Ban Dutch Pancakes...?

Ik concludeer dat het hoog tijd wordt voor een speciale aflevering van My Kitchen Rules, met allochtonen van Nederlandse afkomst.
Laat die term 'allochtonen' maar weg, dat noemen we he hier wat het zijn: immigranten en Australiers.
 
En wie zouden de Australiërs dan zijn eigenlijk? De blanke Engelse afstammelingen.... Of die anderen die er al 60.000 jaar wonen :rolleyes:

Sorry, laten we weer terug gaan naar de pancakes ;)
 
Eey, Afterbang, weleens ovenschotel witlof geprobeerd?
Met aardappelschijfjes, room (dacht ik), dikke ham, kaas, laag over laag.....

Vegetarisch... Dus nu niet meer. Vroeger wel. Vondt het niks.

En met room en kaas is gemalen baksteen ook best fijn ;)
 
En wie zouden de Australiërs dan zijn eigenlijk? De blanke Engelse afstammelingen.... Of die anderen die er al 60.000 jaar wonen :rolleyes:
Afhankelijk van je kijk op zaken kan het beide kanten op. Maar zoals ik het zie was er geen Australisch citizenship voordat de kolonisten kwamen, dus gaat die kwalificatie over diegene die Australier bij geboorte zijn (inclusief de traditional custodians of the land) en, als je het breder wilt trekken, diegene die genaturaliseerd zijn. Dat beperkt zich dus niet tot een bepaalde huidskleur, religie of waar je dan ook op maar wilt discrimineren. Maar we kwalificeren hier niemand op basis van waar hun grootmoeder vandaan kwam, wat Nederland dus wel doet met de term allochtoon. Ik haat die term vanwege het gebruik om bepaalde groepen als "minder Nederlands" weg te zetten.

Terug naar de pannekoeken.
 
Back
Top