bang voor spinnen ?

0,,6313696,00.jpg

Giant spider snapped eating birdArticle from: October 23, 2008 11:54am

THIS amazing image of a mammoth spider devouring a bird was taken in the backyard of a property near Cairns.
The image, which is being cirulated via email worldwide, is real, according to wildlife experts, The Cairns Post reported.
The photo, believed to have been taken earlier this week, shows the spider clenching its legs around a lifeless bird trapped in a web at a property near Atherton, west of Cairns.
Joel Shakespeare, the head spider keeper at NSW's Australian Reptile Park, told ninemsn the spider was a golden orb weaver.
"Normally they prey on large insects, it's unusual to see one eating a bird," he said.
Mr Shakepeare said he had seen golden orb weaver spiders as big as a human hand but the northern species in tropical areas were known to grow larger.

En nog zijn er mensen die willen weten waarom ik niet in die buurt wil wonen.......jakkes

'k Moest wel een paar keer kijken voor ik zag wat de spin was :-D Hij heeft wel veul honger zeg!

hier nog een paar foto's: http://tools.cairns.com.au/photo_gallery/photo_gallery_popup.php?category_id=3825&offset=0

O MY GOD ! Is die genetisch gemanipuleerd ofzo?
Je zou er zo eentje tegen komen zeg.....  ben nie echt bang voor spinnen , maar valt dit nog onder de noemer spinnen?  :shock:

ehm ja... Ik ben ook niet zo heel bang voor spinnen, maar er zijn uitzonderingen. Trouwens wel een sterk web als zo n vogel erin gevangen wordt.

Ja hoor, kijk hier bijvoorbeeld maar: http://www.brisbaneinsects.com/brisbane_weavers/Golden_OW.htm

Ongelovig ding! :p

En wat denk je van onze zomergasten,
de rhinobeetle
rhino.jpg
en christmasbeetle
xmas.jpg

The festive Christmas beetle.
If you suddenly feel something spiky crawl down your shirt or buzz loudly into your hair, chances are it's a Christmas beetle. Christmas beetles (Anoplognathus) range from 15 - 40 mm in size and belong to the Scarab family (over 3000 species in Australia), which also includes flower and cock chafers, and fiddle beetles.

Rhino beetles scare their opponents with a loud hissing squeak.
The Rhinoceros beetle, Xylotrupes ulysses australicus grows up to 60mm and is one of the most spectacular beetles in Australia. It's one of over 200 species in the group, others of which can be found living as far south as Tasmania and through into Western Australia. Along with Christmas and dung beetles, rhinoceros beetles belong to the Scarab family.

[quote author=tum link=topic=9383.msg127505#msg127505 date=1225080794]
rhino.jpg
[/quote]

Deze jongen kwam ik vorige week voor het eerst tegen .... in het zwembad! Ik was baantjes aan het trekken en daar hij lag op zijn rug ...en SISSEN!!!

Minstens 5cm groot. Met mijn zwemplankje bracht ik hem vervolgens op het droge en maar blijven sissen. Stank voor dank!  :x

[quote author=Sacha link=topic=9383.msg127508#msg127508 date=1225085671]
Groot OK, maar zijn ze ook gevaarlijk (behalve het sissen)..?
[/quote]

Nee hoor, tenzij je een hartaanval krijgt van de schrik. :lol:
Ik vind Christmas beetles wel mooi, hoewel ik op zich niet gek ben op wat voor insect dan ook. Maar zolang ze buiten blijven vind ik het geen punt. Ik heb een veel grotere hekel aan de kakkerlakken. Die komen wel binnen en zijn vrijwel niet weg te krijgen. Alleen vergiftigen is een optie, maar dan heb je ze wel al binnen.

Groetjes,
Rixta

Jemig Reentje, dus het was geen nepfoto van die vogel.... :| niet te geloven he?

Nou was het toch maar een vinkje hoor, dat bleef plakken in dat web. Was misschien een beetje verkouden en zwakjes.

Tja, dat zal dan wel...verkouden en zwakjes...mooi gezegd :wink:

Wel heel leuk om te lezen hoe verschillend iedereen met de spinnen omgaat, valt mij op dat mensen die nog in Nederland wonen heel overdreven reageren. :blahblah:

Toen wij hier pas kwamen wonen vond ik het ook doodeng allemaal maar dat komt denk ik omdat het allemaal zo nieuw en anders is.
Maar geloof me, het went best heel snel en het valt ook allemaal best wel mee. Als je gewoon een beetje uitkijkt wat je doet en handschoenen draagt als je in de tuin werkt en dat soort dingen dan is er heel weinig aan de hand. :happysun:

Waar ik meer mee zit is dat mijn
kat nu al 5 keer een slang mee naar huis genomen (levend he??!!) en dan ligt dat beest gewoon in de bijkeuken te kronkelen en ik schrik me steeds helemaal tepletter!!!

Heb ook geen idee wat voor slang het dan is, ik heb zo een ding waar je papier mee op kan rapen die ik dan gebruik om hem dan te pakken en ik laat ze dan in de vallei achter ons huis weer vrij.

Tot nu toe is het steeds goed gegaan maar het is wel heel vervelend!!

wow Robijntje!! dat is ook wat met die slangen elke keer in huis. Dat is dus ook mijn grootste angst hier met de dieren. Vorige week tijdens het wandelen met de honden ben ik er ook 1 tegengekomen maar had wel meteen gutsende oksels :) hier bij de rivier zitten hoofdzakelijk Tigers en Redbellys dus niet meteen de veiligste :(

Back