Bart, Miranda en Boris hebben de stickers in de paspoorten!!!!!!!

Snap het al, moet straks bij jullie de tips komen halen om snel een huurhuis te regelen!

Zijn er dingen de we vanuit Nederland al kunnen meenemen? Verklaringen ofzo die kunnen helpen?

[quote author=Sacha link=topic=5657.msg137928#msg137928 date=1241462485]
Snap het al, moet straks bij jullie de tips komen halen om snel een huurhuis te regelen!

Zijn er dingen de we vanuit Nederland al kunnen meenemen? Verklaringen ofzo die kunnen helpen?
[/quote]
Tips??
Wat wij mee hadden bij het inleveren van een application was;
Paspoorten,
van beide een statement van de voorgaande werkgever,
een statement van de Rabobank (niet eens onze hypo verstrekker),
En ingevuld op de application;
de nodige referenties (tante, nicht)
het adres en tel. no. van mijn aanstaande werkgever (neef Patrick)
beroep van Miranda (accountant, that might help :wink: )

En bereid je alvast maar even voor op het invullen van die uitgebreide application formulieren :|

Bart

Ben gek op formulieren!!!!!

Heb net aan mijn werkgever gevraagd voor een referentie brief in het engels, ga dit verzoek ook nog even naar onze bank sturen en misschien ook maar een soort verklaring voor mijn buren opstellen die ze kunnen ondertekenen. Wij missen nl. de referenties van familie uit de omgeving. Zou ik met referenties van familie in Melbourne ook aan kunnen komen?

Sas

Je kunt ons straks wel opgeven  :grin:

We hebben vanmiddag de sleutels gehad, van een huis op Investigator Drive in Waikiki
Vanavond langs de Bunnings geweest voor het nodige spul.
Morgen bedden kopen en af laten leveren, bij de familie wat huishoudelijk spul lenen en dan moeten we zaterdag klaar zijn.
Want dan kunnen we KC op gaan halen uit quarantaine  :up: :up:

Dan alleen nog een paar 50" TV's scoren en internet regelen  :grin:

Bart

PS; het is vandaag precies een jaar geleden dat we onze aanvraag ingediend hebben.

Oh wat fijn dat jullie een huis hebben! En , dichtbij de familie? Lijkt me leuk om je huis weer in te richten met nieuwe spulletjes ( tot jullie oude spulletjes er zijn en kunt mixen )

Wat zal die tijger :lol: blij zijn dat ie weer bij jullie mag zijn.

Die formulieren waar je het over had Bart, 2 berichtjes terug, gaat dat over wat je moet laten zien bij een huurovereenkomst? ( zo veel?? )( of ben ik nou zo  :blond: )

[quote author=skippie link=topic=5657.msg138052#msg138052 date=1241602022]
Oh wat fijn dat jullie een huis hebben! En , dichtbij de familie? Lijkt me leuk om je huis weer in te richten met nieuwe spulletjes ( tot jullie oude spulletjes er zijn en kunt mixen )

Wat zal die tijger :lol: blij zijn dat ie weer bij jullie mag zijn.

Die formulieren waar je het over had Bart, 2 berichtjes terug, gaat dat over wat je moet laten zien bij een huurovereenkomst? ( zo veel?? )( of ben ik nou zo  :blond: )
[/quote]

Dit, is een voorbeeld van het standaard applicationform.
Lees dat maar eens door en ga er dan maar vanuit dat je deze voor elke application mag invullen  :|

We zijn vandaag even wezen winkelen, TV, tuinmeubilair (voorlopig voor binnen), GROTE fridge, de bedden zijn al afgeleverd....

Het is te hopen dat KC straks niet meer zo kwijlt, als hij tijdens de bezoekjes deed.
We hadden er bijna een dweil voor nodig, het water liep hem echt uit de mond tijdens het knuffelen :lol:

Bart

[quote author=Tekkel link=topic=5657.msg138011#msg138011 date=1241537928]
[/quote]

Da's lief  :smile:

Leuk om dit zo te volgen Bart. Dit is de eerste die ik zeg maar van begin tot einde/nieuw begin meemaak op het forum.

