Berner Sennen

Over honden gesproken.....

Katrina heeft van mij in 2003 een hond gekregen een Bordercollie/Blueheeler, schat van een beest en verdraaid slim, dat is ook het fototje dat je bij Sheila in haar profile ziet.
Anyway, eind 2003 is Katrina voor een jaar naar engeland geweest en heeft de hond bij een vriendin gelogeerd, was helemaal geweldig, vooral toe Kat hem weer opging halen na dat jaar, de hond was niet meer bij haar weg te slaan, overal waar zij heen ging ging the hond mee, en het zat te huilen wanneer ze hem niet mee nam.
Nu woont Kat natuurlijk hier in Nederland bij mij en is de hond bij haar moeder achter gebleven, wanneer Katrina belt dan horen we Freckle op de achtergrond huilen, het is als of hij weet dat Kat aan de telefoon is. Wanneer moeder (en dit was vooral toe Kat net weg was) naar het werk ging dan ging Freckle op zoek naar.,...... Katrina. De hond is nu al een aantal keer opgepakt en moet nu helaas aan de ketting anders hebben we kans dat hij afgemaakt wordt, en dat zouden we niet kunnen verkroppen.
Zodra we in Oz zijn laten we de hond ook niet meer alleen, sterker nog de hond gaat zelfs mee naar de bruiloft...!

Maar goed, Berner Sennen honden zijn ook prachtige dieren, alleen eten ze zo veel... :)

Groeten,
Koen
 
Ik zou het ook niet kunnen,
Onze Black Labrador is al bij ons toen hij 6 weken was.
Zolang hij dit gedrag blijft vertonen vooral tegen mijn zoontje van 18 maanden blijft hij bij ons en word hij niet de dupe van wat wij willen.
Ik denk het ook dat hij er nooit meer over heen komt als we hem wegbrengen bij andere mensen.
Dan blijft hij de rest van zijn leven kijken naar de deur die wij voor de laatste keer dichtdeden.

Onze vriend gaat mee.Al kost het me een tweede hypotheek.

En voetballen op het strand met mijn zoontje,

Outback Jack
 
Ik weet nog steeds wat we moeten doen :cry: :cry:

Natuurlijk neem ik ze het liefste mee, en om het geld laat ik het zeker niet. :dog:

Maar ik ben bang dat de de honden er niert beter van worden. Vooral onze Cavalier is ontzettend aanhankelijk en ligt het liefst op schoot :up:, ook onze Berner denkt vaak dat zij nog een schoothondje is.

Op dit moment probeer ik ze te plaatsen bij familie of bekenden :bye2:

Ik weet dat de 30 dagen qurantaine geen probleem zal worden voor de Berner maar zeker wel voor de Cavalier.

Maar de reis is zeker geen pretje voor ze, dat heb al eerder verteld.
Op de Cavalier page heeft iemand gereageerd die bij een vliegveld heeft gewerk en vertelde t ze niet echt goed met beesten en ook met honden niet. Ze worden gewoon op de transport band  gegooid en er wordt voor de rest niet meer naar omgekeken.

De honden zitten tenminste 20 uur in een kleine kooi waar ze niet uit komen en in moeten eten drinken slapen en hun behoefte moeten doen, ze worden tussendoor
NIET uitgelaten, ook niet als er een grote tussenstop wordt gehouden.

Daarom vraag ik mij af kan ik mijn honden dit wel aandoen? :cry: :cry:

Groetjes Wiepie
 
Je kunt je honden dit ook niet aandoen.

Maar wat is beter, 1 dag in het vliegtuig en door naar een schone quarantaine.
Na een bepaalde tijd mogen ze eruit en dan zien ze jouw.
Ze springen van blijdschap alleen om jouw te zien niet omdat ze uit quarantaine mogen.

Of je doet ze weg , je honden snappen dat niet want die denken van , ze komt zo weer terug en dat gebeurt niet , dan breek je hond zijn hartje.
Het enige nadeel is, niet voor je hond(jes) maar voor jullie en dat zijn de extra kosten om ze mee te krijgen waar jullie je nieuwe leven op gaan bouwen.
Als ik dit zo lees wat jij allemaal schrijft dan vergeef jezelf nooit meer als je ze achter laat.
Of vind je man dit niet leuk wat ik nu schrijf, zou ook kunnen.
Je man moet dan maar extra overuurtjes draaien :-D

Vriendelijke groetjes,

:evil:Outback Jack :evil:

Outback Jack 
 
Hey Jack,

Mijn man denkt er in grote lijnen precies zo over als ik, maar hij is niet zo aan de beesten gehecht als ik.

Hij is 's ochtends van half 6 tot 's avonds half 6- 6 uur thuis.

Ik ben veel meer met ze bezig en het is dus lochisch dat ik meer en zij meer aan mij gehecht zijn.

Het blijft piekeren, maar ik heb gelukkig nog even tijd :up:

Groetjes Wiepie
 
Enne Wiepie,

Je moet zo maar denken, als je ze meenemt dan heb je ook nooit gemengde gevoelens,
en in Oz is er toch plaats genoeg.

