Auto meebrengen naar Oz

  • Thread starter mark bakker
  • Start date
Hii,

Jan ontzettend bedankt voor je reacties ben weer een stuk wijzer geworden :wink:

Wij willen (als alles gaat lukken :roll:) ergens in Victoria gaan wonen. Daar waar we werk kunnen vinden.  :)

En Barry we hebben een Harley Davidson sportster sport.....goede reden om mee te nemen dus :cool:

Wij (mijn vriend en ik) hebben net de hele papierwinkel opgestuur en ligt nu bij de TRA dus voor ons is het eerst nog even afwachten :| of alles gaat lukken, maar mijn vriend is timmerman dus onze kansen zijn vergroot (aangezien de modl list is aangepast sinds begin mei) :applaus:.
We zien wel....

groetjes Eutrice
 
:evil:

Nou ik zou het toch graag willen weten,
en gewoon zelf uitrekenen wat voor mij het beste uitkomt.

Stel, ik ben zo gek en neem mijn auto mee.
Waar zou ik de kosten kunnen nakijken?
Dus verschepen, invoerrechten, ombouwen,
evtl. super-schoon laten maken ect?

Die is intussen 3 jaar oud. Een volvo V40 en ik hang er een beetje aan.
Dus ook als het rond 5000 - 6000 EUR worden vind ik dat nog meevallen.

Heeft er iemand informatie over?

:)
Annemarie
 
Hallo Annemarie,

Buiten dat het niet fijn LINKS rijden is met een linkse besturing,
zijn de auto's goedkoper dan in NL.
Eventuele bepalingen voor emigratie kan je vinden
http://www.affa.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=7D885125-4C41-4CE1-94A7D8C8015E4BDD

Gr. Ton en Ineke
 
Hoi hoi,

goede tips Jan, zeker die van dat de auto (bij verkoop) een APK moet hebben. Mijn tante rijdt al jaaaaaaaaarrrrren in een stationwagon (merk even kwijt) en met wat tender love and care blijft dit ook zo. Ze rijdt wel niet zoveel kilometers (72 jaar dus geen woon-/werkverkeer) maar ze heeft 'm toch al zo'n 15 jaar.

Hé Eutrice, snap dat wel hoor van je HD, heeft je vriend hem zelf opgeknapt/aangepast of is ie standaard?? Wij hebben er 10 jaar lang ook één gehad, het geluid doet het 'm hè!!! Sorry Bear, jouw TL1000R is ook gaaf, maar wat te zwaar naar mijn smaak (is, sorry voor de ongeëmancipeerde uitspraak, meer een guys bike!)

Groetjes Miranda  :)
 
[quote author=tum link=topic=1658.msg18321#msg18321 date=1118910563]
Sorry Bear, jouw TL1000R is ook gaaf, maar wat te zwaar naar mijn smaak
[/quote]

:cry: :cry: :cry: Dit weekend verkocht ,.. Ik mis de motor al heel erg. Was een beetje een uitlaatklep voor mij die ik nu mis. Zorgt weer voor wat meer spanning en stress. Erg jammer hoor. Aan de anderen kant begin ik nu het gevoel te krijgen dat we rustig alles aan het af bouwen zijn voor de grote over stap :up:
En na wat zoeken heb ik er alweer TLR tekoop zien staan in Adelaide. Ik hoop dat ie begin volgend jaar nog tekoop staat  :lol:

edit: Guys bike :up: Laat mijn vrouw het maar niet horen, die kan../kon :cry: haar handen er niet van af houden. Het liefste zou ze er zo op weg rijden maar ze heeft haar rijbewijs nog niet :p
 
Alles komt goed vent!! Straks zit je Downunder en tour je, sorry race je daar lekker (maar niet te hard) rondt op je nog mooiere en betere TLR in de uitvoering die je altijd al gewild had!!! Think positive!!!! Doei  :up:
 
Ik noemde de APK keuring, maar hier heet het een Roadworthy Certificate.
Dat heb je nodig in Victoria alleen bij de verkoop van je auto want zonder dat kun je hem niet opnieuw registreren.

Maar als je in NSW woont, dien je je auto elk jaar te keuren, net zoals in Nederland. Kosten zijn ong 75 dollar , maar je dient wel reparaties uit te voeren, indien nodig, anders krijg je geen RWC.
Heel vaak betekent het vernieuwen van je voorruit.

Andere Staat, andere wetten.

:x
 
[quote author=Ton en Ineke link=topic=1658.msg18316#msg18316 date=1118909658]
Deze is voor import auto.
http://www.customs.gov.au/site/page.cfm?u=4781

suc6
[/quote]

Yo, cool

Danke je.

Wat een hoop red-tape alweer.
Nou ja, ik zal proberen mij hier door te bijten.
Wie weet misschien is het te doen :)

Anders moet het verkopen toch gebeuren.
Dan zal ik een rondje met bear meehuilen...


