bang voor spinnen ?

Nou Robijn, ik zou ook even opzoeken wat voor slang het is, dat maatje van jullie kat. Kennissen van ons hadden een Brown snake in de keuken, maar wist hij veel (net 2 jaar hier uit Ierland), en hij heeft het ding er met een stuk karton uit gemanoevreerd. Euwww! Ignorance is Bliss; als hij had geweten wat het was, dan had hij ook met gutsende oksels aan de andere kant van het huis gezeten.

Overigens wel heel aardig van je kat, cadeautje voor je meenemen :-D

Je hebt gelijk over de handschoenen in de tuin. Vooruit, laat ik ze ook 's kopen ;-) :-D

Lieve Reentje, het zijn steeds verschillende he? Eerste 2 x waren het vrij korte slangen dus gok ik op boomslangen???? maar de andere waren gewoon hele lange jongens ( denk bijna 2 meter?) en donker van kleur. Volgens mijn buurman waren het brownsnakes maar dat kan toch bijna niet!! Dan zou mijn kat toch ook hartstikke dood moeten zijn?

En Inge? heb jij ook katten of alleen honden? Ja, je schrikt je dood he? Helemaal als je zo een slang voor het eerst ziet. Hier begint het al te wennen....denk ik, hee daar is er weer een, even naar buiten laten voor die mijn hondje grijpt...maar het is niet leuk!  :eek:ops!:

Die grijper is best heel handig, zit een lange steel aan dus ik kan hem goed van me af houden als ik zo een slang in het midden vast pak. Bij Bunnings gekocht  :clap2:

jij kan wel als slangenvanger aan de gang gaan Robijntje hahaha

wij hebben ook poezen maar gelukkig zitten er niet zo veel dat ik ze al in de tuin heb gezien.

ik was laatst bij de dierenarts en toen hadden we het ook over slangenbeten en een hond moet dus binnen het half uur bij de dierenarts zijn om tegengif te krijgen maar een poes heeft een andere weerstand en kan zich veel langer redden zonder dat het tegengif krijgt. Een hond wordt heel actief en hyper na een beet (wat dus funest is omdat het gif dan snel door het lichaam gaat) maar een poes gaat vrijwel meteen liggen slapen. De pupillen blijven heel groot en ze kunnen diarree krijgen en braken, dit zijn een paar punten waar je het bij een poes aan kan zien.

Dank je wel Inge, dan weet ik waar ik op moet letten! Als Heidi (zo heet mijn kat) een poosje weg is overdag maak ik me best zorgen om haar omdat het zo een dondertje is... maar met etenstijd is ze altijd weer terug en dan blijven ze ook binnen, als het donker wordt mogen ze van mij niet meer naar buiten!!

Ja, misschien is dat mijn roeping wel... slangenvangster!!! :applaus:

dag!!

61detuinwandelendetak26gd4.jpg
[/URL][/img]

Dat van die spin en die vogel stond hier in de krant.
Deze zat van de week bij ons in de tuin. De wandelende tak dan he :lol:
Dat is mark zijn hand en hij heeft grote handen  :grin:

Jolanda

[quote author=jolanda b link=topic=9383.msg127746#msg127746 date=1225593190]
61detuinwandelendetak26gd4.jpg
[/URL][/img]

Dat van die spin en die vogel stond hier in de krant.
Deze zat van de week bij ons in de tuin. De wandelende tak dan he :lol:
Dat is mark zijn hand en hij heeft grote handen  :grin:

Jolanda
[/quote]
Ik ben al blij dat je geen foto van mij op het forum zet want ik zat deze week ook in jullie tuin :lol:

Wandelende tak? Bijna een wandelende boomstam!!! :happy:

Tijdens de winter zag ik bijna geen kruipertjes meer maar nu zijn ze er weer volop! En dat terwijl die winters hier niet echt koud zijn! Maar wandelende takken heb ik nog niet gezien...

