Back to Australia

Hi Whipp,
Dat bedoel ik nou.Het ligt aan de persoon zelf.Jij zal vlug overal vrienden maken.Trouwens Simone ook denk ik.Aan haar vele berichten op het forum te zien komt ze bij mij spontaan over.
Rob
 
Hi Elly!

Vast een heerlijk gevoel dat "de knoop" doorgehakt is. Gefeliciteerd met jullie beslissing!

Hoi Simone!

Wat super dat je ouders (zo goed als zeker) weer naar Australië komen. Dat zou mij ook wel lekker lijken hoor. Maar helaas zit dat er niet in. Ze vinden het geweldig hier maar hebben hun eigen leven in Nederland, bovendien is hun Engels echt een beetje op steenkool niveau...maar goed je weet maar nooit.
Succes ook met de verkoop van jullie huis. Het zal een drukke tijd worden :)

Groetjes
Syl (die haar volgende uitstapje alweer aan het plannen is...)
 
Robby said:
Hi Simone,
How's life

Wel ik ben het niet helemaal met je eens wat betreft vrienden maken als je ouder bent. Zeer zeker in Oz.Zoals je misschien al weet ben ik 50 en heb hele goede ervaringen wat betreft vrienden in Oz. Ik denk dat het een beetje aan de persoon zelf ligt.Ook denk ik dat wij elkaar misschien te vaak opzoeken.Ik bedoel Nederlanders,Duitsers enz.
Trouwens leuk dat je ouders overkomen.Ze redden het wel met dochter en schoonzoon in de buurt.

Groetjes Rob
Hoi Rob,

Ik beschrijf alleen maar de situatie die ik ken en heb gezien bij anderen.
Ik denk dat het eerlijk gezegd voor jou makkelijker zal zijn, jou vrouw is Australisch.

Uiteraard ligt het aan de persoon zelf, en ik was ook aan het generaliseren.
Maar ik denk wel dat je het moeilijk zou kunnen vinden, als je bijvoorbeeld je hele leven in dezelfde omgeving hebt gewoond, met dezelfde vrienden, en dan ineens emigreert.

Ja, 'we' zoeken elkaar misschien te vaak op(zo ongeveer alle nationaliteiten doen dit trouwens!!), maar ja, ik denk niet dat dat expres gebeurt. Dat gebeurt (gedeeltelijk) toevallig, en het klikt misschien eerder/beter omdat je dezelfde achtergrond hebt. En gedeeltelijk dezelfde cultuur( borrel drinken 's avonds, sinterklaas, oliebollen op oudjaars dag, allemaal zulke kleine 'stomme' dingen.

Jij verhuist in Augustus of zo, niet waar?
Succes ermee, en vrienden maken! :D
En als eerste de keuze van waar je naar toe wilt?!
 
Whipp said:
Ik ben het met je eens Rob, vrienden kun je te allen tijde maken..
.... dit waren dan toevallig Nederlanders, en we weten natuurlijk niet of dat ooit 'vrienden' zullen worden... dat is allemaal zoiets wat je toch pas op den duur kunt zeggen.. we hebben een paar vrienden.. ik geloof dat we aan 4 komen.. daarbij ben ik zo vaak verhuisd dat ik eigenlijk geen vrienden heb gemaakt vanaf school en dergelijke... je leven verandert zo vaak dat vrienden komen en gaan...
Idd, als je vaak ben verhuist, dan ben je al meer geoefend in vrienden maken, en ben je ook gewend dat je er niet zo heel veel hele goede hebt denk ik.
Dat is mijn situatie. De enige vriendinnen die nog echt vriendinnen zijn zijn er een paar van highschool hier in Oz. In de 8 jaar daarna heb ik alleen maar vrienden gemaakt, maar ik het contact weer mee verloor toen ik (van school) verhuiste.
Maar dit ben ik gewend. Ik ben niet gewend om een hele groep vriendinnen te hebben die ik elke week zie.

Whipp said:
wij ouwetjes maken vrienden zat gelukkig :wink: dus Simone :wink: er is hoop :lol:

groetjes, Whippie
tuurlijk. Ik bedoelde alleen, hoe langer je ergens woont, en hoe langer je daar vrienden met mensen bent, hoe moeilijker het is om te veranderen.
Ik zei het eigenlijk verkeerd, het is niet hoe oud je bent, maar hoe ouder je wordt, of in ieder geval hoe langer je ergens bent geweest.
Geen leeftijd aan verbonden, dat verschilt voor iedereen.

Uiteraard geldt dat niet voor iedereen, jullie zijn al vaak verhuisd. Net als mijn ouders. Maar de meeste vrienden die ze hebben zijn van toen ze 20 waren. De meeste die daarna kwamen zijn kennissen.

