Baby na verkrijgen visum: hebben we extra visum nodig voor de baby?

anneke

New Member
Hallo,

Mijn vriend en ik hebben een skilled migration visum en bereiden ons voor op onze emigratie naar Australie. Ik heb net gemerkt dat ik zwanger ben: niet gepland maar natuurlijk zeer welkom.

Maar wat moeten we nu doen?
Optie 1: a.s.a.p. naar Australie om daar te bevallen zodat onze baby ook meteen Australian resident is maar ik zie het eigenlijk niet zitten om nu halsoverkop met een dikke buik naar Australie te gaan.

Optie 2: in Nederland bevallen en dan emigreren met een baby erbij.

Welk visum hebeen we nodig voor onze baby? Is dat visum slechts een formaliteit of kunnen ze daar nog moeilijk over doen?

Anneke
 
Allereerst van harte proficiat natuurlijk!!!!

Volgens mij kun je van de site www.immi.gov.au een PDF document downloaden, waarbij je eventuele wijzigingen aan de DIMIA kan doorgeven, zoals die kunnen ontstaan tijdens de aanvraag van het visum. Nu weet ik alleen niet of dat ook nog mogelijk is als je het visum al binnenhebt.....ik zou gewoon ff contact opnemen met de DIMIA of een mailtje naar Berlijn sturen!
 
Dank je wel!  :)

Wat betreft dat contact opnemen met Dimia, heb ik al geprobeerd, zowel via Parijs als Berlijn, maar die antwoorden helemaal niet. Vandaar dat ik dit forum probeer.

Ik kan toch niet de eerste persoon zijn die zwanger raakt na het verkrijgen van het visum...  :lol:
 
Hallo Anneke,

Allereerst gefeliciteerd!

Vlgs mij moet je form 1022 hebben; 'Change of circumstances'.
Daarop moet je vermelden wanneer je bent uitgeteld.
Ik kan het bestand wel mailen naar je, ik weet nl niet hoe ik dat hier in kan voegen...

gr Yvonne
 
Volgens mij is het afhankelijk van of je je visum al gevalideerd hebt.
Niet, dan kun je misschien met een formulier 1022 volstaan en kan de baby nog toegevoegd worden aan je huidige visum. Alhoewel, je entry date zal waarschijnlijk eerder zijn dan de geboorte, dus zul je daarvoor dan uitstel moeten krijgen, en da's niet zo makkelijk.
Wel, dan zul je waarschijnlijk een visum voor de baby moeten aanvragen.
Als ik jou was zou ik een mailtje sturen naar je case officer o.v.v. je file ref.nr.
 
Als je een visum hebt en je baby wordt buiten Australie geboren dan zul je je baby moeten sponseren voor een visum.

Als je een visum hebt aangevraagd maar het is nog niet toegekend dan kun je de baby toevoegen als "change of circumstance" (als ik het goed lees is dat niet van toepassing).

In beide gevallen zal je baby aan de health requirements moeten voldoen.

Als je kind in Australie wordt geboren dan is het automatisch Australisch staatsburger en heeft het geen visum nodig.
 
Back
Top