Sacha zometeen er ook bij, dan krijgen we mooi een beter beeld. (ook de shitty dingen melden hé ;) )

Grtz,

Michel en Nataschja

[quote author=Sacha link=topic=5657.msg138094#msg138094 date=1241635669]
[/quote]

[/quote]
Hebbie nog een beetje lief voor ons terug???
Want we hebben vandaag een K.. dagje gehad.
Gisteren ons laatste nachtje bij tante Diny geslapen en vanmorgen vroeg op pad om KC op te halen.
Komen we met KC aan bij ons huurhuis, zegt Miranda....."De TV is weg!!!"
GVD, hebben ze het raam in de laundry eruit getrapt en de TV meegenomen.
Twee speakerzuilen van de home entertainmentset lagen net buiten de deur.
Waarschijnlijk werden de etters gestoord tijdens de daad.
Gelukkig hadden we wel 's middags net een "home contents insurance" afgesloten.
Waarschijnlijk hebben ze de auto van de Good Guys voor de deur zien staan en dachten ze dat er wel wat te halen was.
Ik had de notebook gisteravond nog wel meegenenomen naar tante Diny, die was dus veilig.

Maar goed tis wel weer een hele dag naar de kloten, met allerlei mannetjes; politie agenten, mannetje voor het raam, Forensic expert....
Maar wel allemaal vandaag al geregeld, complimenten voor de snelle service van allen.
Natuurlijk niet zo leuk voor KC, die moest de halve dag in de slaapkamer blijven :oops:

Het heeft wel het een en ander in werking gezet; de eigenaar laat volgende week iemand langskomen voor een quote voor een alarm installatie, alle window locks worden nagekeken er komt een nieuw slot op het tuinhek en de man van de ramen komt volgende week alle deuren, ramen en flyscreens nalopen.

Bart

P.s. is dit shitty genoeg, Michel en Nataschja? :cry:

Zo dan. Dat is even mooi ()$@&*@$).

Lekker begin, maar ja dan weet je ook weer hoe dat in Oz gaat.
Maar goed om te horen dat een hoop gelijk wordt geregeld!

Veel succes en toch nog plezier!!

Bianca en Stefan

Wat ongelofelijk &^%@^.... Sta over 3 weken klaar als je even een schouder nodig hebt. Nog een geluk dat je laptop bij je tante stond. Dat ze inbreken is al erg genoeg (jouw veilige thuis), maar dat ze je persoonlijke spullen meenemen..... Moet er niet aan denken. Gelukkig zijn jullie voor de TV dan verzekerd, dus da's een prettig idee.

Ga deze tip wel gelijk opslaan: Direct goede verzekering afsluiten wanneer we de sluiten van een huis krijgen!!!

[quote author=Tekkel link=topic=5657.msg138243#msg138243 date=1241860654]
[quote author=Sacha link=topic=5657.msg138094#msg138094 date=1241635669]
[/quote]

[/quote]
Hebbie nog een beetje lief voor ons terug???
Want we hebben vandaag een K.. dagje gehad.
Gisteren ons laatste nachtje bij tante Diny geslapen en vanmorgen vroeg op pad om KC op te halen.
Komen we met KC aan bij ons huurhuis, zegt Miranda....."De TV is weg!!!"
potverdorie, hebben ze het raam in de laundry eruit getrapt en de TV meegenomen.
Twee speakerzuilen van de home entertainmentset lagen net buiten de deur.
Waarschijnlijk werden de etters gestoord tijdens de daad.
Gelukkig hadden we wel 's middags net een "home contents insurance" afgesloten.
Waarschijnlijk hebben ze de auto van de Good Guys voor de deur zien staan en dachten ze dat er wel wat te halen was.
Ik had de notebook gisteravond nog wel meegenenomen naar tante Diny, die was dus veilig.

Maar goed tis wel weer een hele dag naar de kloten, met allerlei mannetjes; politie agenten, mannetje voor het raam, Forensic expert....
Maar wel allemaal vandaag al geregeld, complimenten voor de snelle service van allen.
Natuurlijk niet zo leuk voor KC, die moest de halve dag in de slaapkamer blijven :oops:

Het heeft wel het een en ander in werking gezet; de eigenaar laat volgende week iemand langskomen voor een quote voor een alarm installatie, alle window locks worden nagekeken er komt een nieuw slot op het tuinhek en de man van de ramen komt volgende week alle deuren, ramen en flyscreens nalopen.

