Berner Sennen

Black Labrador reriever,

Hij mag mee,

Enne hij kan al links plassen,

Outback Jack
 
Wij zijn er nog niet uit of ze wel of niet mee gaan.

Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om ze te missen :cry:, maar aan de andere kant wat doe ik ze aan.

20 uur in een vliegtuig waar ze niet uit gelaten worden en in een bench zitten waar ze zich nauwelijks om kunnen draaien, en daarna nog 30 dagen bij vreemden.

We hebb zoals je weet een Berner Sennen en ook een Cavalier king charles spaniel,. Beide zijn echte knuffels en ik ben ban dat ik ze anders terug krijg dan dat ze weg gaan.

Ik vind dit zo ontzettend moeilijk :|

Dit is voor mij het enige emigratie struikelblok. Ik geloof dat ik hier in Nederland om me heen ga kijken voor een nieuwe en zeker superlieve baas voor ze.

Maar het blijft zo ontzettend moeilijk :cry2:

Groetjes Wiepie
 
Valt allemaal wel mee hoor,

Ze worden goed verzorgd en ik heb begrepen dat het er allemaal netjes en fris uitziet.
En na die 30 dagen zijn ze weer blij je te zien.
Het is geen gevangenis.
Het is alleen een controle voor bv, hondsdolheid.

Die mensen zijn echt goed voor ze en ze hebben ruimte en speeldingen genoeg.

Ik had mijn vriend toen hij 6 weken was, en in al die tijd heeft hij zich netjes gedragen en nooit jaloers geweest op mijn zoontje.
Mijn hond ligt , mijn zoontje gaat boven op hem zitten om beter televisie te kunnen kijken, 1 minuut ligt hij te slapen en mijn zoontje heeft een lekkere warme zachte stoel.

Zolang dit zo verder gaat mag hij mee, hij laat met zijn vriendschap mij niet in de steek dus dat word voor mij extra dokken.
maar hij verdiend het.

Outback Jack :evil:
 
Ik weet dat de qurantaine wel mee valt, maar de vlucht? :plane:

Op het cavalier forum reageerde iemand die bij een vliegtuigmaatschappij heeft gewerkt en die weet hoe er met de beesten wordt mgesprongen.

Zij beweerde dat zij haar hond nooit per vliegtuig zou laten vervoeren toen zij had gezien hoe het daar toeging :depressed:

We hebben onze Berner vanaf 8 weken(ze is nu zwanger :applaus:, extra zakgeld) en ze is nu 4,5 jaar oud, en onze cavalier vanaf 8 maand, zij is nu een jaar oud.

Een Berner hebben we al geherplaatst, zij was hier een beetje het 5e wiel aan de wagen.
Ze zit nu in zuid Limburg en het gaat ontzettend goed met haar :up:

Ook moeten we nog een adres zoeken voor de poes, 2 konijnen en een goudvis :-(, dezen gaan echt niet mee

Groetjes Wiepie
 
Heb wel dubbel gelegen om jullie conversatie!

Als we straks allemaal geen werk vinden in Queensland, beginnen we een comedy club. Heb ik daar nog niet ontdekt! Misschien een drive-in-comedy-club en dan alleen toegankelijk voor 4x4´s! Zijn namelijk meestal wel toffe mensen... :wink:

Voor diegenen die zich afvragen wie ik nu weer ben: we zaten zaterdag samen bij de IELTS....!
 
Hey Henriette,

Leuk dat je hebt genoten :clap2:

Ik heb de IELTS nog niet gedaan hoor :dunno:

Hoelang voorbereiding hebben jullie trouwens getroffen?

Groetjes Wiepie
 
Laat dit antwoord over aan Outback Jack.....ik ben daarin geen goed voorbeeld...want dit was 0,0 voor mij.
Jack??????????
 
Nee, ik vond hem helemaal niet moeilijk. Maar vond hem wel van een behoorlijk niveau. Het feit dat ik hem niet moeilijk vond komt omdat ik al zeer veel Engels spreek, veel in het buitenland ben geweest, engelstalige vrienden, gewerkt in Australie, en niet onbelangrijk: ik studeer aan een Australische universiteit met oa. juridische vakken. Hierdoor steek ik elke keer nog weer meer (moeilijke) woorden op.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de test voor de "gemiddelde" Nederlander best pittig is. Ik wed dat zelfs een Engelsman niet helemaal foutloos door de test komt. Enkele punten:
Luisteren: je moet erg scherp en geconcentreerd blijven. Voor je het weet, mis je een punt/vraag. Dat kan iedereen overkomen, ongeacht je luisterniveau.
Reading: Ik vind testen waarbij je kopjes moet plaatsen boven stukjes tekst waar ze betrekking op hebben altijd wel pittig. Ik vind altijd meerdere antwoorden van toepassing! Sommige onderdelen waren lastiger dan andere.
Writing: Dit vond ik makkelijk, maar een levendige fantasie komt hier goed van pas!
Speaking: je hebt de neiging om  " waarheid"  antwoorden te geven, dus je bent zoekende naar het bij jou passende antwoord. Terwijl een onzin  antwoord ook prima is, zolang je maar praat! Zo zat ik te proberen waarheidsgetrouw antwoord te vinden op de vraag van welk genre films is hield. In plaats dat ik gewoon Comedy roep!!!

