Beebmeep

Meer cuttlefish want het is weer het seizoen!


‘Schrok’ wel van de water temperatuur. Hier is het water nu 24 graden en komen de wetsuits al uit de kast. Denk dat met 10 graden water temperatuur je de Queenslanders alleen met grof geweld het water in krijgt 😂
Maar het is zo de moeite waard!!!

En ook leuk om te zien: al die mensen die nog nooit eerder met cuttlefish gesnorkeld hebben en aarzelend het koude water ingaan om vervolgens met stralende gezichten er weer uit te komen 😊😊
 
‘Schrok’ wel van de water temperatuur. Hier is het water nu 24 graden en komen de wetsuits al uit de kast. Denk dat met 10 graden water temperatuur je de Queenslanders alleen met grof geweld het water in krijgt 😂

24 graden is al steenkoud haha
 
Ander soort wetsuit.... bij 24 graden is 3 mil genoeg, bij 10 graden moet je echt naar een 7/8 mil plus gloves plus boots plus hood. En niet te lang in het water blijven. Het is even koud maar iedereen die het doet is dat binnen twee seconden vergeten als ze de cuttlefish zien.
Stukje reclame (mag dat?): https://emsau.rezdy.com/289215/cuttlefest-swim-with-giant-cuttlefish-3-4-6-7-8-10-11-july

Buiten dat - ik dook in nederland ook. Als we daar in het voorjaar het water in gingen, was het 8 graden. Dus hier in de winter 10 graden is een makkie ;-)
 
Wet suits are miraculeuze dingen. Hier surf ik nu met 2mm en korte mouwen. Maar er zijn ook nog mensen in board shorts en een rashie of 2 of 3mm shirt en ook mensen met full 3mm steamers. Het is ook een persoonlijk ding.

Ik heb zelf snel last van dode vingers en tenen als mijn hersenen denken dat het koud is (Raynaud’s phenomenon) dus ik hijs me lekker in rubber ;)
Maar ja, men surft ook in Noorwegen en Alaska. En als je duikt en diep(er) gaat wordt het ook koud. Dus 10 graden is niet raar (maar wel in QLD ;) )
 
Hier (cairns) zwemt men in de zomer met een rashie of jewel een...stingersuit. Ja nu weet je wel waarom 😎. Het helpt wel niet voor crocs.
Zelf doe ik dan een dunne wetsuit aan, dat vind ik iets minder belachelijk dan zo een bad pyama.
 
Er is anders genoeg actie bij de cuttlefish, achtervolgingen, ruzies, seks. Wat wil je meer?
En anders gewoon versneld afspelen ;)
Geen waardeoordeel. Er is allerlei slow tv tegenwoordig. Dus de cuttlefish zijn in goed gezelschap ;)

Slow television
Slow television, or slow TV, is a term used for a genre of "marathon" television coverage of an ordinary event in its complete length. Its name is derived both from the long endurance of the broadcast as well as from the natural slow pace of the television program's progress. It was popularised in the 2000s by the Norwegian Broadcasting Corporation, beginning with the broadcast of a 7-hour train journey in 2009.
Wikipedia
 
Ik heb even hulp nodig en het hier vragen is even makkelijker dan zelf opzoeken.
Ik heb gisteren met m'n vader gesproken en het gaat niet goed met hem. Lang verhaal kort: wie/wat benader ik om vanwege familieomstandigheden naar NL te kunnen reizen? Ik begrijp dat ik als het ware toestemming nodig ben van de Australische overheid? Hoe, wat, waar??
 
Ik heb even hulp nodig en het hier vragen is even makkelijker dan zelf opzoeken.
Ik heb gisteren met m'n vader gesproken en het gaat niet goed met hem. Lang verhaal kort: wie/wat benader ik om vanwege familieomstandigheden naar NL te kunnen reizen? Ik begrijp dat ik als het ware toestemming nodig ben van de Australische overheid? Hoe, wat, waar??
Wat erg, meis. Zorg goed voor jezelf. Hoop dat het goed afloopt.

Hier is een ingang voor de uitreis uit Oz.


Weer inreizen heeft ook zijn problemen i.v.m. de caps. Maar dat is later zorg.

Heel veel sterkte en succes.
 
Ik heb even hulp nodig en het hier vragen is even makkelijker dan zelf opzoeken.
Ik heb gisteren met m'n vader gesproken en het gaat niet goed met hem. Lang verhaal kort: wie/wat benader ik om vanwege familieomstandigheden naar NL te kunnen reizen? Ik begrijp dat ik als het ware toestemming nodig ben van de Australische overheid? Hoe, wat, waar??
Wat ik zo’n beetje begrepen heb van andere mensen die voor hetzelfde staan/stonden, is dat je dan moet proberen om het heel goed te onderbouwen, Stat Decs helpen ook, misschien een arts of GP die dat ook wil doen in NL. Veel sterkte in ieder geval, kan hier wel veel opschrijven over hoe erg ik het voor je vindt, maar dat dekt de lading toch niet xx.
 
Sorry om dat te horen! Belangrijkste wat je nodig hebt is een goede motivatie waarom je wilt gaan en je hebt een verklaring in het Engels van de dokter van je vader nodig waarin staat dat het niet goed met hem gaat. Jij kunt dan in je motivatie uitleggen waarom je naar NL moet.
Verder heb ik mijn Visa grant toegevoegd en mijn geboorte certificaat.

Zover ik mij nog kan herinneren wijst het formulier van zelf. Een jaar geleden duurde het ongeveer 4 dagen voordat je een reactie had.

Ik heb onder deze reden het verzoek ingediend: People who are travelling on urgent and unavoidable personal business.

Volgens mij zijn de regels nu iets veranderd en moet je gevaccineerd zijn en moet je minimaal 3 maanden blijven, maar dat weet ik niet zeker. Dat zal naar verwachting wel op de website staan.

Andere tip is boek een retour met Singapore, dan heb je de grootste kans dat je ticket niet geannuleerd wordt en vlieg terug via Adelaide waar je woont en niet via Sydney.

Als je vragen hebt laat maar weten! Succes ermee!
 
Last edited:
Back
Top