Maar goed, niet iedereen is hetzelfde, er zijn uitzonderingen, sommige mensen maken overal heeeel snel vrienden(ik vraag me wel af hoe goed die vrienden dan zijn,of dat het meer kennissen zijn, maar goed! :D )
 
Robby said:
Hi Whipp,
Dat bedoel ik nou.Het ligt aan de persoon zelf.Jij zal vlug overal vrienden maken.Trouwens Simone ook denk ik.Aan haar vele berichten op het forum te zien komt ze bij mij spontaan over.
Rob

Ach, ik maak wel snel vrienden/kennissen.
Maar om die te houden, en of dat hele goede vrienden worden, ik weet het niet.
Ik ben er ook niet echt goed in. ben niet gewend hele goede vrienden te hebben.
Ik woon dus nu weer om de hoek bijna van mijn enige soort beste vriendin. Het was 8 jaar geleden dat we in hetzelfde land woonden, en toen waren we 14.
Het is leuk, maar ook wel raar! :D
Ben namelijk gewend om veel met z'n tweetjes te doen! :D
Hebben nu ook meer vrienden hier (dankzij een ander forum ook). Is ook vreemd, heb het ineens heel druk. Kom niet aan iedereen toe. Is frustrerend!!! :D
 
Leuk hoor al die berichten! Over vrienden maken..pff, aan de ene kant ben ik het ook wel eens over dat het aan de persoon ligt, maar aan de andere kant, het is inderdaad niet altijd even makkelijk. In de drie jaar dat we in Sydney hebben gewoond hebben we wel een 'vriendenkring' opgebouwd, maar ik merk wel dat je toch ook wel naar expats of emigranten toetrekt. We hadden Indiase, Franse, Deense, Duitse en Australische vrienden. Ik vond de melange van nationaliteiten juist geweldig, maar om te zeggen dat je dezelfde vriendschappen vormd als die je in Nl had....? Nee, dat heb ik niet ervaren. Ik vond het iets minder diepgaand. Misschien moeten we daar wat langer voor blijven. Misschien dat het met kinderen erbij ook anders is. Ze gaan dan natuurlijk naar een lokale school etc. Het viel mij op dat emigranten veel meer lekker met hun eigen leventje bezig zijn...kamperen, weekendjes weg. Dat deden we zelf ook. Wij hadden wel veel BBQ's etc. bij mensen thuis, maar niet zo frequent als dat ik mijn vrienden hier in Nl zie. Hier bel je een vriendin op en je duikt even de kroeg in....dat was daar wel anders.
Ik vind die manier van vriendschappen juist wel lekker. Lekker onafhankelijk. Ik vind het hier ook vreselijk om hier in de kroeg elke keer dezelfde koppen te zien. En ze blijven maar hangen, al zijn ze 38/ 40 +. Niks ondernomen en niks opgebouwd. Als zij daar blij mee zijn, prima, maar ik niet....ik wil weg naar het vrije leven in Australie en weer lekker kamperen in Jervis Bay en met onze kinderen in het zonnetje (met factor 30+) liggen en genieten van de mooie natuur!

Ik verheug me al op een lekkere Carlton Cold....Ennuh, shrimps on the Barbie.....mmmmmm
 
Elly said:
Ik vind die manier van vriendschappen juist wel lekker.
ja, ik dus ook.
ben dus ook niet dat kroegen gedoe enz gewend, dus ken het ook niet! Kan ik het dus ook niet missen! :D

Ja, het is makkelijker vrienden te maken als je kinderen op school hebt denk ik. Dan zie je de ouders etc.

Ja, idd emigranten trekken naar elkaar toe. Ik hoor het steeds weer!
Het gebeurt niet expres, that's life!
Logisch vind ik ook! En ook niet erg!

Succes Elly!
Je kan het beste nu gaan, nu de kinderen nog jong zijn!
Dan heb je niet echt de kans dat ze later terug willen naar Nederland.


groetjes

Simone
 
Ik had het wel gelijk goed begrepen hoor Simone! Mijn antwoord was dan ook enigszins humoristisch bedoeld..

en ook ik houd niet van in kroegen hangen.. en idd net zoals je zegt Elly, de natuur in en picknicken en naar het bos of naar het strand...

ik 'entertain' het liefst thuis met een beetje gelijkgestemde mensen.. en daar moet je ff de tijd voor nemen om daar achter te komen of dat zo is nietwaar!
het lijkt me niet meer dan natuurlijk dat je naar 'je eigen soort' trekt... goed bedoeld hoor... maar dat ligt nu eenmaal het meest voor de hand.. dat je getrokken wordt door overeenkomsten..

we hebben hier schatten van buren, heel fijne mensen maar ik heb er toch een 'ander soort' contact mee dan met mijn kinderen en vrienden..
iedere fase in je leven geeft weer een andere dimensie op welk vlak dan ook.

