Lamarck
Well-Known Member
zachtjes praten als je het hebt over het M-formulier. Nachtmerries.6.) In het jaar dat je 'emigreert' zal je een M-Biljet moeten invullen (dit kan helaas nog niet elektronisch).
zachtjes praten als je het hebt over het M-formulier. Nachtmerries.6.) In het jaar dat je 'emigreert' zal je een M-Biljet moeten invullen (dit kan helaas nog niet elektronisch).
zachtjes praten als je het hebt over het M-formulier. Nachtmerries.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken. Denk dat ik maar vast eentje m.b.t. 2013 invul en hier achterlaat voor iemand met de juiste bedragen erin. Kunnen die gewoon overgenomen worden zodra die van 2014 binnenkomt volgend jaar. M-Biljet vindt ik op zich nog niet zo probleem, al wordt dat anders zodra je de 100+ tellende toelichting gaat doornemen, man wat is dat ondoorzichtige rommel.
Anyway, hoe heb jij dit ervaren dan Lamarck? Problemen mee gehad?
Ja, en nee!Dus moet iedere emigrant een M formulier invullen in het jaar van emigratie? En het jaar daarop ben je klaar wat de belastingdienst betreft?
Dus ik weet niet hoe je het alvast in wil vullen, want je moet eerst die 100 pagina's hebben om in te vullen.
Maar als het lukt, dan twee tips: scan alles wat je ingevuld hebt in, wie weet heb je het later nog nodig, en tip 2: aangetekend in een dikke envelop of pakket versturen naar iemand in Nederland, die het dan in de juiste blauwe envelop aangetekend via de nederlandse post kunnen opsturen. Kost een duit maar altijd nog minder dan de telefoonkosten en die van de accountant.
hoi allemaal....Jeetje wat ingewikkeld allemaal. Kan iemand mij vertellen, wat ik het beste kan doen met mijn spoedig te verkijgen oprotpremie in Nederland? Cash in de koffer???
hoi allemaal....
dat verhaal over oprotpremie. daar heb ik eerder van gehoord. hoe regel ik dat? dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Meen je dat wel? Ik word keihard ontslagen na 14 jaar..........vandaar..........prettige bijkomstigheid: ik wilde toch al weg!hoi allemaal....
dat verhaal over oprotpremie. daar heb ik eerder van gehoord. hoe regel ik dat? dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Meen je dat wel? Ik word keihard ontslagen na 14 jaar..........vandaar..........prettige bijkomstigheid: ik wilde toch al weg!
Ik zie af van WW, mag je die van mij er wel bij hebben hoorIk heb t ook geprobeerd op m'n werk, maar ik kan niet zo goed halve verhalen vertellen (goede eigenschap denk ik overigens ), haha, dus m'n baas trapte niet in mijn emotionele verhaal Wou met een vaststellingsovereenkomst weg, incl. kwijtschelding van studieschuld, hij trapte er alleen niet in. Na twee dagen dus maar gewoon open kaart gespeeld. Uiteindelijk wel weg met vaststellingsovereenkomst (behoud WW bij terugkeer), maar ook met een studieschuld