[quote author=CJ link=topic=5512.msg69640#msg69640 date=1156998533]
Hoe je het moet aanpakken hangt volgens mij van je beroep, skills en opleiding af.
Als je een hele specifieke functie hebt als Markus (die rietdekker is) dan kan je het beste bedrijven benaderen die bij je specifieke skills passen ipv reageren op advertenties.
[/quote]
Dit was voor mij inderdaad de beste manier.
Vorige week kreeg ik nog een mailtje van een bedrijf uit Sydney met een sorry voor de late reactie (na 2 week) maar dat dit bedrijf graag met mij om de tafel wil om de nodige opties door te nemen.
Ik heb nu voor januari 3 bedrijven op het progamma staan waar wij langs moeten voor een gesprek.
In mijn geval heb ik zoals CJ al aangaf niet op advertenties gereageerd maar bedrijven op gezocht (via google)die aansloten bij mijn specifieke skills.
Ook dit is dus een manier .
Ik had 5 mailtjes verstuurd naar verschillende bedrijven en heb 3 mailtjes terug gehad met de uitnodiging bij hen langs te komen.
Bij deze mailtjes had ik wat info over mijzelf ,en wat toch wel indruk had gemaakt bij betreffende bedrijven mijn website adres door gegeven.
Doordat mijn beroep niet op de lijst voorkomt zag ik onze emigratie eerst een beetje somber in.
Maar door deze positieve reacties van deze bedrijven zie ik het weer helemaal zitten.
Perth , Brisbane en Sydney here we come