Beroepen op de nieuwe SOL!!!

meer nieuws :

Minister welcomes Baird review
Tuesday, 9 March 2010

The Minister for Immigration and Citizenship, Senator Chris Evans, today welcomed the final report of the Baird Review on the legislation governing international education.

It is most pleasing to note Mr Baird's support for the Rudd Government's changes to the skilled migration program announced on 8 February 2010.

The skilled migration program changes will encourage overseas students to focus on obtaining a quality education from a high quality provider by removing incentives for students to apply for a course simply in the hope of being granted permanent residence.

Under the changes, the wide-ranging migration occupations in demand list was revoked and will be replaced mid-year by a new and more targeted skilled occupations list to be developed by the independent body, Skills Australia.

The new skilled occupations list will be tightly focused on high value skills that will assist in addressing Australia's future skills needs. It will deliver a mix of skills across the professions and trades in areas such as healthcare, engineering and mining.

International students currently studying in Australia who hold a vocational, higher education or postgraduate student visa will still be able to apply for permanent residence if their occupation is on the new skilled occupations list.

Students currently studying a course in an occupation that is not on the new skilled occupations list will have until the end of 2012 to apply for a temporary skilled graduate visa which will enable them to spend up to 18 months in Australia to acquire work experience and find an Australian employer willing to sponsor them.

It must be remembered that a student visa is just that: a visa to study. It does not give someone an automatic entitlement to permanent residence.

International students should be focused on obtaining a good qualification from a quality education provider in a field in which they want to work. The changes will in no way impact on international students coming to Australia to gain a legitimate qualification and then return home.

Similarly, Australia's migration program is not and should not be determined by the courses studied by international students.

Australia will continue to welcome international students and provide an opportunity for those who have the necessary qualifications and skills to find an Australian employer willing to sponsor them for a permanent visa.


bron :
http://www.minister.immi.gov.au/media/media-releases/2010/ce10021.htm
 
Ik heb dit nog gevonden :

State Sponsorship and State Migration Plans
The Department of Immigration and Citizenship (DIAC) has indicated that, once the replacement SOL is introduced, state and territory governments may be able to sponsor applicants who have nominated an occupation in demand in individual states and territories. This includes occupations not included on the SOL replacement.


bron : http://www.liveinvictoria.vic.gov.au/about-us/news/2010/federal-ministers-announcement-on-gsm-visas

Toch wel belangrijk voor wie niet op de nieuwe SOL staat!
 
Hoi, hoi,

Volgens mij veranderd er niks in de zin van dat je eerder dan eind 2012 in behandeling genomen wordt als je voor 8 feb.2010 je aanvraag hebt ingediend bij de DIAC. De nieuwe SOL lijst is ter vervanging van de MODL en CSL. Dus sta je erop heb je extra punten sta je er jiet op moet je op een andere manier aan het aantal punten zien te komen, bijv: met IELTS.
Ik begon ook al te juichen :smile: !! Maar als ze de prioriteiten lijst niet veranderen moeten we allemaal tot eind 2012 wachten :cry:
Of heb ik het nu helemaal mis?

:lol: Betty
 
hey betty,

ik denk dat je het toch niet helemaal juist ziet.

Mij gedacht :
- of je staat op de SOL en krijgt toegang
- of je staat niet op de SOL maar wel op de sponsorship lijst van een staat en kan zo gaan

- sta je nergens op dan kan het enkel via ENS

- via student visa kan je enkel nog indien je na je studies voldoet aan één van de bovenstaande

dus wordt toch wel iets moeilijker denk ik...
 
Hoi Nesje,

Als ik het dus goed begrijp word het een stuk moeilijker gemaakt voor studenten op een student visa binnen te komen?
Ze mogen niet aannemen dat ze daarna recht hebben op een permanent visum.

Dit is wel eigenlijk toch de insteek van jullie om op een student visa naar Oz te gaan en uiteindelijk te blijven?
Dat is geen goed nieuws dan...
sad.gif


Ik kan alleen niks vinden over de stop die er is tot 2013...
Ik hoop dat deze ook vervalt met de nieuwe SOL.

Mocht je wat tegen komen hoor ik het graag
afro.gif


Groeten Steven
 
hoi steven,

ze willen het inderdaad moeilijker maken voor studenten, maar dan bedoelen ze vocational training zoals kappers, kok, ...

Wat er juist gaat veranderen voor studenten is nog nergens te vinden...
afwachten dus...
 
Heb me er wat in verdiept...

In ons geval zit het zo: op dit moment staan wij met onze skilled met state sponsoring SA aanvraag op nummer 5 in de prioriteiten lijst en worden wij niet eerder dan eind 2012 in behandeling genomen.

Er veranderd voor ons niks of we nu wel of niet op de nieuwe SOL lijst staan met ons beroep. Dit omdat wij onze aanvraag in 2009 al hebben ingediend.

Wat wel van belang is voor ons: Mid 2010 kan het zo zijn dat we van nummer 5 opeens naar nummer 2 omhoog schieten op de prioriteiten lijst als de minister goed keuring geeft aan State sponsoring. :shock: De prioriteiten lijst blijft bestaan maar er kan dus het een en ander geswitched worden bijv: mensen met een beroep op de CSL van nu gaan van 1 naar 3 wat betreft priority.(Dit is allemaal te vinden op de site van DIAC.)
Wij blijven relaxed en nuchter in de zin van als deze verandering niet doorgaat zit er voor ons niks anders op dan heel lang wachten totdat wij aan de beurt zijn en dan zal het ongeveer nog zeker 3 jaar duren zoals nu het geval is.