Bart

P.s. is dit shitty genoeg, Michel en Nataschja? :cry:

[/quote]

Ehh...  :-x  Speechless.
Zo bedoelde ik het natuurlijk niet.
En dat nog wel in een land met lage crimerates. Al is in onze auto ook een keer ingebroken in Darwin.
Rugzak met camera's weg e.d.... Was niet verzekerd bleek achteraf :(

Maar ik hoop dat dit het dieptepunt zal zijn van jullie emigratie! Vanaf hier alleen nog maar UP

[quote author=afterbang link=topic=5657.msg138300#msg138300 date=1241990096]
En dat nog wel in een land met lage crimerates. Al is in onze auto ook een keer ingebroken in Darwin.
Rugzak met camera's weg e.d.... Was niet verzekerd bleek achteraf :(
[/quote]

Nou.. lage crimerates.. wel toevallig dat ik in NL nog nooit last heb gehad van auto inbraken en in Australie tot 2x toe zoiets mocht mee maken (de 1e keer was alleen auto inbraak - Ballina, NSW) de 2e keer dachten ze dat het handiger was de gehele auto maar mee te nemen.. (Devonport, TAS - wel auto teruggekregen) De reisverzekering wist in beide gevallen wel een excuus te vinden.
Tip: ik heb begrepen dat bij bepaalde maatschappijen je je 'auto inboedel' kunt laten verzekeren (als je zelf een verzekering op je eigen auto afsluit bedoel ik). Soms is dat maar 10 dollar per jaar (boven op je jaarbedrag). Dit kan veel ellende schelen!
Nog een tip: heb je een oude auto (zoals ik had) koop een steering lock!

Even een klein update-je;

De gestolen spullen zijn vervangen. Het duurde wel wat lang, maar ja, da's niet zo gek als je 's middags een verzekering afsluit en de volgende dag ben je bestolen :|

Ik ben al weer 2 weken aan het werk en sinds afgelopen dinsdag draaien we 10 uur per dag.
Dat betekend dat ik deze week ongeveer 2 zo lang gewerkt heb als ik gewend was in NL, pfffffff........

Miranda is nog druk met recruiters in de weer.
Op dit moment lopen er 2 applications die interesssant kunnen worden.
Maar ja, het blijven recruiters, dus we wachten het maar af (tenmiste; ik wacht en Miranda belt en belt en belt en...........)

Boris gaat hardstikke lekker op school. We verwachtten al geen grote problemen, maar hij gaat boven verwachting goed  :up:

Afgelopen woensdag is de boot met onze spullen aangekomen, in Fremantle.
En vanmiddag belde de verhuizer uit Perth; ze komen aanstaande dinsdag de boel al brengen!!!!!!
Lang Leve Voerman!!!! (als er niets stuk of missing is, tenminste  :wink: )

Bart

Super, straks eindelijk weer je eigen spulletjes! Wat zal Boris dan genieten van al zijn eigen speelgoed, dan is het net weer even Kerstmis lijkt mij. Onze meiden missen hun barbies wel, vooral de barbies die mee in bad mochten.

En ook lekker dat alles met de verzekering geregeld is, fijn dat dit dan wel goed loopt.

Nog tips voor recruiters? Dirk heeft vorige week een gesprek gehad bij Hays, maar daar is nog niets uitgekomen. Wij kunnen nog iedere tip over werk vinden gebruiken!

Groetjes,

Sas

Balen dat je zo snel al bestolen bent. Gelukkig is alles inmiddels vervangen en gaat het verder allemaal goed :up:
Wordt straks ook weer lekker genieten van jullie eigen spulletjes.

Geniet er allemaal van en succes met alles,
groetjes Femke

moet maar even ons eigen draadje  :balloons:
[glow=red,30,300][size=80pt]I love living in OZ!! [/size] [/glow]

Dat was het  :wink:

En bedankt voor de opbeurende berichtjes na het "heengaan" van KC.
"He will be dearly missed."

Bart

Heel veel sterkte. Het zal vast beter zijn voor KC zelf, maar dat zal de pijn bij jullie nu niet minder maken.

Back