Dag dierenliefhebbers,

Om de 'gevaarlijke' en minder gevaarlijke spinnen te kunnen onderscheiden is het goed om te weten hoe ze eruit zien en hoe 'giftig' ze wel niet zijn. Gewoon harde feitjes maar wel heel handig.

Wij moeten nog vertrekken maar het is schattig om te zien dat ons dochtertje van 5 aan het plaatje alle spinnen bij naam kan noemen. Maar hopen dat ze dat straks ook kan als een spinnetje op haar fietsje zit. Stukje preventie om het maar zo te zeggen.

http://www.termite.com/spider-identification.html

Zie de link waar je een 'spider identification chart' kunt downloaden. Puzzeltje van maken en je hebt een erg leuk spelletje voor je kinderen. Bovendien leer je zelf ook de diertjes te onderscheiden.

We zoeken ook nog zoiets maar dan voor slangen. Dus een handig overzichtje met de meest voorkomende slangen in Oz.

Doeg

Vignes

Sorry, per ongeluk de link voor de spinnen in de USA gedaan. Ook leuk maar minder relevant.

Hieronder de spinnen van Australie

http://www.termite.com.au/spider-identification.html

Veel plezier!

en het volgende bericht uit Cairns omgeving:

Python makes a meal of cockatoo
0,,6330448,00.jpg

Lees het hele artikel op:
http://www.news.com.au/story/0,27574,24593107-13762,00.html

[quote author=jolanda b link=topic=9383.msg127814#msg127814 date=1225784909]
Vorig jaar waren ze een hond kwijt, daar is alleen niet zo'n mooie foto van  :lol:

Groetjes Jolanda
[/quote]
Hoe maak je een foto van een hond die kwijt is??? :grin: :grin:

In kuranda (plaatsje op de tablelands 15 km van Cairns) miste ze een malteser leeuwtje, die bleek verorberd te zijn door een python.

Jemig, wordt steeds gruwelijker hier :evil:

Vignes, die link naar de spinnen is super, bedankt he!!

Zo, en nu maar wachten op het volgende gruwelijke plaatje......

INderdaad, bedankt vignes! Er staat nu een spin meer op het spuitbus lijstje... De white tail.. Die hebben we nog wel eens rondlopen in huis. Tot nu toe altijd gedacht dat het een te verwaarlozen spin was ... Gisteren eentje bespoten en vergeleken met de lijst.. inderdaad de white tail. Zo klein dat je de witte punt achteraan bijna niet ziet maar van dichtbij zeker wel!!

[quote author=perthpete link=topic=9383.msg127930#msg127930 date=1226111921]
Gisteren eentje bespoten en vergeleken met de lijst.. inderdaad de white tail. Zo klein dat je de witte punt achteraan bijna niet ziet maar van dichtbij zeker wel!!
[/quote]

Pete, heb je een fotootje?

Hmm, sorry nee... was het wel van plan (gisterenavond) maar schoot er even tussen.. Ondertussen is het lijkje weggegooid :).

Als je op dat linkje kijkt en het white-tail plaatje bekijkt, hij is exact zo. Ze zijn redelijk klein (of deze was dat in ieder geval) maar wel redelijk rap.

DSC_7290.JPG

Voor de amateur aussies onder ons, kijk zo doe je dat dus: glas erop, kaartjes eronder en vriendelijk naar buiten werken.

Deze vriend (een middelgroot exemplaar) zat een paar avonden geleden op het plafond precies boven mijn bed....en ik snurk met mijn mond open....dus je voelt hem al aankomen. Beestje via de muur mijn glas in gejaagd.

[quote author=Sacha link=topic=9383.msg127508#msg127508 date=1225085671]
Groot OK, maar zijn ze ook gevaarlijk (behalve het sissen)..?
[/quote]

Vandaag zat er eentje bij ons in de tuin:

DSC_7449.JPG

Ik heb het even opgezocht. Nee ze zijn niet gevaarlijk...veel geschreeuw, weinig wol dus.

Back