Baan via internet in Brisbane

Barb

New Member
Ik heb een tweetal vragen:
- zijn er veel forumleden die via het internet (websites zoals seek.com.au etc) een baan hebben gevonden
- klopt het dat december en januari een beetje gelijk staan aan de maanden juli en augustus wat betreft vakantie.
 
Ik heb mijn baan in Brisbane via www.seek.com.au gevonden;daarna (uiteraard) ook een gesprek met het recruitment agency en met de uiteindelijke werkgever.

Yep: december/januari ligt het leven hier zo ongeveer stil. Mijn ervaring is dat mensen dan nauwelijks applications behandelen.
 
Gezien mijn beroep niet op de lijsten voorkomt (rietdekker) ,heb ik via google 2 bedrijven benaderd die betrekking hebben op mijn vakgebied.
Op deze manier heb ik nu 2 afspraken lopen, in Brisbane en in Perth.
In januari gaan wij naar OZ om de kat eens goed uit de boom te kijken en ga ik op bezoek bij deze bedrijven om het 1 en ander door te nemen.
Ik had info over mijzelf door gemaild en mijn website adres zodat ze mijn werkzaamheden konden bekijken.
Ik kreeg enthousiaste mailtjes terug dus ik hoop dat er iets uit voort komt. :roll:
 
[quote author=Jan Katers link=topic=5512.msg69376#msg69376 date=1156839539]
Yep: december/januari ligt het leven hier zo ongeveer stil. Mijn ervaring is dat mensen dan nauwelijks applications behandelen.
[/quote]

mmm echt waar,  misschien is het dan toch beter om tot feb of maart te wachten tot dat ik me baan opzeg en van Coober Pedy naar Adelaide vertrek ofzo. @$#@%@!@%  :x  :-D [size=7pt] Dat is dan weer 2 maanden langer in dit stink gat. :-x [/size]

Tot nu toe slechten ervaringen met solliciteren via de e-mail en internet. Heb misshcien al 15 sollicitaties ge-mailt. Maar 1 afwijzing terug. Kan misschien iets goed zijn maar ik heb zo'n vermoede dat het slechts is.  :roll:

Nee ik heb me zelf voor genomen om maar te wachten met de sollicitaties tot dat ik echt in Adelaide zit. 

mvgr Barry
 
Wat werk betreft is Januari en Februari hier inderdaad komkommer tijd  :lol: Met een beetje pech begint dit al in december. Aangezien het financiele jaar hier loopt van juli tot juni kan ook juni een slappe periode zijn ivm geen budget meer voor aannemen van mensen.
Heb geen van beide gelukkig zelf ervaren, maar als je bij bedrijven met HR mensen praat, zeggen die toch eigenlijk allemaal wel hetzelfde.

Michel
 
[quote author=Bear link=topic=5512.msg69499#msg69499 date=1156914128]
Tot nu toe slechten ervaringen met solliciteren via de e-mail en internet. Heb misshcien al 15 sollicitaties ge-mailt. Maar 1 afwijzing terug. Kan misschien iets goed zijn maar ik heb zo'n vermoede dat het slechts is.  :roll:[/quote]

Die ervaring had ik eerste instantie ook. Ik heb zeker wel 30 emailtjes naar verschillende bedrijven gestuurd en op 15 a 20 advertenties gereageerd. Meestal hoor je helemaal niets terug, maar uiteindelijk...... ;) maw VOLHOUDEN!
 
Nou nou: 15 sollictaties, 30 emails, reageren op 15 a 20 advertenties...

Ik heb 163 sollicitatiebrieven de deur uitgedaan in de eerste 3 weken nadat ik in Oz aankwam en nummertje 140-zoveel was raak! Ik zat hier zonder werkvisum en zonder geld dus dan maak je het gewoon je dagtaak  :wink:

Tuurlijk leken de brieven op elkaar; het was solliciteren op vergelijkbare functies en dan tweak je elke brief gewoon zo dat ie aansloot op het type bedrijf en de functie-omschrijving  :wink:
 
Hi Hi, herkenbaar.
Ik zou niet eens meer weten hoeveel ik er heb verstuurd. Zo af en toe lijkt er eentje iets verder te komen......
Ach, je moet toch wat te doen hebben)

Was jij dan ook eerst op toeristenvisum binnen Jan?

Henriette
 
Yup: in NL huis en bedrijf verkocht, al het geld opgemaakt aan een mega-wereldreis en daarna als toerist in Oz aangekomen. Binnen een maand een baan en binnen 3 werkdagen een 457 visum betaald door m'n sponsor  :) En kan binnenkort 457 omzetten naar PR via werkgever  :wink:

I know, I know: het gaat niet altijd zo easy. Geluk is met de dommen zeg maar...
 
[quote author=Jan Katers link=topic=5512.msg69528#msg69528 date=1156924946]
Nou nou: 15 sollictaties, 30 emails, reageren op 15 a 20 advertenties...