Trouwens , Music from Oz heb je misschien jouw top 5  from Oz want die ouwe Collins is leuk maar is die van Oz. Als ze die daar loslaten denken ze dat het een verdwaalde Tas. Devil is
Waar is jouw Top 5 uit Oz.

Groeten,

Outback Jack :evil:
 
Toch even terug komen op het meenemen/achterlaten van de honden.
Jack zei het héél geraakt. Zoiets van "Als je de hond achterlaat, blijft hij wachten bij de deur tot je terug komt."
Alleen al de gedachten dat als je hem achterlaat en je kijkt nog één keer om, dan zal je de blik in de ogen van de hond waarschijnlijk nooit vergeten.
Ik zou het niet kunnen. Ik weet hoe blij hij is als wij thuis komen, en is maar even alleen geweest. Uitzinnig.
Soms als Paula even alleen naar de winkel gaat en hij alleen bij mij is, hoor ik hem bij de voordeur zitten janken, tot ze weer thuis is.
Wij nemen onze dieren mee, we zij tè gehecht aan ze. Maar ik heb het al een keer eerder gezecht, dat, als je het niet kan betalen, het mee nemen een hele financiële aderlating kan zijn. Dit is niet jullie geval, dat heb je al aangegeven.

Wil je nog zekerheid, lees de replies nòg maar eens door van Jack, hij zegt heel wat waarheden.

En Jack, ik wist niet dat jij zó gevoelig kon zijn met betrekking tot dieren. :up:

Rene
 
Mmmm, Ik proef uit de reacties een beetje afkeuring voor het achterlaten van een dier op een farm in het land waar het vandaan komt.

Laat me jullie eens even de afweging uit de doeken doen, wij hadden slechts 3 keuzes:

1. de hond weg doen
2. de hond achter laten
3. de hond mee nemen.

Keuze 1 was voor ons geen keuze aangezien wij teveel van het dier houden, en wij er zeker van zijn dat het dier ook gek op ons is.
Keuze 3 was voor ons ook geen optie, aangezien de hond dan eerst in the UK in carentaine moest, in een wild vreemde omgeving zonder iemand die hij kent. Aangezien Kat geen vaste verblijfplaats had in de UK was het ook nog eens moeilijk om de hond van een woning te voorzien, daarnaast komt het feit dat de hond gewend is aan ruimte.
Ditzelfde geldt voor het feit dat Kat hem niet mee naar Nederland heeft meegenomen, je kan een hond (als je hem al in carentaine wil doen voor 30 dagen) die gewend is aan een ruime tuin (1/2 acre tot 90 acre) niet op een flatje op 17 hoog laten zitten terwijl jij bent werken.

Wij hebben dus rekening gehouden met de hond (ook al hadden wij hem heel graag bij ons gehad), en hebben hem bij mensen achter gelaten die zelf dieren hebben, waar hij ook mee bekend is en waar hij zicht thuis voeld (bij mijn schoonmoeder in huis die ook helemaal weg van hem is).
Bovendien weten we zeker dat zodra we thuis in Oz zijn hij zoveel aandacht krijgt dat hij allang blij is dat we weer terug zijn.

No hard feelings, just an explanation, although I can understand your point of view.

Groeten,
Koen
 
@ Koen,

Jullie gaan weer terug naar je hond. Dat is heel wat anders dan je hond voor altijd achter te laten.

De keuze van sommige mensen hun hond (of ander huisdier) achter te laten zal (voor hun) een welafgewogen beslissing zijn geweest. Of dat nu financieel was, of dat het is omdat hun huisdier, en dat kan alleen de eigenaar die hun huisdier het beste kent, de reis niet aan zou kunnen, is niet voor mij (ons) om dat te veroordelen.
Er wordt hier eigenlijk gezegt, dat, als je het kan veroorloven, het waarschijnlijk voor het huisdier beter is om hem mee te nemen.
Ik ben overtuigd (en dat door ervaring) dat een kat het beter zou kunnen verwerken dan een hond. Honden zijn meer sociaal dan een kat.
Ik weet van voldoende verhalen van honden (en ook katten) die wegkwijnen omdat ze "achter gelaten" waren door hun baasje. Ook deze verhalen kunnen hartverscheurend zijn. En dat niet alleen voor het dier, maar ook voor hun baas!!
Ik weet voor een feit dat Paula en ik onze dieren nooit achter zouden kunnen laten. Maar als je kijkt naar bv Sara en Hans, die moesten een beslissing maken voor een van hun honden. Ik leef met ze mee, want uit de verhalen te horen, zijn ze gek op hem!

Ik wil alleen zeggen dat je alles goed op een rijtje zal moeten zetten. 30 dagen in quarantaine, waar een goede verzorging is, valt wel mee voor de meeste dieren. Je kan per slot van rekening er iedere dag naar toe. Je huisdier zal echt niet van je vervreemden.
Think of the joy your pet will show you when you visit him. (Excuseer de Engels, maar ik kon dit niet even goed vertalen in het Nederlands)
Er zijn per slot van rekening meer dan genoeg verhalen op dit forum waar staat dat de verzorging uitermate goed was. En als ik dan één keer een verhaal lees dat het misschien een keer voorgekomen is dat ze de kooien wat minder eerbiedig behandelden, dan hoop ik dat het een uitzondering is.

