bloedonderzoek

lucy

XPdite Sponsor
Hoi,

Twee weken geleden kreeg ik een CO en inmiddels is het anderhalve week geleden dat ik bloed liet prikken. Vandaag belde de panelarts dat hij de uitslag nog niet had ontvangen.

Hoe lang duurt dit ongeveer? Iemand misschien enig idee hoe ik dit kan beinvloeden?

Ik heb bij het prikken aangegeven dat er nogal haast bij was ivm emigratie. Maar de prikster gaf een absolute nee aan. Zo mocht helemaal niets op het formulier zetten...Ik kan nog eens bellen naar het huisartsenlab, maar ik verwacht daar helemaal niets van.

Ook trouwens nog geen VOG gekregen; heb de aanvraag vorige week vrijdag door de gemeente laten indienen....

Ik hoop dat iemand een suggestie heeft!
 
Ik weet niet of er verschil in zit tussen waarvoor er geprikt wordt, maar bij mij duurde het meestal een dag of 3/4. Maar goed, dat was niet voor emigratie redenen en ik weet dus niet waar er nu precies onderzoek naar wordt gedaan en hoe dat bij mij zat.
 
Vervelend dat je nog geen uitslag hebt gehad.
Denk dat het overal anders gaat en langer of korter duurt.
Ik heb mijn medische test, xrays en bloedprikken in Australie (Newcastle) laten doen en de uitslag kreeg ik 5 dagen later per post. Mag de envelop niet openen, moet het gesloten meenemen als we naar Sydney gaan voor het interview voor de aanvraag van het visum (820/801).
Wat kost deze test eigenlijk in NL? Ik moest voor alles 310 dollar betalen, viel best mee dacht ik.
Succes!
Sandra
 
Wij hebben onze medische keuring in Utrecht gedaan en dan ga je direct erna naar de bloedaftapperij. De dokter heeft die resultaten enkele dagen later al en voegt ze bij zijn medische verslag/formulier. Ik zou het dus goed in de gaten houden want ik heb het idee dat het al wel bekend zou moeten zijn!
Maar geen paniek: er valt goed te praten met de mensen van DIAC over dit soort zaken: als jij kunt aantonen dat je bloed geprikt hebt (bonnetje ofzo) gaan ze je visum niet weigeren als daar iets misgegaan is.
 
Hoi

ik begrijp niet goed dat die panelarts aan jou komt vragen voor die uitslag. Je kan toch geen onderzoeken door een huisarts laten doen?? Het zijn toch maar bepaalde dokters die die onderzoeken mogen doen, en die werken ook samen (tenminste in Antwerpen)(de radioloog en de panelarts). Bij ons heeft de arts gewoon zelf bloed geprikt, hij stuurt dat dan naar het labo, en zou het resultaat dan na een paar dagen krijgen. Als er iets niet mee in orde was zou hij ons nog bellen, anders werd het rechtstreeks naar Australie gestuurd. Aangezien we niets meer gehoord hebben ga ik ervan uit dat het onderweg is (onderzoek is vorige week gebeurd). Anderhalve week lijkt me echt wel veel om resultaten van een bloedonderzoek te krijgen. Voor zover ik weet wordt er trouwens enkel op HIV gecontroleerd.

Ik hoop voor jou dat het vlug in orde komt. SUCCES :up: :up:

Oja, die VOG kan 2 tot 4 weken duren, maar je kan ook een spoedprocedure vragen en dat zou niets extra kosten.
 
Hoi Lucy, er kan altijd iets administratiefs fout zijn gegaan bij de prikpost.
Ik werk zelf op een diagnostisch centrum en ik weet dat het wel eens mis kan gaan. Dat de prikster niks mocht veranderen op het forumulier klopt, alleen de aanvrager ( dus de panelarts ) die het forumulier geeft,heeft het recht om iets aan te geven ( dan had cito aangekruist moeten worden )

Ik zou toch ff een belletje doen naar dat laboratorium, kan zijn dat je niks te horen krijgt omdat je via de telefoon natuurlijk zit met de legitimatieplicht ( die je niet kunt vervullen natuurlijk ) maar als ze je niks willen/mogen vertellen, bel dan eens naar die panelarts.
Die kan altijd ff nakijken of een telefoontje doen naar dat lab.
Want mijn inziens duurt dit toch te lang. ( en dat wil niet zeggen dat je uitslag niet goed is, want dan had de panelarts het ook doorgekregen. )Dus don't worry.

