Auto verzekering

MicNic

XPdite Sponsor
Hoe zit het in Australie met het afsluiten van een autoverzekering? Neem aan dat ze daar ook werken met een bonus/malus regeling. Heeft iemand ervaring met het "meenemen" van je NL korting. Wat ik bedoel is; hoe kun je daar aantonen dat je in NL al meerdere jaren schade vrij rijdt en dus ook in Oz in aanmerking komt/wilt komen voor een lagere premie.

Michel
 
Ik heb laatst contact gehad met mijn verzekering (Unive) en zij gaven aan dat op het moment dat je de complete verzekering bij hun opschort, dat je dan van hun een document ontvangt (in het engels) waarop staat wat je no-claim korting was bij hun! Maar ik weet niet of andere maatschappijen ook zo werken....
 
Ik heb 4 jaar geleden mijn royementsverklaring meegenomen en die werd hier meteen overgenomen. Ik kreeg zelfs al de maximale no-claim korting voordat ik het officiele document had laten zien, want dat duurde natuurlijk wel even voiordat zo'n verzekeringsmaatschappij zo'n papiertje kan uifdraaien.

Bij AAMI heb ik nu levenslang de maximale no-claim, ongeacht het aantal schades dat ik maak (en dat waren er drie in de afgelopen jaren). De no-claim korting wordt daardoor niet minder!!
Ik ben erg teverden over ze. Zie: http://www.aami.com.au/

Een andere goed is de RAA (=ANWB). Zie: http://www.raa.net/Default.asp?

Je kunt bij beide ook terecht voor andere verzkeringen (inboedel, opstal, etc). Dat geeft dan weer extra kortingen.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Nog iet bij stilgestaan, maar zo leer je elke keer iets bij, wij hebben ook (al lang) de maximale no-claim, dus dat is weer mooi meegenomen  :up:
Groetjes Miranda
 
Bedankt Rob, altijd makkelijk dat je op deze manier al eens wat namen van verzekeraars hoort. Zeker als je dan ook nog hoort dat iemand er tevreden over is.

Michel
 
Ik sluit me helemaal aan bij Rob. Wij hebben onze (all risk) autoverzekering volledig via de telefoon geregeld en kregen gewoon de volledige no-claim (ik meen mij te herinneren dat dit leeftijdsafhankelijk is). In Nederland had ik een lease auto en mijn leasemaatschappij heeft een engelse verklaring opgesteld waarin zij verklaarden dat ik in Nederland nooit schade had gehad. Ik heb mijn verzekering bij de RAA lopen en ben daar zeer tevreden over.
Paul
 
Wij hebben onze autoverzekering telefonisch bij de RACV (is ongeveer de ANWB van Victoria) afgesloten. We hebben nu beide een levenslange maximale no claim zonder ooit 1 document te hoeven tonen.

(Waarschijnlijk omdat de gemiddelde Nederlander veel beter kan autorijden dan de gemiddelde Australier  :p)
 
Michel,

Denk wel dat in Oz je autoverzekering niet op de persoon staat geregistreerd, zaols in nederland maar op de auto zelf!! Bij verkoop gaat de verzekering dan ook over naar de nieuwe eigenaar van de auto.

Gr jeroen
 
[quote author=Woolamaloo link=topic=1449.msg13839#msg13839 date=1114504170]
Michel,

Denk wel dat in Oz je autoverzekering niet op de persoon staat geregistreerd, zaols in nederland maar op de auto zelf!! Bij verkoop gaat de verzekering dan ook over naar de nieuwe eigenaar van de auto.

Gr jeroen
[/quote]

Dus als de auto weinig botst dan krijgt de auto een hogere no-claim korting :lol:.  We hebben toch een nieuwe autoverzekering afgesloten en daarbij moesten we onze namen en 'autoverleden' opgeven.

(Ik denk dat je info niet helemaal klopt.)
 
Onze autoverzekering in Australia staat toch echt op onze naam en dus niet op de auto.
De levenslange no-claim blijven wij dus houden.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
He Rob daar heb je deels ook wel gelijk in!! Het hangt er dan ook vanaf welk visum je hebt! Op basis van een working holiday visa valt de verz samen met je registratie van de auto(wegenbelastin)!!

Zover ik ben geinformeerd, heb zelf enige tijd bij een backpacker auto verkooppunt gewerk, werk t zo voor deze groep.

Mocht ik niet goed geinformeerd zijn laat t mij ff weten en michiel natuurlijk ook!!

Gr Jeroen
 
Hi mates,

Ik begrijp hier even iets niet. Is het nou zo dat je standaard een levenslange no claime korting krijgt of pas nadat je hebt aangetoond wat hier in Nederland je no claime korting was?

Thanks

Groetjes, Joke
 
[quote author=Joke link=topic=1449.msg13943#msg13943 date=1114604923]
Hi mates,

Ik begrijp hier even iets niet. Is het nou zo dat je standaard een levenslange no claime korting krijgt of pas nadat je hebt aangetoond wat hier in Nederland je no claime korting was?

Thanks

Groetjes, Joke
[/quote]
Je moet het aantonen. Wij hebben het allemaal telefonisch gedaan en dat was blijkbaar ook OK. Als achteraf blijkt dat je hebt gelogen dan zul je waarschijnlijk aardig zuur zijn (die kleine lettertjes in het contract heb ik niet gelezen).
 
Bij AAMI (http://www.aami.com.au/) werd onze maximale no-claim korting vanuit NL (via een in het engels opgestelde royementsverklaring) geaccepteerd. Op basis daarvan kregen wij meteen de maximale no-claim korting en de garantie dat die levenslang blijft gelden ongeacht het aantal schades dat je maakt.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Rob,

Ik zie op die website geen adres van AAMI in West Australië. Is het wel een landelijke verzekeringsmaatschappij? Het klinkt wel allemaal erg goed wat ze bieden...

Gr Roel.
 
Hé Rob,

Da's jammer! Maar ik neem toch aan dat andere maatschapijen ook mijn nederlands no-claim korting zullen overnemen? Het klonk toch wel erg goed dat AAMI je een levenslange maximale no-claim geeft.
Ik ga t.z.t. mijn verzekeringsmaatschappij eens bellen of ze een verklaring in het engels willen afgeven. Eerst maar eens het Visum krijgen :wink:

Gr Roel

P.S. Rob, je geeft hier en daar echt supertips en bent erg behulpzaam voor anderen!  :up: Keep up the good work :up:
 


OFX
Back
Top