Think about it!!

Rene
 
@Rene,

Rene, I thought sbout it..... :-D.... Ik denk dat een afweging te moeten maken zo wie zo niet makkelijk is.
Ik bedoel als ik super rijk zo zijn geweest en ik had hier in Nederland een geweldig groot huis met een fijne tuin, dan zou ik Freckle denk ik wel hebben over laten komen. Echter dit is niet het geval.

Klein voorbeeld, ik had een kat die 18 jaar in Driebergen heeft gewoont, we gingen verhuizen naar zeist, en ik weet dat een verhuizing voor een dier net zo ingrijpend kan zijn als voor een mens, dus ben ik met mijn katje naar de dierenarts gegaan om de kat eerst een checkup te geven en om te vragen of de kat de verhuizing wel aankon, gezien de ouderdom en band die het met de buren had en dergelijke. De dierenarts zei het volgende tegen mij, misschien is het beter de kat in te laten slapen.... :-o ik stond echt met grote ogen te kijken... zo van wat maak jij me nou.... de arts zei het volgende :
de kat is zijn hele leven al op het zelfde adres, heeft zijn vaste routines, is bijna blind, z'n nieren werken niet zo goed meer, en als je hem nu gaat verhuizen zal het binnen 2 weken dood zijn van ellende.
Je heb nu de keuze: hem vredig in laten slapen of hem een gestreste ongelukkige dood te geven.....!

Wat ik bedoel te zeggen is dat het soms helemaal niet belangrijk is wat jij van de hond of kat vind, hoe graag je hem bij je wil hebben, maar soms moet je het bekijken vanuit het standpunt ... wat is het beste voor het dier.

Het enige wat ik wil zeggen is, oordeel niet te snel over wat je wel of niet zou kunnen wanneer je niet voor de keuze staat , want dan weet je niet wat je zou doen. Het is een hele normale reactie van de mensen die het zeggen, een emotionele maar logische reactie, tot dat ze zelfd de keuze moeten maken.

Maar als je kijkt naar bv Sara en Hans, die moesten een beslissing maken voor een van hun honden. Ik leef met ze mee, want uit de verhalen te horen, zijn ze gek op hem!

En ik denk (weet dit niet zeker) dat dit ook het geval is bij Sara & Hans, ik denk dat zij de afwegen hebben moeten maken wat het beste voor hun hond is. En ik wens ze daar ook heel veel sterkte bij.

Greetz,
Koen
 
Ik heb een aardig aantal berichten uit dit topic afgesplitst in het topic "Chat":
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3517.0

Let er alsjeblieft op dat je zoveel mogelijk on topic blijft. Wil je het ergens anders over hebben, maak dan een nieuw topic aan, dan blijft het forum overzichtelijk.
 
Beste Rene,

[quote author=Rene-L link=topic=3366.msg40754#msg40754 date=1134718239]
En Jack, ik wist niet dat jij zó gevoelig kon zijn met betrekking tot dieren. :up:

Rene
[/quote]

Elke dierenvriend heeft een gevoelig hartje,
Ook al heeft hij ooit duivelse opmerkingen, (moet iemand zijn).

Jack the devil :evil:
 
Als iemand mijn honden wil zien kijk dan op de kerst groet topic van Rene-L.

Daar staat een foto van mijn lieverds

Groetjes Wiepie
 
Daar hoef je toch niet over te twijfelen.
Meenemen.

Of beter gezegd, MEENEMEN;


Outback Jack :evil:
 
WHOOPEE!!
DE KOGEL IS DOOR DE KERK, DE KNOOP IS DOOR GEHAKT, HET HEK IS VAN DE DAM, ETC ETC.​

Heb je ze het al verteld?? En, hoe vonden ze het idee? Willen ze wel graag? Krijgen ze daar hun eigen mandje?

Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

Rene
 
Heb het ze verteld, maar ze liggen op dit moment in Croma en tillen niet eens hun oogleden op

Dat noem ik nu stank voor dank :thankyou:

:rotflmao: :rotflmao:

Wiepie
 
Lost: Quote verwijderd (het complete laatste bericht quoten is onnodig)


Nee als mijn hond in croma ligt tilt hij zijn ooglid ook niet meer op.
Zal wel stinken al dat verbrand haar.

Maarja het is maar wat je lekker vind.


Outback Jack :evil:
 
@ Jack.
Ivm je vorige opmerking;
Kom ik toch weer terug op mijn statement.
[quote author=Rene-L link=topic=3366.msg40754#msg40754 date=1134718239]
En Jack, ik wist niet dat jij zó gevoelig kon zijn met betrekking tot dieren. :up:
[/quote]

Dan reist bij mij de vraag, wat doet jouw hond in croma?

Ik heb wel gehoord van een Hot Dog, maar bereidt je die met croma? Dat wist ik niet.

Rene

Ps. Eigenlijk flauw hoor!!
 
Back
Top