VOG is normaal. Bij Rim hadden we het met een week en mijn VOG duurde zelfs langer dan 2 weken.

Groetjes Ingrid
 
KLinkt inderdaad of het te lang duurt.

@bloemetjes en Jerden: helaas, ik heb geen bonnetje ofzo, hier is het een kwestie van binnenlopen bij een prikpost (wordt het huisartsenlab genoemd), in mijn geval in het bejaardenhuis om de hoek. Je wacht tot je aan de beurt bent, ze prikken en je kunt weer vertrekken. Maar ik zal maandag eens gaan bellen. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat de huisarts die de opdracht gaf 200 km verderop woont...Ik had nog wel speciaal van te voren opgebeld of dat problemen zou geven, en dat was niet zo.

Ik was voor de medische test 95 euro kwijt plus 60 euro per kind. De rontgen koste 50 euro als ik mij goed herinner en voor het bloed kon ik niet betalen. Ze hebben mijn verzekeringsnummer genoteerd en ik neem aan dat ik het niet vergoed krijg.

@Skippy: jij weet er veel van zeg, kun jij het niet ff regelen :grin: dan komt het zeker in orde.
 
Ooh ooh, dit kan het begin van het einde zijn.
Slaap je goed.....snachts????
Kan je tegen daglicht?.
Heb je altijd veel zin in roodvlees?.
Zie jezelf als je in the mirror kijkt?.

Euuhhm , ben even hardop aan het meedenken wat de oorzaak kan zijn.
Ik hoor het wel.

Jack :evil:
 
Zie jezelf als je in the mirror kijkt?.


grin.gif


 
@Skippy: jij weet er veel van zeg, kun jij het niet ff regelen :grin: dan komt het zeker in orde.

Goed he, tja ik heb dan ook de LHNO goed doorlopen :grin:
Maar euh, ik zou zeggen geef ze maandag een belletje, of geef mij het telefoon nummer maar, ik weet wel hoe je die lui moet aanpakken :wink:
 
Ik zal maandag bellen en als ze niet meewerken dat dreig ik gewoon dat ik jou op ze af zal sturen, oke?

VOG zat vandaag bij de post.
 
jij en Skippy samen tegen de prikster......ze was eigenlijk best aardig

Voor de zekerheid alles maar voor aanstaande maandag gemaild naar de CO. Dan kan het alleen nog stranden op het te laat zijn van de uitslag van de medicals. Stel je voor dat we niet kunnen emigreren doordat de prikster een administratieve fout heeft gemaakt.....
 
Kan me niet voorstellen dat zoiets kan gebeuren hoor. he getsie, niet van die spook ideeen in je hoofd halen hoor.

Laat je het morgen weten hier, hoe je telefoontjes gegaan zijn, want ik ben nu ook wel heel benieuwd.
Misschien , als je bij het lab niks voor elkaar krijgt ( wel eerst proberen! ) dan die panel dokter bellen. Of ie misschien je over het hoofd heeft gezien en de uitslagen nu wel heeft gevonden....

Oh, schiet me iets te binnen : als ze nog je niet kunnen vinden he, vraag dan eens of ze kijken naar een bloeduitslag van jou prik datum, waarop iemand alleen getest is voor HIV ( want dat is vlgs mij het enige wat ze testen ) met dezelfde geboortedatum als jou. Misschien is er een typfout gemaakt met je naam. Gebeurd in ons lab ook wel eens :oops: of op die prikdatum laten zoeken op je adres.kan ook nog

Als het gelukt is, help jij mij dan ff met de belastingsmannen de nek om te draaien? :evil:
 
Belastingmannen de nek omdraaien? Die moet je te vriend houden, hard :wink: en je krijgt van alles gedaan...

