Auto's

Even terug gelezen en valt mij de volgende reply op;
[quote author=Jack link=topic=7026.msg89267#msg89267 date=1178624200]
In Australia hebben sommige mensen 4 auto's op zijn naam staan. Dat is 4 maal 1 persoon..???? dat is 4 ? toch. Hoeveel inwoners heeft Australia, 20 mil, dat is 4 maal 20 = 80 miljoen.
[/quote]
Dus als ik Jack goed begrijp, zijn er volgens ZIJN berekening 80 milj auto's in Oz? Da's een boel blik!! (Vraag ik me af hoe hij daarbij komt!!)

Dus, Jack, kom maar op met een flitsend antwoord!! :up:

:gramps:

[quote author=perthpete link=topic=7026.msg89385#msg89385 date=1178712124]
Wilco geen auto .... ?? Ik zou de post effe aanpassen Rene!!
[/quote]

Peter, ik had aangenomen dat Rene bedoelde dat ik in NL geen auto heb. En dat is correct. Mijn mooie Chrysler Sebring heb ik kunnen verkopen.
Ach, en die auto die we hier hebben is om mee te spelen in het zand. Wat we dus afgelopen zaterdag gedaan hebben. Op het strand, in de duinen, prachtig.
Als we in Gingin gaan wonen moet er een tweede auto bijkomen, een zuinige zoveel-handse.

[quote author=Rene-L link=topic=7026.msg89395#msg89395 date=1178715001]
In Australia hebben sommige mensen 4 auto's op zijn naam staan. Dat is 4 maal 1 persoon..???? dat is 4 ? toch. Hoeveel inwoners heeft Australia, 20 mil, dat is 4 maal 20 = 80 miljoen.
[/quote]
Dus als ik Jack goed begrijp, zijn er volgens ZIJN berekening 80 milj auto's in Oz? Da's een boel blik!! (Vraag ik me af hoe hij daarbij komt!!)

:gramps:
[/quote]

Jack, je schrijft: sommige mensen. Dat betekend niet alle 20 miljoen. Dus zeg 5% van 20 miljoen = 1 miljoen mensen maal 4 auto's = 4 miljoen auto's.

[quote author=Wilsil link=topic=7026.msg89446#msg89446 date=1178756043]
Jack, je schrijft: sommige mensen. Dat betekend niet alle 20 miljoen. Dus zeg 5% van 20 miljoen = 1 miljoen mensen maal 4 auto's = 4 miljoen auto's.
[/quote]

Maar als je 15% van 20 miljoen neemt = 3 miljoen mensen X 4 auto's = 12 miljoen auto's. Dat is bijna vergelijkbaar met de statistieken van het "Australian Bureau of Statistics" met de gegevens van 2006 (aantal personenauto's; 11 188 880).

Maar of je die berekening mag gebruiken is zeer in twijfel. Ik vraag me echt af hoeveel auto's een gemiddeld gezin daar heeft.

Rene

[quote author=Rene-L link=topic=7026.msg89395#msg89395 date=1178715001]
[/quote]

:gramps:[/quote]

Effe teruglezen wanneer ik dit berichtje heb geschreven ......na 2 antwoorden te hebben gegeven kom je nu pas met de derde weer terug op mijn eerste antwoord..

Beste lieve Rene.....je word echt  :wheelchair: ......langzaam, waar ligt dit aan beste man.

Jack :evil:

oja , Alain die camaro uit 69 mag je deze kant opsturen , ik zal er goed op passen :wink: :up:

[quote author=Jack link=topic=7026.msg89466#msg89466 date=1178788930]
waar ligt dit aan beste man.[/quote]

Mijn leeftijd, beste man!! :gramps: :rotflmao:

Maar waar blijft je flitsend antwoord nu, Broekie?