Nogmaals dit is bij ons het geval.

Weet je; heel stiekem komt er af en toe een heel klein glimlachje op m'n gezicht, stel dat, stel... OMG!!! :lol: dan zouden we al heel snel onze visum kunnen krijgen, zo onverwachts! Maar 'stel' is nog geen 'ja' dus in het nu wachten we en proberen we hier ons leventje nu te leven! Anders worden we echt helemaal gek hier... :|

Groetjes, Betty
 
Hoi Betty,

Is die prioriteit lijst alleen als je een W.A sponser visum aanvraagt?
Of geld dit ook als je een 175 visum aanvraagt zonder sponsership?


Wij komen nu ook al voor een 175 visum in aanmerking.
Ik wil eigenlijk wachten tot de nieuwe sol uitkomt voor het aanvragen van een 175 visum omdat we misschien straks prioriteit krijgen.
Maar als je automatisch word opgeschoven heeft het geen zin om te wachten...Kun je misschien een linkje doorsturen?

En weet iemand of de nieuwe SOL die uitkomt, hij direct vanaf 30 April ingaat? Of dat het alleen een aankondiging is?
Zover ik weet gaat de nieuwe SOL pas in halverwege het jaar...

Groeten Steven:up:
 
Hoi Betty,

Is die prioriteit lijst alleen als je een W.A sponser visum aanvraagt?
Of geld dit ook als je een 175 visum aanvraagt zonder sponsership?


Wij komen nu ook al voor een 175 visum in aanmerking.
Ik wil eigenlijk wachten tot de nieuwe sol uitkomt voor het aanvragen van een 175 visum omdat we misschien straks prioriteit krijgen.
Maar als je automatisch word opgeschoven heeft het geen zin om te wachten...Kun je misschien een linkje doorsturen?

En weet iemand of de nieuwe SOL die uitkomt, hij direct vanaf 30 April ingaat? Of dat het alleen een aankondiging is?
Zover ik weet gaat de nieuwe SOL pas in halverwege het jaar...

Groeten Steven:up:

Hoi, hoi Steven,


Wat ik ervan begrijp is dat de minister eerst zijn goedkeuring moet geven eer dat alle skilledvisum aanvragen met een state sponsorship op de 1 na hoogste plaats van de prioriteitenlijst komt te staan.

Als je een skilled independend visum hebt ingediend voor 8 feb 2010 en je staat op de CSL van nu blijf je de prioriteit behouden. Maar jullie hebben nog niks ingediend dus dan gelden de veranderingen voor jullie wel. Geen CSL voorrang meer. En alleen skilled zonder sponsorship minimaal 3 jaar wachttijd! In jullie situatie zou ik snel mijn aanvraag indienen en meteen een state sponsorship aanvragen. Anders lig je net als wij tot 2013 op de boekenplank. Blijkt dat de verandering inderdaad plaats vind (mid-2010) en je hebt een statesponsoring schuif je naar No 2 en zijn we heel snel aan de beurt.

Deze verandering is de enige manier voor ons en volgens mij ook voor jullie om eerder dan 2013 aan de beurt te zijn!

De SOL lijst maakt voor ons niks uit en kijk ook even naar het berichtje van Rob Breumelhof van vandaag! State sponsorship is the way to go voor prioriteit! :up:

:smile: Betty
 
Wat is er gebeurt met die lange SOL lijst met managers en administrators je gaat me toch niet vertellen dat die allemaal weg zijn. Nu zakt de moed in me schoenen!!
Ik had zoveel hoop dat ik in aanmerking kwam voor het visum.

Ontzettend blij voor alle andere die nu een kans maken.

Succes iedereen
 
Wat er niet op staat, kan er op 30 April wel op staan.

Nog even wachten dus...:up:

Groeten Steven
 
Ik heb ook al wat op andere forums gelezen en daar schrijven agents :

- dat de SOL met weinig beroepen erop zal starten, maar dat ze verwachten dat deze stelselmatig zal uitbreiden
- dat de SMP van de verschillende staten ook eerst maar met een aantal beroepen erop zullen starten (deze hoeven dus niet op de SOL te staan) en dat deze ook lagzaam aan zullen uitbreiden qua beroepen

afwachten wat het allemaal zal geven

Ik heb ook gelezen dat het plan is dat op 1 juli de CSL vervalt, de ANSZCO en de nieuwe SOL starten en de SMP van de staten bekent moeten zijn, maar niemand denkt dat DIAC dit voor elkaar zal krijgen
 
Ik hoop dat wij er goed aan doen om te wachten op de nieuwe SOL.:?

Anders word het alsnog aanvragen voor 1 juni......
 
Ik begon heel blij met
cheesy.gif
Jeejj beroep staat, beetje vaag, op de aanbeveling. ICT nerds staan er nog op.
Maar zonder sponsorship is het nog wachten tot 2013.

We hadden het na alle aankondigingen maar even opzij gelegd, zoveel onduidelijkheid. Verder maar vast begonnen met onze oude HBO en Universiteit mailen voor alle spullen die we straks nodig hebben voor de ACS.

Weet je... ik snap er allemaal even niks meer van.
 
Je bent niet de enige...
cheesy.gif


Het is ook niet zeker of je zonder sponsership moet wachten tot 2013

Er zijn een hoop leden die hopen en wachten tot 30 April
afro.gif
 
Back
Top