Groetjes, Whipp
 
Whipp said:
Ik had het wel gelijk goed begrepen hoor Simone! Mijn antwoord was dan ook enigszins humoristisch bedoeld..
Groetjes, Whipp
Ok dan! :D

Mijn verhalen worden helaas altijd lang en warrig.
:roll:
Nu houdt ik het kort!


P.S. Mijn vaders baas is blijkbaar toch van gedachten veranderd. Ik weet het hele verhaal nog niet. Ik ga zo bellen, kijken of mijn moeder thuis is (door het tijdsverschil kan ik doordeweeks alleen mijn moeder spreken, want als mijn vader thuiskomt, liggen wij al in bed! :D )
 
Simone said:
Whipp said:
Ik had het wel gelijk goed begrepen hoor Simone! Mijn antwoord was dan ook enigszins humoristisch bedoeld..
Groetjes, Whipp
Ok dan! :D

Mijn verhalen worden helaas altijd lang en warrig.
:roll:
Nu houdt ik het kort!


P.S. Mijn vaders baas is blijkbaar toch van gedachten veranderd. Ik weet het hele verhaal nog niet. Ik ga zo bellen, kijken of mijn moeder thuis is (door het tijdsverschil kan ik doordeweeks alleen mijn moeder spreken, want als mijn vader thuiskomt, liggen wij al in bed! :D )

aan dat euvel lijd ik dus ook.. lang.. vd hak op de tak.. maar gek genoeg zie ik zelf wel altijd de rode draad :lol:

heee en wat bedoel je met 'mijn vaders baas is ...' bedoel je dat er een kans in zit dat ze toch niet gaan emigreren naar jou toe? aii... ik duim alvast mee voor het geval dat... :? :)
 
Whipp said:
aan dat euvel lijd ik dus ook.. lang.. vd hak op de tak.. maar gek genoeg zie ik zelf wel altijd de rode draad :lol:

heee en wat bedoel je met 'mijn vaders baas is ...' bedoel je dat er een kans in zit dat ze toch niet gaan emigreren naar jou toe? aii... ik duim alvast mee voor het geval dat... :? :)
Weet niet. Ik denk eerder geen gouden handdruk, of in ieder geval een kleinere gouden handdruk. En dat betekent misschien dat het langer duurt voordat het huis verkocht is.

Ik denk wel dat ze komen. Mijn vader wil het te graag!

Mijn broertje had het nu alweer over tot volgend jaar te wachten met uni beginnen. Kan die eerst weer settlen hier etc.
Had waarschijnlijk toch dit jaar geen kans meer gemaakt.

Ok, ga nu bellen!
 
Simone said:
Weet niet. Ik denk eerder geen gouden handdruk, of in ieder geval een kleinere gouden handdruk. En dat betekent misschien dat het langer duurt voordat het huis verkocht is.

Hopelijk valt het mee!!
 
Ok een update (sorry dat ik de thread hijack...! :oops: )

Er is/was verwarring over wie de belasting van de gouden handruk betaald. Of zoiets. In ieder geval denk mijn vader dat het een misverstand is, en dat het wel weer goed komt. Hij had er alleen nog geen zin in om het meteen op te lossen, is een beetje overspannen aan het raken (weer...).

Wat nu de situatie is, is dat hij sowieso nog niet in februari will stoppen, want mijn broertje will pas volgend jaar (feb 06) beginnen met uni hier, en ze moeten het huis dus ook verkopen.
Dus hij gaat nu weer proberen om het weer op de rails te krijgen, en dan in juni of zo te stoppen.

Ach is wel goed, het ging voor mijn moeder (en broertje dus) toch allemaal een beetje te snel.

:)

Schoonouders komen in 10 of zo dagen(voor 4 weken vakantie). heb er nu al meer zin in, leuke dingen met ze doen! Al worden we het vast zat na 2 weken... :D
 
Simone said:
Ok een update (sorry dat ik de thread hijack...! :oops: )

Er is/was verwarring over wie de belasting van de gouden handruk betaald. Of zoiets. In ieder geval denk mijn vader dat het een misverstand is, en dat het wel weer goed komt. Hij had er alleen nog geen zin in om het meteen op te lossen, is een beetje overspannen aan het raken (weer...).


