Beebmeep

Mijn voortuin is dankzij de hulp van een tuinman weer een stuk toonbaarder. Moet nog wel wat gebeuren, maar het is een verademing. NIet dat het onkruid zo erg was, maar bij het hek zat behoorlijk hardnekkig spul wat uitgegraven moest worden. Komende week de achtertuin.
Foto vooral geplaatst om een indruk van de woning te geven. Het is een voormalige Housing Trust en wat we hier in SA een maisonette noemen. Of zoals ik het naar de thuisblijvers noem: twee-onder-een-bijna-plat-dak :) Klein maar fijn 😊

Front Yard After.jpg
 
Onkruid is echt bizar op het moment hier. De eerste jaren hoefden we eigenlijk nooit onkruid te wieden, maar met de natte winter en voorjaar groeien er dingen die ik nooit eerder gezien heb in Canberra 😳

Is dat bij jou ook?
 
Onkruid is echt bizar op het moment hier. De eerste jaren hoefden we eigenlijk nooit onkruid te wieden, maar met de natte winter en voorjaar groeien er dingen die ik nooit eerder gezien heb in Canberra 😳

Is dat bij jou ook?
Ja, kreeg een soort struikvormig onkruid dat er echt uitgegraven moest worden. Sowieso veel regen hier de laatste tijd. Dus had ik het meeste, normale onkruid weg, dan stond dat het weekend erop er gewoon weer. Ik spuit er regelmatig tegen, maar de tuinman vertelde dat het vrijwel elke twee weken moet. In de achtertuin was ooit een deel gras, maar dat is nu een bodembedekkende onkruid (zo'n kruiper). Daar heb ik niet zo'n moeite mee, dat maai ik wel plat en het houdt de grond vast. Gras is hier heel moeilijk. Moet je veel water voor verbruiken en dan nog kan het er halfdood uitzien. Hij helpt even mee om de moeilijke plekken onder controle te krijgen en dan kijken hoe we het onderhoudsarm(er) kunnen krijgen, terwijl het er toch aantrekkelijk uitziet. Ik werk momenteel veel met potten, omdat ik daar meer zicht op heb qua wanneer het water nodig heeft. De mulberry doet het op die manier uitstekend. Blueberry is ook happy. Rabarber lukt ook. Heb een dwerg Jacaranda die de paarse periode heeft overgeslagen en meteen groen blad gezet heeft. En voor de rest veel vetplanten, paar boompjes op aanwas en geraniums.
 
Vroeger riep ik dat tuinieren en planten stom waren en dat ik dat nooit zou doen! Nu ik wat ouder wordt merk ik toch wel dat ik het leuk vind om met planten (welliswaar in bakken en potten) aan de slag te gaan.

Hoe heb jij jouw Blueberry plant in leven gehouden @Beebmeep ? Wij hebben er ook 1, af toen zitten er groene blaadjes aan en we hebben ook heel even wat bloempjes en klein fruit gehad, maar nu is hij zo goed als dor 😅
 
Vroeger riep ik dat tuinieren en planten stom waren en dat ik dat nooit zou doen! Nu ik wat ouder wordt merk ik toch wel dat ik het leuk vind om met planten (welliswaar in bakken en potten) aan de slag te gaan.

Hoe heb jij jouw Blueberry plant in leven gehouden @Beebmeep ? Wij hebben er ook 1, af toen zitten er groene blaadjes aan en we hebben ook heel even wat bloempjes en klein fruit gehad, maar nu is hij zo goed als dor 😅
Mijn top tip: regelmatig water geven @Jagermeester :)
 
Mijn voortuin is dankzij de hulp van een tuinman weer een stuk toonbaarder. Moet nog wel wat gebeuren, maar het is een verademing. NIet dat het onkruid zo erg was, maar bij het hek zat behoorlijk hardnekkig spul wat uitgegraven moest worden. Komende week de achtertuin.
Foto vooral geplaatst om een indruk van de woning te geven. Het is een voormalige Housing Trust en wat we hier in SA een maisonette noemen. Of zoals ik het naar de thuisblijvers noem: twee-onder-een-bijna-plat-dak :) Klein maar fijn 😊

View attachment 1285
Ziet er goed uit!!!
 
Keurig opgeknapt tuintje! Nu lekker gaan aanplanten met mooi spul.

Ik heb zelf 3 lipstickpalms gekocht, eigenlijk wat te klein (hoe kleiner hoe lastiger te laten groeien) 2 doen het prima en de 3e legt het loodje, dus even een iets grotere kopen en hopen dat dit beter gaat .

Mijn limetree groeit als kool, en mijn dwarf lemon doet het ook erg goed. Elke 3 maanden bemesten en voldoende water geven. De Limetree heeft binnenkort een grotere pot nodig. Verder hebben we een veggie patch met tomaten, bieslook, lemon grass, basilicum, sla, peterselie en selderij. Dit groeit allemaal super goed en we eten er dagelijks van.

Verder is een kennis van ons een hobbyist en heeft hij ons voorzien van een hele lading stekjes, we hebben nu 20 potten in de tuin staan en proberen deze op te kweken wat aardig lukt. Eens in de zoveel tijd doen we daar even een bakkie en leren we weer een hoop nieuwe dingen.

Ik had nooit veel met tuinieren, maar ik vind dit toch wel heel erg leuk, ik ben nu al aan het speuren voor mooie groen blijvende bomen/gewassen voor in de voortuin. Ik weet niet of iemand gister avond Better homes and gardens heeft gezien? Maar ik vond die tuin van die jongen in Cairns echt fantastisch.
 
Ik had nooit veel met tuinieren, maar ik vind dit toch wel heel erg leuk, ik ben nu al aan het speuren voor mooie groen blijvende bomen/gewassen voor in de voortuin. Ik weet niet of iemand gister avond Better homes and gardens heeft gezien? Maar ik vond die tuin van die jongen in Cairns echt fantastisch.
Ja, gezien! En helemaal mee eens! Prachtige tuin! En prachtig aangelegd ook voor de hagedissen en kikkers 🥰
 
OK, nu moet ik dan ook even kijken!
Klimaat Cairns en Hinterland is niet helemaal hetzelfde. Maar dichter bij elkaar dan Canberra - Cairns. En als het goed is voor beestjes ben ik er bij!
 
Daar hoef je niet oud voor te zijn hoor, 8:30pm naar bed... gewoon twee kids onder drie die nog/alweer niet doorslapen....

Je hoeft er niet oud voor te zijn en je hoeft er zelfs geen kinderen voor te hebben, na een dag zwoegen in de bloedhitte kan ik mijn ogen ook niet langer open houden dan 20:30 💪🏻
 
A merry xmas too @Beebmeep!

Wombat-Christmas-Treasure-Greeting-Card_380x@2x.jpg
 
Meer cuttlefish want het is weer het seizoen!


‘Schrok’ wel van de water temperatuur. Hier is het water nu 24 graden en komen de wetsuits al uit de kast. Denk dat met 10 graden water temperatuur je de Queenslanders alleen met grof geweld het water in krijgt 😂
 
Back
Top