Nee, ik vond hem helemaal niet moeilijk. Maar vond hem wel van een behoorlijk niveau. Het feit dat ik hem niet moeilijk vond komt omdat ik al zeer veel Engels spreek, veel in het buitenland ben geweest, engelstalige vrienden, gewerkt in Australie, en niet onbelangrijk: ik studeer aan een Australische universiteit met oa. juridische vakken. Hierdoor steek ik elke keer nog weer meer (moeilijke) woorden op.
Ik kan me heel goed voorstellen dat de test voor de "gemiddelde" Nederlander best pittig is. Ik wed dat zelfs een Engelsman niet helemaal foutloos door de test komt. Enkele punten:
Luisteren: je moet erg scherp en geconcentreerd blijven. Voor je het weet, mis je een punt/vraag. Dat kan iedereen overkomen, ongeacht je luisterniveau.
Reading: Ik vind testen waarbij je kopjes moet plaatsen boven stukjes tekst waar ze betrekking op hebben altijd wel pittig. Ik vind altijd meerdere antwoorden van toepassing! Sommige onderdelen waren lastiger dan andere.
Writing: Dit vond ik makkelijk, maar een levendige fantasie komt hier goed van pas!
Speaking: je hebt de neiging om " waarheid" antwoorden te geven, dus je bent zoekende naar het bij jou passende antwoord. Terwijl een onzin antwoord ook prima is, zolang je maar praat! Zo zat ik te proberen waarheidsgetrouw antwoord te vinden op de vraag van welk genre films is hield. In plaats dat ik gewoon Comedy roep!!!
Ik weet niet hoe je engels op dit moment is, maar aanschaf van het oefenboek en cd kan en hele geruststelling zijn! Met een beejte voorbereiding lukt het dan vast wel. Succes voor als het zover is. Ik ga nu naar bed.....morgen vroeg weer op. Tot wellicht gauw op het forum!
Henriette