:-o
 
Auto's, motoren. Ik neem mijn fiets mee. Ik denk dat daar niet zo moeilijk over wordt gedaan. Of wel?
 
[quote author=hawk link=topic=1658.msg18407#msg18407 date=1118957260]
Auto's, motoren. Ik neem mijn fiets mee. Ik denk dat daar niet zo moeilijk over wordt gedaan. Of wel?
[/quote]

Geen probleem als ie maar schoon is. Zo schoon als toen ie nieuw was.
@Eutrice  Geld ook voor die Harley trouwens. Goed schoon maken vooral bij de achterbrug daar zit altijd zoveel rommel..
 
gek hoor, de meeste nederlanders nemen hun fiets mee......die word dan 1x gebruikt en staat dan in de garage.Het is niet prettig om te fietsen in Oz- verplicht helm op erg warm- en heeeeel veeeeel heuvels.Nergens zag ik fietspaden in Sydney maar tot mijn grote verbazing hadden ze er wel een aan gelegd op de M2-langs de snelweg. Daar heb ik in al die weken 1x iemand (een koerier person) zien fietsen.
miel
 
Je hebt gelijk. De fiets wordt ingevet en daar blijft het dan bij.
Aan de andere kant  moet ik wel zeggen dat ze het fietsen wel populairder maken, vooral in Melbourne waar overal fietspaden worden aangelegd. Zelfs in vele wijken waar 2 banen voor het rijverkeer, nu dus een baan voor fietsers en een baan voor autos is geworden.

De meesten die fietsen,  gebruiken niet de fiets voor woon/werkverkeer, maar 90 procent gebruikt de fiets als rekreatiemiddel of domweg om goed fit te bliiven.
Helm is verplicht, maar dat zijn tegenwoordig superlichte helmen/helmpjes.  Dus geen bromfiets of motorhelmen zoals in NL.
Een paar jaar geleden was de racefiets nogal in de swing maar tegenwoordig is het meer dat mountainbike gedoe, als ik dat goed uitleg tenminste.
Er zal wel een naam voor zijn.....
En Sidonia kan praktisch helemaal van Eltham naar de City rijden alleen op fietspaden, moet ze misschien 2 x een weg oversteken, maar toch zeer goed veilig bij het stadsverkeer weg.  Heb je dat gedaan Sid..?
Ben je wel 1 en half uur bezig (een richting)
 
Ik heb nog nooit zoveel gefietst als in Melbourne. De afgelopen drie maanden ben ik 3x per week vanuit Burwood naar mijn werk in de City gefietst (20 km enkele reis). Het is heerlijk om 's ochtends over de 'fietspaden' (zijn ook voor voetgangers) langs de Yarra te fietsen in de zon (en soms in de regen). Over het algemeen is het tijdens de spits aardig druk op de paden en de gem. snelheid is vrij hoog (+- 30km/uur).

Er zijn mensen die voor hun plezier op de doorgaande wegen fietsen maar ik denk dat die mensen niet zoveel waarde aan hun leven hechten. Met behulp van de Melway en de fietskaarten die elke council heeft kun je meestal wel een (relatief) veilige weg vinden waarbij je de drukke verkeersaders niet hoeft te gebruiken. Eenmaal op de fietspaden hoef je allen nog maar uit te kijken voor wanderlaars en loslopende honden.

Het grote nadeel van de paden is dat ze nauwelijke zijn verlicht (en het is nu best vroeg donker) :bike:. Ik ben vorige week dan ook gruwelijk hard op mijn plaat gegaan omdat ik naast het pad kwam. Ik was wel bijzonder blij dat ik mijn helm op had (die ook tegen de zon goed helpt).  Ik mis nu wat stukken vel op mijn schouder en heup  :wheelchair: maar verder gaat het wel goed  :).
 
Wij hebben onze fietsen niet meegenomen, maar hier nieuwe gekocht. Wij dachten dat onze Gazelle's met 3 versnellingen hier (in Brisbane) geen goed idee zou zijn. Dat bleek waar. Ik fiets elke dag 6,5 km naar uni, dat gaat prima. Geen fietspaden, maar de weg delen (of afpakken  :wink:) van de auto's. Het is prima te doen, maar je moet echt defensief rijden. Automobilisten zijn hier 0,0 gewend aan fietsers en zien je snel over het hoofd.
Het aantal keren dat er naar me is getoeterd (waarom? ik weet het niet) kan ik al niet meer tellen. Om sommige (smalle) stukken weg fiets ik nu expres in het midden zodat ze me niet kunnen inhalen. Zouden ze dat wel doen, dan snijden ze me af. Dan maar een boze automobilist, maar wel zo veilig voor mij.
Nu het schoolvakantie is hier, heb ik trouwens geen problemen met automobilisten. Die zijn er namelijk (bijna) niet  :up:. Was het altijd maar zo  :-D.
 