Ik ben niet snel, mijn snelheid is gemiddeld, maar als je het flitsend antwoord niet voorbij zag komen dan.....Rene ik hoop dat je geen bril draagt want anders zou je toch zeker moeten gaan denken aan jampot glazen..

speciaal voor de bejaarde onder ons , ik zal geen namen noemen wie ik daarmee bedoel,..[size=14pt]RENE-L[/size]

[move][quote author=Jack link=topic=7026.msg89466#msg89466 date=1178788930]
Effe teruglezen wanneer ik dit berichtje heb geschreven ......na 2 antwoorden te hebben gegeven kom je nu pas met de derde weer terug op mijn eerste antwoord..Beste lieve Rene.....je word echt  :wheelchair: ......langzaam, waar ligt dit aan beste man.[/quote][/move]

bril.gif

Cheers Buddy :smile:

Ja hoor, Jack, je wordt bedankt voor je opbeurende woorden! Respect voor de ouderen is hier echt moeilijk te vinden, snotneus!! :x

Luister eens, broekie, ik heb deze topic gestart voor algehele informatie mbt auto's, en niet om beledigd te worden (Jampot bril!! Mijn (lees) snelheid ter discussie stellen. Je durft!). :cry:

Dus, wees eens lief tegen mij aan, anders kom ik niet (of wel met een baseballbat!) bij je op bezoek als we naar Oz komen!! En zullen we weer eens terug gaan On Topic, anders krijgen we de Locksmith weer op ons dak!!

Vraag aan de DutchOzzies; Hoe zit het met diesel auto´s? Zelf rij ik al jaren op diesel, hoofdzakelijk omdat ik veel km's afleg per jaar. Ik heb Autogas overwogen, maar daar is de wegenbelasting nogal fors voor. Moet je daar méér betalen als je een auto met diesel of LPG hebt? en wat zijn de gemiddelde prijzen per liter voor diesel of LPG?

Rene

Beste man Rene,

waar kun jij deze informatie voor gebruiken...kom je hier wonen???... en je plannen danBroekie
Kies een lichter stuk hout uit, je wandelstok misschien, want je rug kan die bat niet aan.
Die locksmit , daar ben ik al een beetje aangewend.

[quote author=Rene-L link=topic=7026.msg89491#msg89491 date=1178803915]
Zelf rij ik al jaren op diesel, [/quote]   :grin: :smile: :grin: jaja Rene zo kan ie wel weer.
Pas zei je nog zelf dat jezelf voort moest rollen en nu heb je ineens rij je op Diesel. Niet zemelen , we kunnen terug bladeren op dit forum....... :wink:

North Territory;

Euro ongelood = $1,34
Euro premium  = $1,40
Diesel            = $1,29
LPG               = $0,70

Cheers buddy :up:  [size=7pt]ouwe zemelaar...kan Rene toch niet lezen :p[/size]

Rene,
Geen extra belasting voor diesel of gas, dus dat is goed. Prijzen heb ik effe niet bij de hand nu, maar (in Perth) is diesel meestal een beetje duurder dan ULP, zo tegen de 10 cent per liter of zo). Gas is heel wat goedkoper. Wel is het met gas (ik heb het eerder ergens gepost) uitkijken, de meeste merken/motoren zijn niet echt voorbereid op gas, wat flinke onderhoudskosten kan betekenen.

Een vraagje terzijde, niet levensbelangrijk: zijn de nummerplaten eigenlijk auto- of persoonsgebonden? Blijft de nummerplaat op de auto zoals in GB of neem je die mee naar een volgende zoals in België? Sorry, weet niet hoe het in Nederland gaat.

groetjes,
An

Hoi An,
Goede vraag. Nummerplaten zijn in principe auto gebonden, MAAR je kunt ook een eigen nummerplaat 'kopen'. Heb je die dan neem je waarschijnlijk die mee van de ene naar de andere auto. Ik verwacht dat het oorspronkelijke kenteken intern (bij DPI) toch we laan de auto gekoppeld blijft trouwens, maar dat weet ik niet helemaal zeker...

ik weet niet of het in de loop der jaren veranderd is, maar toen ik nog in Queensland woonde kreeg je als je een auto opnieuw ging registreren ook nieuwe kenteken platen. De oude werden ingeleverd. Je kon daar toen de tijd een auto kopen zonder registration. Het zat namelijk zo:

Als je een auto wilt verkopen met registration (dan kreeg je er meer voor) moest je de auto voor de verkoop laten keuren (Roadworthy Certificate). Hier zijn echter ook kosten aan gebonden, zeker als het een oude auto betreft waarvan je weet dat niet alles meer goed is. Het is dan netto vaak goedkoper om de auto zonder rego te verkopen. De nieuwe eigenaar neemt dan de Roadworthy keuring voor zijn rekening en omdat hij ook geen kenteken platen heeft (deze blijven achter bij de vorige registration houder) krijgt hij nieuwe.

