Baan via internet in Brisbane

[quote author=CJ link=topic=5512.msg69640#msg69640 date=1156998533]


Hoe je het moet aanpakken hangt volgens mij van je beroep, skills en opleiding af.

Als je een hele specifieke functie hebt als Markus (die rietdekker is) dan kan je het beste bedrijven benaderen die bij je specifieke skills passen ipv reageren op advertenties.






[/quote]

Dit was voor mij inderdaad de beste manier.
Vorige week kreeg ik nog een mailtje van een bedrijf uit Sydney met een sorry voor de late reactie (na 2 week) maar dat dit bedrijf graag met mij om de tafel wil om de nodige opties door te nemen.
Ik heb nu voor januari 3 bedrijven op het progamma staan waar wij langs moeten voor een gesprek.

In mijn geval heb ik zoals CJ al aangaf niet op advertenties gereageerd maar bedrijven op gezocht (via google)die aansloten bij mijn specifieke skills.
Ook dit is dus een manier .
Ik had 5 mailtjes verstuurd naar verschillende bedrijven en heb 3 mailtjes terug gehad met de uitnodiging bij hen langs te komen.

Bij deze mailtjes had ik wat info over mijzelf ,en wat toch wel indruk had gemaakt bij betreffende bedrijven mijn website adres door gegeven.
Doordat mijn beroep niet op de lijst voorkomt zag ik onze emigratie eerst een beetje somber in.
Maar door deze positieve reacties van deze bedrijven zie ik het weer helemaal zitten.
Perth , Brisbane en Sydney here we come  :)
 
Had zondag een paar sollicitaties (secretaresse) gemaild om te kijken hoe ik in de markt lig. Had vanmorgen m'n eerste gesprek al binnen. Ga nu maar even enthousiast zoeken om nog meer afspraken te maken. Ga nl. in oktober 2 weken op vakantie om te kijken hoe het er is (ben nog nooit in Australie geweest) en om m'n visa te activeren. Ben heel benieuwd!
 
Gefeliciteerd met je eerste gesprek...maaruh je gaat emigreren naar een land waar je nog nooit eerder bent geweest?? :? :?  :?
 
[quote author=Joep link=topic=5512.msg72494#msg72494 date=1159950538]
maaruh je gaat emigreren naar een land waar je nog nooit eerder bent geweest?? :? :?  :?
[/quote]

Is dat zo gek???
Wat ik pas gek vind is dat barb zoveel reacties heeft??? Heb je er wel duidelijk bij gezet dat je nog in Nederland zit?? Naar mijn idee zijn er geen grote te korten aan secretaresses vooral in de grote steden niet.... Ik zie nou niet bepaald de job search krant er elke zaterdag mee vol staan.... Maar goed
Keep up th egood work barb :up: :up:

cheers Barry
 
hoi allemaal

ik heb soliciaties weg gedaan een open solicitatie met cv in het engels voor mijn man ik heb nog geen reacties terug gehad
maar misschien is de mail wel niet goed opgesteld ? wie heeft daar voorbeelden van waneer vertel je tegen een bedrijf in dat land juist te veel of te weinig in je brief ?

wij willen heel graag weg hier en het mooiste zou zijn eerst een baan
 
[quote author=Bear link=topic=5512.msg72535#msg72535 date=1160030953]
Is dat zo gek???
[/quote]

Ja behoorlijk!  :)
 
[quote author=Joep link=topic=5512.msg72560#msg72560 date=1160047634]
Ja behoorlijk!  :)
[/quote]

Grrrrrr   :eek:utraged: :eek:utraged:
.
.
.
.
.
.
.
.
.




:doofywave:  :wink:
 
@Joep: daarom ga ik nu ook eerst op vakantie om teleurstellingen tzt te voorkomen. Alhoewel ik me geen zorgen maak of ik het wel leuk ga vinden. Heb al eerder in het buitenland gewoond en enorm van genoten.

@Bear: ik heb nog 3 positieve reacties gekregen. Ik denk dat ik gewoon een goed cv heb :-D En wat betreft de banen op Seek, er zijn onwijs veel 'executive assistant' en 'personal assistant' banen. En ja, ze weten dat ik nog steeds in NL zit.
 
You go girl :happy:!

Je hebt je visum al? Ik ben ook (momenteel) administratief medewerkster/secretaresse.
Heb je je engelse test op "normaal" niveau moeten doen of academisch?
Ik ben namelijk ook begeleidster van verstandelijk gehandicapten, welfare worker, en als ik het visum op mijn naam wilde hebben, moest ik de engelse test op academisch niveau doen.
Nou gaat mijn man, kok, de visum op zijn naam zetten en sluit ik automatisch aan. Hij hoeft maar een basistest te doen. Lucky bastard!!!
Voor mij betekent het dat ik straks van alles kan aanpakken. Voor Pascal zullen we proberen om hier al werk voor hem te regelen zodat hij gelijk kan beginnen als we arriveren.
En wat doe ik dan voorlopig????

