bezoek van het replica VOC schip Duyfken in Brisbane en Redcliffe

Leuke foto's Charles! En ach, tegen de zon in fotograferen en binnen fotograferen blijft lastig.
 
[quote author=Jack link=topic=5162.msg66627#msg66627 date=1154110457]
Leuke foto's Charlesk, maar deze zet je toch even aan het denken.
Is het wat ik denk het is;

Image-F03A22859EE641BA.jpg


Een ruimte voor "ondergewaardeerde" werkende personen, ...............netjes gezegd....

:up: :up:

Jack :evil:
[/quote]

Heh, jammer genoeg niet, anders kon ik het wel gebruiken voor vervelende in-laws - opgeruimd staat netjes (tenminste oor een paar uur! :)

Maar nee, de Duyfken transporteerde kruiden (en dan alleen maar 150 ton), dus ze hadden niet genoeg ruimte voor 'andere' artikelen.
 
Inderdaad leuke foto's!! Gaat helaas niet lukken om het Duyfken zelf te bezoeken leuk dus om de foto's te zien.!!

Groetjes
Syl
 
'k Loop net over de Goodwill bridge en zie een replica van een 17e eeuws schip liggen bij het Maritime Museum. Lijkt wel verdacht veel op de replica van de Duyfken die hier vorig jaar was, en zoveel van die replica's zullen er toch niet rondvaren in Australie, lijkt me. Helemaal zeker ben ik dus niet, maar 't lijkt me dat de Duyfken terug is...
 
Dat is inderdaad Duyfken, vanaf maandag is het open voor het publiek en het schip ligt er voor een maand.
 
Mooi, dan kan ik deze keer wel gaan kijken, ik kon de vorige keer niet. Mooi gelegenheid om ook dat museum van mijn lijstje af te vinken.
 
Dat klopt Hans; een collega van me zei het ook al

Yep: nog 4 weken de tijd om 'm te bekijken want zolang blijft ie liggen in het Maritime Museum  :up:
http://bayjournal.com.au/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=1278&Itemid=1

Ik zat vorig jaar toen ie hier was in Europa dus inderdaad mooie herkansing  :smile:
 
Een paar weken geleden  - ik meen met Easter - was de Duyfken in Nelson Bay (NSW) voor een weekend. Uiteraard zijn we wezen kijken. Voor wie er niet heen kan hier een paar foto's.....
duyf_1.jpg
duyf_2.jpg
 
Nee, dat klopt – het is de Duyfken. We hebben een overeenkomst met de Duyfken foundation en het schip gaat de volgende drie jaar in Queensland doorbrengen.

Over the volgende jaaren gaat ze de kust van Queensland op en neer vaaren. In de cycloonmaanden zal ze in zuid Queensland zijn, en de rest van het jaar in het noorden – daar word ze gebaseerd in Cairns.
 
Back
Top