Koop je een redelijk recente auto, dan koop je deze zeer waarschijnlijk met registration en roadworthy certificate, dus dan behoud je de kenteken platen.

Is het nog steeds zo?

[quote author=perthpete link=topic=7026.msg89535#msg89535 date=1178865766]
Hoi An,
Ik verwacht dat het oorspronkelijke kenteken intern (bij DPI) toch we laan de auto gekoppeld blijft trouwens, maar dat weet ik niet helemaal zeker...
[/quote]
Dat verwacht of hoop ik eigenlijk ook. paar maandjes terug custom plates besteld en die gekoppeld aan mijn normalen platen zodat ik de custom plates ook echt aan het scootertje kan hangen.

Na een aantal weken kreeg ik toch nieuwe rego papieren met daar op de custom rego erop. Nergens meer iets over mijn oorspronkelijke rego paten.... ? Anyway, no worries, dat zien we dan wel weer als ik het scoot mobiel ga verkopen over 2jaar oid
Die Custom plates staan in iedergeval ook op mijn naam, ik heb daar zelfs een apart documentje voor bij gekregen... Dus dan heb je zowel als de groenen kaart ook nog een appart vod-je waar op staat dat ik de eigenaar ben van custom plates blabla.

@Bear
Custom plates zijn toch gepersonaliseerde platen waarbij je zelf de letters en cijfers kiest?
Wat staat er op als ik zo nieuwsgierig mag zijn? :smile:

groetjes,
An

Met custom platen vervallen de oorspronkelijke rego platen van je Motor/auto Je kan dus de rego die je al betaald heb op je originale platen terug krijgen ( althans het deel wat je dus niet gebruikt hebt) Je kan je custom platen meenemen naar een andere auto/motor. maar je kan maar in/op 1 voertuig/motor rijden met die specifieke platen. Je kan dus niet de ene dag de platen op je eerste auto hebben en de volgende dag op je tweede auto. In jouw geval zou Dutch en Dutch2 wel kunnen.

Willem

[quote author=AnSteveTomas link=topic=7026.msg89570#msg89570 date=1178891129]
@Bear
Custom plates zijn toch gepersonaliseerde platen waarbij je zelf de letters en cijfers kiest?
Wat staat er op als ik zo nieuwsgierig mag zijn? :smile:

groetjes,
An
[/quote]

Edit: ok ik geloof dat we het nu allemaal wel gezien hebben. Tja het blijft toch je nummer plaat dat wil je niet te kijk zetten natuurlijk...

--delete---

"Custom" license plates verschillen per staat nogal in prijs. Als je volledig zelf wilt kiezen (uiteraard voor zover beschikbaar) kost je dat in NSW zo'n $450 per jaar. Voor het opsieren van een gebruiksartikel vind ik dat zonde geld.

Voor mij is een auto in de eerste plaats een ding wat me comfortable en snel van A naar B moet brengen. Ik moet er niet te veel gezeur mee hebben(schoonmaken en onderhoud en zo) en 't moet vooral veilig en betrouwbaar zijn. Als het er dan nog een beetje leuk uit ziet is dat meegenomen, maar niet beslist noodzakelijk. De prijs is niet zo belangrijk als aan de eerdere voorwaarden maar wordt voldaan. Wat dat betreft is Australie best leuk, want de doorsnee auto is ca. 40% goedkoper dan in NL dus heb je voor hetzelfde geld wat meer auto en minder belasting.  Hard hoeft ook niet, want dat mag toch nergens (meer - NT heeft inmiddels ook al een snelheids limiet). Hoe minder auto's, des te minder zorg. In NL hadden we er twee maar hier nog maar een.  Maar ja, er zijn andere mensen die helemaal lyrisch worden van auto's .......

He Henk,
Dat bedrag (300 - 700 afhankelijk van soort en materiaal) geldt in WA ook, maar dan één malig. Is dat in NSW niet ook zo? Daarna betaal je alleen de gewone, normale licence kosten per jaar ..

Back