:lol1: :beach: :dance:


HAHAHAHAHAAAAAA!!!
Kan niet wachten!
 
Heb Engels op gewoon niveau gedaan, lift nl. mee met m'n man.
Was zelf ook wel verrast hoor, dat ik zoveel reacties kreeg. Ga aanstaande dinsdag weg,
laat na m'n vakantie wel even weten hoe de gesprekken gegaan zijn. 
 
Ik ben benieuwd hoe het afloopt, veel succes.  Even
nieuwsgiering, heb je jeCV via een website gemaakt
of was het eigen inspiratie  :).

groetjes Miranda  :)
 
[quote author=claudia en pascal link=topic=5512.msg73439#msg73439 date=1161359433]
You go girl :happy:!

Je hebt je visum al? Ik ben ook (momenteel) administratief medewerkster/secretaresse.
Heb je je engelse test op "normaal" niveau moeten doen of academisch?
Ik ben namelijk ook begeleidster van verstandelijk gehandicapten, welfare worker, en als ik het visum op mijn naam wilde hebben, moest ik de engelse test op academisch niveau doen.
Nou gaat mijn man, kok, de visum op zijn naam zetten en sluit ik automatisch aan. Hij hoeft maar een basistest te doen. Lucky bastard!!!
Voor mij betekent het dat ik straks van alles kan aanpakken. Voor Pascal zullen we proberen om hier al werk voor hem te regelen zodat hij gelijk kan beginnen als we arriveren.
En wat doe ik dan voorlopig????

:lol1: :beach: :dance:


HAHAHAHAHAAAAAA!!!
Kan niet wachten!
[/quote]

Waar heb je dat vandaan dat je op academisch niveau moest? Mensen hebben namelijk tegen mij gezegd dat ik voor welfare worker general niveai hoefde te doen (en die heb ik dus gedaan)?! Ik heb het nog bij de AIWCW nagevraagd en die laten het over aan de DIMA en vragen niks specifieks. Heb jij dat bij de DIMA vandaan?
 
Wij zijn vorige week naar het migration bureau in amsterdam geweest. Daar zeiden ze dat ik het op academisch niveau moest doen.
Claudia :dog:
 
Ik heb de stijl van de cv gehanteerd, die mijn man destijds nodig had voor IEAust.
Als je interesse hebt, kan ik die wel naar je pm sturen hoor...
 
[quote author=Jan Katers link=topic=5512.msg69376#msg69376 date=1156839539]
Ik heb mijn baan in Brisbane via www.seek.com.au gevonden;daarna (uiteraard) ook een gesprek met het recruitment agency en met de uiteindelijke werkgever.

Yep: december/januari ligt het leven hier zo ongeveer stil. Mijn ervaring is dat mensen dan nauwelijks applications behandelen.
[/quote]

Hoi, kan je ook via deze site op een baan solliciteren zodat als de werkgeven geinteresseerd is deze je kan en wil sponsoren?
 
Hoi marmir,

Ik heb (als toerist in Oz) gewoon gesolliciteerd op IT banen via deze site. Omdat ik mijn kansen op een permanent job niet zo hoog achtte (geen visum) heb ik op contractor banen gesolliciteerd. Deze banen lopen via recruitment agencies en ik had het geluk dat zo'n recruitment agency me wel wilde sponsoren; zij zijn dus mijn werkgever en 'verhuren' me aan het bedrijf waar ik werk.

Dus ja: als je via de 'Apply now' button solliciteert op deze site komt je cover letter & resume bij de werkgever terecht. Ik belde er 1 of 2 dagen later altijd even achteraan. Ook kun je voordat je solliciteert even bellen als je meer wilt weten over de baan.

Succes!
Jan
 
Gisteren teruggekomen na een paar weken Oz. Heerlijke tijd gehad, fantastisch land.
M'n interviews bij job agencies gingen heel goed. Helaas zijn bijna alle banen voor meteen
en dat gaat niet omdat we ons huis nog moeten verkopen enzo.
Ga ze bellen als ik er woon. Ze gaven aan dat er op dit moment veel meer banen dan kandidaten zijn voor
jobs als executive assistant. Dus goede kansen... maar ja, je moet er wel zijn natuurlijk...
 
Ik ga ook naar een land emigreren waar ik nog nooit geweest ben, maar waar ik ontzettende goede verhalen over heb gehoord!
Mijn vriend heeft een baan aangeboden gekregen in de civiele techniek en ik ga mee! Zijn werkgever gaat mij ook sponseren (een hoop geld, maar scheelt een hoop tijd)! Ik ga pas in augustus, heb mijn cv al op seek.com.au gezet (heeft natuurlijk niet zoveel zin, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt......)en ga daar ook heel actief zoeken! Zoek vnl een baan in de recruitment, maar moet ook eerlijk zeggen, dat ik eigenlijk gewoon een leuke baan zoek!
Gr. Dorine
 
Back
Top