Ik weet niet hoe je engels op dit moment is, maar aanschaf van het oefenboek en cd kan en hele geruststelling zijn! Met een beejte voorbereiding lukt het dan vast wel. Succes voor als het zover is. Ik ga nu naar bed.....morgen vroeg weer op. Tot wellicht gauw op het forum!

Henriette
 
Een voorbereiding is altijd gemakkelijk.
Als je bijv. weet hoe ze de vraagstukken indelen ben je al een heel eind.
Wat je niet in kunt delen is , je tempo van lezen en je niveau van engels.

Maarre Henriette heeft het goed uitgelegd.

Henriette ben je nu gemakkelijk Amsterdam uitgekomen.

Outback Jack :evil:
 
Verbazend hoe de gesprekken in één topic van topic kunnen veranderen binnen een paar tellen. Eerst hond, dan man en nu IELTS. Of ben ik wat vergeten??

En hoe deze topic verder gaat? Ik blijf het met volle aandacht en interesse volgen. (Kan je ook nog eens lachen!!)

Rene
 
Hoi Wiepie,

Leuke honden, Benner Senners, het zijn inderdaad echte knuffelkonten. Wij hebben vroeger een Bordeaux Dog  :dog: gehad (ook een superknuffelkont van 60 kg...... :lol: :lol:..maar je kon hem lekker als kussentje gebruiken, dus dat was prima). Ik weet echt niet hoe het met vliegen gaat, maar wij zijn in de periode dat wij hem hadden 1 x 4 weken op vakantie geweest naar Australië en 1 x 10 weken. Hij ging dan naar een pension (ok, waarvan we wisten dat het een goede was, met regelmatig lekker buiten spelen, maar als ik het lees is dat ook goed geregeld bij de quarantainestations). De eigenaresse zei, dat hij het altijd prima naar zijn zin had maar wel erg aan ons gehecht was. Ze gaf hem dan ook wat extra aandacht. De 1e week nadat we hem weer ophaalden leek het net of mijn man en ik stroop aan onze kont hadden, of Goliath (ja sorry zo heette hij nou eenmaal) leek op een (str*nt)vliegje  :lmao:, dat kan ook. Wat is nu de clue: onze hond had er dus weinig last van dat hij 10 weken door een ander werd verzorgd. Misschien helpt het wat!!??!!.
 
Hallo allemaal (Henriette en Rene vooral),

Ik ben blij dat deze topic met plezier gevolgd wordt. :happysun:

Ik en waarschijnlijk Jack ook houden jullie op de hoogte, nog veel leesplezier :up:

Groetjes Wiepie
 
That's right,

Als het niet van mij is dan komt het wel van Wiepie, Als het niet van Wiepie komt dan misschien wel van Rene-l, en als het niet van rene-l komt dan wel van Henriette en als het niet van Henriette komt dan komt het wel van barjdhjlj aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh


TILT- TILT - TILT - TILT - TILT-TILT - TILT - TILT - TILT - TILT - TILT


            :-o :-o :-o :-o :-o :-o    GAME OVER :-o :-o :-o :-o :-o :-o


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: - VIRUS -  :evil: :evil: VIRUS  :evil: :evil: VIRUS  :evil: :evil: :evil:
 
Hey Jack,

alweer een doosje paracetamol nodig, maar nu voor je computer??

  :error: :error:

:laugh: :laugh: :lol1: :lol1: :lol1:

:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:

Redt je het nog een beetje? :wink:


Groetjes Wiepie
 
OEPS

WIST NIET DAT HET ZOOOOOOOOOOO ERG WAS!

IS HET BESMETTELIJK?

ANDERS MOET IK :computer: TOCH MAAR EEN DAGEN OFFLINE

:loudcry: :loudcry: :loudcry:

MAAR BEN ECHT BAN DAT IK DAT NIET RED,
WANT IK BEN INMIDDELS ZWAAR VERSLAAFD

:donttell:
 
Back
Top