[quote author=tinusv link=topic=1658.msg19298#msg19298 date=1119869985]
Wij hebben onze fietsen niet meegenomen, maar hier nieuwe gekocht. Wij dachten dat onze Gazelle's met 3 versnellingen hier (in Brisbane) geen goed idee zou zijn. Dat bleek waar.[/quote]Goeie :up: tip, wij zaten nog te twijfelen of we Lin haar(moeder)fiets moesten meenemen,niet doen dus.
 
[quote author=M5 link=topic=1658.msg19301#msg19301 date=1119876335]
Goeie :up: tip, wij zaten nog te twijfelen of we Lin haar(moeder)fiets moesten meenemen,niet doen dus.
[/quote]

Ik zou jezelf de moeite van het schoonmaken besparen. Met drie versnellingen kom je hier in Brisbane nergens.
Fietsen zijn hier trouwens een stuk goedkoper dan in Nederland. Rebekka en mijn fiets (we hebben allebei een Trek) samen kostten inclusief alle accessoires (?) 1200 dollar. Een gemiddelde (nieuwe) Gazella kost in Nederland al zo'n 600 euro (mijn laatste wel tenminste).
 
http://www.dotars.gov.au/transreg/str_imp-cert.aspx ; DIE IS DE LINK NAAR INFO OVER DE MOGELIJKHEID OM EEN WAGEN NAAR AUSTRALIE OVER TE BRENGEN . BEKIJK DEZE EENS EN LATEN WE HIEROVER WAT VERDER DISCUSIEREN!
MIJN OLDTIMET IS EEN ORIGINELE PORSCHE 911 SC 3.0 VAN BOUWJAAR 1983 IN UITMUNTENDE STAAT .
IK ZOCHT JAREN NAAR DEZE EERSTE CABRIO IN DE 911 REEKS EN VOND HEM VORIG JAAR IN HILVERSUM .
ER ZIJN MAAR 2406 EXEMPLAREN VAN GEPRODUCEERT EN JE VIND ZE ORIGINEEL MOEILIJK TE KOOP ; DIT IS DE REDEN DAT IK DEZE WAGEN GRAAG MEENEEM NAAR HET WARMERE QUEENSLAND .
IVM HET STUURPROBLEEM , DAAR VIND IK TOT OP HEDEN GEEN KLAAR ANTWOORD OP !
GRAAG INFO GEWENST !!!!!!!
VERDER BEDANKT VOOR AL JULLIE SPOEDIGE REACTIES IN DIT DUIDELIJK VEELBEZOCHTE FORUM .
GEWELLLLDIIIIIGGGGG !!!!!! ZOU DEN  EDDY WALLY ZEGGEN .
GROETJES ENLEES OOK EVEN MIJN OPROEP IVM MIJN IMMIGRATIEPLANNEN EN LOCATIES IN DE ANDERE FORUMS .
CIAO TUTTI , IVAN oh ja ik kreeg enkele boze reacties omdat ik in hoofdletters mijn berichtje had getypt ! Sorry about that , ik ben absoluut een leek in internetten en ben blij om met twee vingertjes al een tekstje vol te tijpen ; ik wist niet eens dat ik in hoofdletters tijpte . Maar k'zal t'niemeer doen . Ivan
 
Over de fietsen:

Het lijkt erop dat het ook heel afhankelijk is van waar in Australië je bent. In en rond Perth kun je heel behoorlijk fietsen. Er is zelfs een prachtig fietspad door de duinen langs de kust. Ook in de stad zelf kun je goed uit de voeten met een fiets. Uitgebreide fietsroutes in en door het park (de parken).
Voor dagelijks woon-werk verkeer denken ook wij dat het minder geschikt is, eerder als (min of meer ;-) sportieve bezigheid.

En ja, de helm is zeker verplicht, maar zoals ook elders in dit topic: Die moderne helpmpjes van tegenwoordig met allerlei ´lucht-sleuven´ zijn goed te houden. En zijn erg prettig omdat er meestal ook een zonneklepje op zit.

De soort fietsen: Heb je een mountainbike-achtige of hybride fiets, die kun je best meenemen (ALS je het ervoor over hebt om hem wel HEEEEEEEL zorgvuldig schoon te maken). Wel hebben ook wij gezien dat de fietsen daar heel wat goedkoper zijn dan hier in NL...  En dan heb ik het nog niet over de vraag of je problemen krijgt zodra je onderdelen (banden, remblokjes, spaken,..) nodig zou hebben. Dus overweeg serieus om een hier in NL achterblijvende stakker (;-) blij te maken met je fiets en daar een nieuwe te kopen.

M.vr.gr.

Perthpete
 
Back
Top