Bart, Miranda en Boris hebben de stickers in de paspoorten!!!!!!!

Tekkel

XPdite Sponsor
Na al een tijdje meegelezen te hebben (sinds de Destination Down Under beurs), wordt het tijd om ons eens voor te stellen.
Wij zijn; Bart 41 jaar, Miranda 37 jaar en Boris 4 jaar.
Bart heeft 2 MTS diploma's en is werkzaam in de plaatmetaal, als machine programmeur.
Miranda heeft SPD bedrijfsadministratie en is Supervisor General Ledger bij een van de grootste kabelaars van Nederland.
Boris zit net op school :lol:
Wij zijn op dit moment samen met Rob B. aan het bekijken wat onze mogelijkheden zijn voor emigratie.

In februari gaan we voor 5 weken naar Australie, eerst een weekje in de omgeving van Perth, bij de oom, tante, neven en nichten van Miranda.
Dan een week of 3 toeren door WA en daarna een oversteek, al dan niet via Uluru, naar Sydney voor een week.

"Tips and tricks" zijn natuurlijk altijd welkom.

Bart

Hoi Bart, Miranda en Boris,

Welkom hier op dit forum, wij 'lijken'
wel een beetje op elkaar  :lol: :-D

Ik, ook Miranda  :), ben 37 jaar, mijn man
is 40 en onze zoon is 4 (bijna 5).

Succes met alles

groetjes Miranda  :)

Hoi Bart, Miranda en Boris,

Welkom op het forum.

Heel veel plezier met het rondsnuffelen in Oz in februari.

Groetjes,
Erna

Hey Bart, Miranda en Boris.
Welkom op het forum  :up:

Wij zijn verleden jaar ook 5 weken naar Oz geweest, het was geweldig!

Succes en groetjes van Jolanda

Welkom alvast (op het forum en in Perth straks ;-).

Het eerste wat ik zag was die prachtige auto (of stukje daarvan). Dat deed me eraan denken dat je volgens mij inderdaad al eens eerder gepost hebt op het forum, en ik meen dat ik toen ook reageerde op dat fotootje... Ik vind het nog steeds een van de mooiste (zo niet de mooiste) auto die er rond rijd, en misschien wel die er ooit gemaakt is ;-)

Hi guys! Welkom op het forum. En die 5 weken wordt de vakantie van je leven!

Allemaal bedankt voor het warme welkom.
We zullen vanaf nu het forum maar eens lastig gaan vallen met vragen :evil:

Bart

En voor Pete; we gingen eigenlijk voor de Dodge Magnum, maar die waren allemaal al uit verhuurd. Dus toen maar, voor 200$ extra, 3 weken in de 300C rond gereden, joepie!

He Bart,

Ik heb ook al wel in die 300C gereden (een proefritje alleen maar toen we nog in NL waren). Dat was in een 330C met een Hemi (5.7V8 geloof ik). Ik moet zeggen dat het echt faaaaantaastisch was! Lijkt me geweldig om er 3 weken in rond te mogen rijden.

ALS julli ook die Hemi motor hadden, vond je het verbruik mee of tegenvallen? Als je dat nog weet tenminste ;-)

Perthpete

Even een beetje updaten, dan weten de BBQ'ers morgen iets meer over ons.
We zijn eind April in zee gegaan met M2A  :up:
Mijn papieren voor de Skills Assessment (Metal Machinist, ook op de MODL) liggen sinds een week of 2 bij de TRA.
Morgen gaan we IELTSen.
De familie had het al zo'n beetje aan voelen komen, ze zijn belangstellend, totaal niet negatief, maar echt leuk zullen ze het (hopelijk) niet gaan vinden als het zover is.
Op het werk bij Miranda weten alleen haar naaste collega's ervan, de leiding nog niet.
Bij Bart op het werk weet iedereen ervan;
De ene directeur vond de opzet van mijn "jobdescription" niet "verkopend" genoeg en heeft een andere opzet aangeraden :up:
De andere directeur heeft daarna het (engelse) taalgebruik nog eens nagekeken :up:
En mijn bedrijfsleider heeft de hele boel ondertekend :up:
Ze zijn alledrie een klein beetje jaloers denk ik, dat gevoel heb ik in ieder geval als we het er over hebben.
Zoals al eerder gemeld heeft Miranda familie (oom, tante, 2 neven en 2 nichten met de nodige aanhang) in de suburbs van Perth wonen.
Waarvan neef Pat in de metaal werkt en komt dat even goed uit, ik ook!

En nog een leuke bijkomstigheid van het forum; we hebben Lela, Ruud en de kids leren kennen.
Hebben we al een aantal goede tips van gehad, alleen jammer dat ze volgende week vertrekken :cry:
Voor ons jammer dan, voor hen natuurlijk niet :dance: :dance:
Het is af en  toe wel eens lekker om "face to face" te kunnen praten, met iemand die echt weet waar het over gaat.

Dus dat gaan we morgen ook lekker doen!
Maar eerst IELTSen.

Bart

Heeej hallo!

Van harte welkom  :up: En eh... snel beginnen want procedure loopt gemiddeld een jaar tot 2 jaar en je moet een beetje de leeftijd in de gaten houden.. Wij zijn John (44), paramedic en Cathelijn (36), ICT  + bubblemaker (  -5 maanden oftewel "will join us in Feb") We zijn 2 jaar geleden begonnen met de procedure voor Skilled Independent. We doen er iets langer over aangezien de IELTS in eerste instantie niet wilde lukken. Nu wachten we dus op onze "bubblemaker", maar ook zonder dit prachtcadeau komen we ook uit op ongeveer Februari/Maart 2008. Veel plezier hier en vraag maar raak!

groetjes Cathelijn

Zo, even een dip :cry:
Rob belde me vanmorgen wakker, met de mededeling dat de TRA het niet helemaal eens is met mijn skills :angry1:
Hij moet nog uitvinden wat precies de problemen zijn, maar hij is er van overtuigd dat het goed gaat komen, dus daar gaan we maar vanuit.
Ik kan er zelf ook niet zoveel van maken, ik heb volgens mij opleiding en werkervaring genoeg :up:
En toevallig vroeg vandaag 1 van de 2 directeuren, hoe het ervoor stond.
Hij is in ieder geval bereid om, indien nodig, een mooi(er) verhaaltje op papier te zetten :up: :up:

Morgen zal de IELTS uitslag wel binnenkomen, hopelijk is die wat positiever.

Bart (en nu de rest van die fles Willow Glen rose even opmaken :hang:)

Hoi Bart,

Dat zijn de minder leuke berichten om te krijgen en dan vooral 's ochtends vroeg... :-(
Maar bij Rob ben je in goede handen hoor, ik schrijf dit uit eigen ervaring, ik weet zeker dat hij en Marijke alles uit de kast zullen halen wat nodig is en dat ze ook precies weten welke wegen bewandeld moeten worden! Heb er vertrouwen in, het komt goed hoor!

In elk geval veel succes de komende tijd,

gr. Tampet

Back