Ach is wel goed, het ging voor mijn moeder (en broertje dus) toch allemaal een beetje te snel.

hoi Simone, misschien een tip, hij kan die gouden handdruk ook 'onderbrengen' voor zeg maar een jaar of 10 of 15 en dan krijgt ie iedere 3 maanden een 'uitkering' zeg maar.. en pas wanneer DAT afloopt etc etc en hij ziet geen mogelijkheden om het WEER te beleggen.. pas DAN moet ie er belasting over betalen... laat m anders inlichtingen vragen bij Stad Rotterdam verzekeringen en/of Nationale Nederlanden.. dat werkt perfect anders moet ie bijna gelijk meer dan de helft inleveren voor de belastingen die het ws weer als 'subsidie' aan die moskeeen gaat geven.. :?
dus ik hoop dat je er wat aan hebt en het wilt doorgeven aan je vader en moeder.. en dat ze flink wat verzekeringsmij'en moet checken en rustig de tijd er voor nemen om te kijken welke mij. het meeste rendement geeft.. moet ie ECHT doen hoor... dus niet gelijk op zijn bankrekening of wat dan ook laten zetten.. VOOR ie het gaat krijgen die gouden handdruk moet ie het geregeld hebben!!

Groetjes,
Whipp
 
Dank je, ik zal het doorgeven.

Ze willen trouwens het geld gebruiken om de prijs van het huis te verlagen, dus ik weet niet hoe het dan zit. Ik zal het sowieso doorgeven.
:D
 
Whipp said:
die het ws weer als 'subsidie' aan die moskeeen gaat geven.. :?
Groetjes,
Whipp

Hmm, of de katholieke kerken, of de protestanstse, of the gereformeerde. of of of.

Oh, maar dat zei jij niet he? :roll:
 
dat kunnen ze dan mooi doen met het driemaandelijkse geld wat ze uitgekeerd krijgen en daar is de belasting dan al af snap je? en het ligt er maar net aan hoeveel ze krijgen etc etc maar vooral al die verzekeringen nu al gaan checken, is zoiets als lijfrente verzekering en zo.. ik kan me herinneren dat iemand een site had waar je verzekeringen en zo op kon vergelijken... ik ga wel ff zoeken en dan zet ik het er alsnog wel bij... als je de belasting ff kunt ontlopen van je zuurverdiende geld dan moet je dat doen natuurlijk :lol:

Whipp
 
Simone said:
Whipp said:
die het ws weer als 'subsidie' aan die moskeeen gaat geven.. :?
Groetjes,
Whipp

Hmm, of de katholieke kerken, of de protestanstse, of the gereformeerde. of of of.

Oh, maar dat zei jij niet he? :roll:

je hebt helemaal gelijk Simone... helemaal gelijk..
al is er een klein :roll: verschilletje..
die kerken die jij opnoemde zijn niet bezig met extremistische aanslagen te beramen... op alles wat hen onwelgevallig is.. buiten dat ze dus subsidies krijgen bijten ze ook nog eens de hand van de meester die je voedt.. :roll:

vandaar dus dat ik hen er niet bij vermeldde..
maar het blijft onzinnig al die subsidies

maar in het geval van wat ik noemde financier je ook nog eens je eigen dood of ondergang... :cry:
 
Whipp said:
je hebt helemaal gelijk Simone... helemaal gelijk..
al is er een klein :roll: verschilletje..
die kerken die jij opnoemde zijn niet bezig met extremistische aanslagen te beramen... op alles wat hen onwelgevallig is.. buiten dat ze dus subsidies krijgen bijten ze ook nog eens de hand van de meester die je voedt.. :roll:

vandaar dus dat ik hen er niet bij vermeldde..
maar het blijft onzinnig al die subsidies

maar in het geval van wat ik noemde financier je ook nog eens je eigen dood of ondergang... :cry:

Ok, eehhm, misschien moet je even heel goed nadenken over wat je hier zegt. Dit is een enorme generalisatie, welke volkomen onterecht is!

Daarnaast denk ik ook dat dit forum niet de juiste plek is om dit soort commentaren te leveren...

Sander
 
ik vraag me af hoe ik KAN generaliseren als ik spreek over extremismistische aanslagen.. is toch een specifieke groep die zich daarmee bezig houdt in Nederland en waar ik het dus over heb,
en niet over de extremisten in Ierland of in Spanje of in welk ander land..

maar goed jullie zijn de moderators.. dus.. als ik volgens jullie dus niet 'politiek correcte uitlatingen' doe.. het zij zo.. ik heb het er dan gewoon niet meer over.. we zien wel wat de toekomst ons brengen zal..

Simone hier heb je wat links voor je ouders:

www.verzekeringssite.nl

www.independer.nl
 
Back
Top