Ik heb 163 sollicitatiebrieven de deur uitgedaan in de eerste 3 weken nadat ik in Oz aankwam en nummertje 140-zoveel was raak! Ik zat hier zonder werkvisum en zonder geld dus dan maak je het gewoon je dagtaak  :wink:
[/quote]
Jeetje Jan!
:doofywave: :doofywave: :doofywave: 163..... damn  :applaus: prachtig  :up:

Ik vond 15-20 in 6 maanden al redelijk veel. Moet ik wel zeggen dat ik op dit moment op banen solliciteer waar bij ik voor mij gevoel 200% geschikt bent. Opleiding en werkervaring sluit dan perfect aan.
Misschien moet ik dan idd maar de frequentie omhoog gaan gooien. Voorlopig heb ik wel brood op de plank dus dat is het probleem niet.
Helaas is het werk wat ik nu doe zo nu en dan erg deprimerend, Het wordt wel is geroepen op het forum, alles aan pakken geen probleem, gewoon 200% voor gaan, lekker sparen etc etc. Maar je moet het maar is 6 maanden proberen..... 
.....maar goed dat is mijn probleem :-x :-x ...
 
Ik had al vanuit Nederland gesolliciteerd.

Net als Bear alleen geschreven op banen waar ik 200% geschikt voor was. Ook iedere keer van te voren gebeld en gemaild om informatie in te vinden over de functie. Bij alle 3 op gesprek uitgenodigd (telefonisch interviews, soms om 3 uur 's nachts of 6 uur 's morgens. Vervolgens door eentje van de drie aangekomen (terwijl ze me dus nog nooit gezien hadden).

Hoe je het moet aanpakken hangt volgens mij van je beroep, skills en opleiding af.

Als je een hele specifieke functie hebt als Markus (die rietdekker is) dan kan je het beste bedrijven benaderen die bij je specifieke skills passen ipv reageren op advertenties.

Jan Katers - ik neem dat jij goed opgeleid/specifieke skills hebt aangezien je een bedrijf hebt gevonden dat de moeite neemt je te sponsoren?

Bear - het ik ook goed om een Australier naar je brief te laten kijken. In mijn beroep moet je hier in Australie heel andere brieven schrijven dan in Nederland.
 
CJ

Ik had in NL 9 jaar ervaring in de IT opgedaan (projectmanager) en hier is een schreeuwend tekort aan dat soort mensen (my luck: had ik vantevoren ook niet echt uitgezocht ofzo...).

Voor mijn werkgever/sponsor (een recruitment agency) is het lopende band werk om mensen uit Europa aan te nemen en 'weg te zetten' bij bedrijven. Ze hebben goede banden bij DIMIA en zo kunnen ze binnen een paar werkdagen een 457 regelen. Dat kost ze zo'n 1400 dollar maar dat hebben ze er met een paar maanden uit omdat ze een paar dollar van mijn rate ontvangen.

Ook ik ben aangenomen bij het bedrijf waar ik nu werk zonder dat ze me gezien hebben; ze vonden het niet nodig dat ik vanuit Sydney naar Brisbane vloog voor het interview  :wink: Maandag interview, woensdag bericht dat ik was aangenomen, vrijdag het visum, zaterdag naar Brisbane 'verhuisd' en die volgende maandag begonnen  :wink:

Cheers,
Jan
 
Halleluja, dat is wel verdomd snel gegaan ja. Wij hebben 6 weken zitten wachten op onze 457 visum. Maar ook via internet gesolliciteerd, 2 intervieuws gehad bij hun en mijn man was aangenomen. Binnen 2 mnd waren we in Australie. Het enige nadeel: we zitten wel in de middle of nowhere.. En net als Bear zegt, het kan nogal deprimerend zijn. Ach ja, we zijn er :) En hopelijk krijgen we over een poos ook onze PR via dit bedrijf en dan kunnen we doen wat we willen.

XXX Tanne
 
@ Jan: Ja geweldig hier in Brisbane he: IT is booooming..... bij mij ging het ongeveer hetzelfde (al had ik al een spouse visum) ...woensdag sollicitatiegesprek .... op weg naar huis belde de recruitment agency (na ruggespraak met het bedrijf) dat ze me heel graag wilde hebben ...dinsdag beginnen
 
Hallo,  :)

ik lees net deze topic. Bij vraag twee gaat het om de maanden december en januari.
Dit zijn net de maanden dat ik naar Australie wil.

Geldt het probleem met banen vinden in deze periode ook voor de land/tuinbouw?  :| (Dus de werkzaamheden die je 3 maanden moet doen om een 2e WHV te krijgen).

Groetjes van Lenka
 
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties  :up:
Conclusie: aanhouder wint!!

Ik zou graag via PM wat voorbeelden ontvangen van sollicitatiebrieven/cv's van mensen die
op basis daarvan zijn aangenomen in Australie. Alvast hartelijk dank en uiteraard zal ik
deze brieven/cv's met alle vertrouwelijkheid behandelen.
 
Hallo!

Wij zijn ook aan het uitkijken naar een baan down under. Uit de berichten in deze topic kan ik opmaken dat er blijkbaar verschillen zijn in het opstellen van de CV's. De mensen die er geen probleem mee hebben, mogen die CV ook naar mij sturen hoor. Confidentialiteit gewaarborgd! Het zou alvast een gouden leidraad zijn. Of als er iemand weet heeft van een website waar instructies voor het schrijven van een australisch getinte CV opstaan, dan mag je mij altijd een seintje geven!

Alvast hartelijk dank!
Brecht
 
Hoi allemaal,


Van welke sites halen jullie een baan? Tot nu toe hoor ik "seek.com.au" en zelf had ik "jobsearch.gov.au".
Iemand nog meer plekken waar we kunnen zoeken voor een baan als (chef-)kok en welfare worker?

Groetjes, Claudia
 
Back
Top