, je moet het wel voor beide aanvragen maar haar beroep hoeft verder niet op de SOL of MODL list te staan.

Heel veel succes!  :up:

Groetjes Linda :bye:
 
Sorry, sorry allemaal, ik ben een beetje in de war.
Laat ik dit forum nou zo strak in het pak vinden zitten, maar deze topic is toch wel een rommeltje geworden, niet?
WIE ZIT HIER IN DE PAP TE ROEREN?????  :roll:

Van fietsen naar Europese auto's die het in OZ toch niet lang uit zullen houden (oeps  :p ), naar auto-sturen die overgezet moeten worden naar de andere kant en dan weer terug naar iemand die een visum - vraag heeft.
Its beyond me.  :cry:
 
Hoi,

Ik was  het ook aan het uitzoeken. :computer:
Gaat het ook naar het gewicht van de auto? (2200kg)
Ik heb een Dodge W200 pick-up uit 1977 het is een leger voertuig geweest. :drive:
Erg schoon is ie niet, alhoewel hij rij op gas (en benzine) maar krijg hem niet meer zo schoon als uit de fabriek.
Dan moet het stuur nog om gebouwd worden, met een motor of fiets hoef dat gelukkig niet.

Ik had het al ergens anders geplaatst.

Arnold :later:

Nog maar een keer een foto.
 
Hi Arnold,

Nee hoor, het gaat niet naar gewicht van de auto, alhoewel, wel een klein beetje met de final afrekening maar dat is verwaarloosbaar. Het gaat uiteindelijk om het bouwjaar en de nieuwwaarde. Jij hebt 1 geluk: je auto is al "op leeftijd". Dat betekend dat je minder invoerbelasting hoeft te betalen maar alsnog je auto om moet laten zetten en da's niet goedkoop! (zie eerder geplaatst bericht van mij). En wat betreft dat schoon krijgen: dat zal toch echt moeten, anders komtie never nooit het land binnen! Als je de auto zelf niet schoon kunt krijgen dan doet het autobedrijf dat voor je en anders de verhuisorganisatie.

Suc6 ermee!

Jacqueline
 
hoe zit't eigenlijk als ik m'n motor in onderdelen mee neem,dit aangezien deze nu al in onderdelen ligt en ik me had voorgenomen deze daar netjes te reviseren.
 
Kijk daar zat ik nou ook al aan te denken! gewoon een kratje vol met onderdelen mee!

Of mijn schoonfamilie vragen of die niet heeeeeeeeeeeeeeelllllll graaagggg een Guzzi willen hebben want daar gelden vast andere regeltjes voor!

Ciao

jasper
 
Back
Top