Bedankt voor de informatie :up: , bij het lab gingen ze inderdaad op geboortedatum en adres/prikdatum zoeken. De uitslag was volgens haar naar de panelarts gestuurd, dus waar het mis is gegaan is niet helemaal duidelijk. Ze zou een nieuw origineel opsturen, dus woensdag bel ik de panelarts of het verder in orde is.

Handig hoor, die achtergrondinformatie!
 
Ben bang dat een kleine update nodig is... Vanmiddag belde ik de panelarts om te vragen of het lab de uitslag had gestuurd. Hadden ze inderdaad gedaan, maar ze hadden geen hepatitis C getest... tjonge zeg.
Blijkbaar moet HIV, hepatitis A, B en C getest worden.
Gelukkig hebben ze m'n bloed nog ergens gevonden dus ik hoef niet opnieuw te gaan prikken. Het duurt wel een aantal dagen voordat de uitslag bekend is.
Heb in ieder geval wel de indruk dat zowel de panelarts als het laboratorium beiden goed meewerken, dus dat scheelt.

In de voorwaarden van de CO staat duidelijk dat er bewijs gegeven moet worden van uitstel. Van het bloedprikken heb ik geen bonnetje ofzo gekregen, ik kan morgen wel een brief of iets dergelijks opvragen bij het lab. Maar die krijg ik niet meer bij de CO voordat de 28 dagen voorbij zijn; die termijn loopt vrijdag af.
Dus wat te doen? Ik denk dat ik direct maar een mail naar de CO moet sturen dat hij de uitslag van de medische test niet binnen de gestelde termijn zal ontvangen. Of in verband met het ontbreken van bewijs even laten zitten omdat het waarschijnlijk wel binnen de extra 21 dagen zal lukken?
 
Hoi Lucy,
Zelfde antwoord als bij Jerden: bij twijfel niet op zijn beloop laten maar gewoon de situatie even toelichten aan je CO. Een mailtje teveel is niet erg, een mailtje te weinig kan wel voor problemen zorgen. Dus laat gewoon even weten dat er iets is misgegaan maar dat het in orde gemaakt wordt en dat alles eraan komt.
Laurens
PS Wij hoefden alleen HIV voor Australië. Hebben jullie risicolanden bezocht dat je ook Hepatitis moet doen?
 
Hoi Lucy

als je een brief van het lab (in het Engels) kan krijgen kan je die mss inscannen en doormailen naar je CO. Maar eerlijk gezegd begrijp ik ook niet dat ze daar op moeten testen. Vergissen ze zich niet? Voor "normale" beroepen wordt enkel op HIV getest, voor dokters, verpleegkundigen, tandartsen en paramedici bijkomend nog op Hep B en C. Of heb jij misschien 1 van die beroepen? Anders is het volgens mij niet nodig hoor.

Succes!
Jerden
 
Volgens mij moet je je soms ook op Hep. laten testen als je tatoeages hebt of piercings?
 
Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik heb geen idee waarom er bij mij hepatitis bij zit, ik heb geen vak in de gezondheidszorg en geen piercings. Een tattoo van een halve vierkant centimeter, maar dat wist de assistente niet toen ze me het aanvraaglabformulier toezond en neem ik aan dat het standaard was. Ik heb het formulier niet heel goed bekeken, maar als ik mij goed herinner was HIV aangekruisd en 2 maal hepatitis. Morgen maar weer even bellen naar de panelarts....

Heb vandaag het lab gebeld en ik ze zullen een engelse brief sturen die ik inderdaad zal scannen. De brief heb ik op zijn vroegst morgen bij de post maar ik wil het liefst voordat de termijn van 28 verstrijkt, de mededeling aan de CO hebben gedaan. De 28 dagen lopen de 12e af dus dat is net te laat om het op die manier te doen.
Ze heeft me de tekst in een word document gestuurd dus ik stuur straks een mail met bijlage met de mededeling dat de officiele scan nog volgt.

Lijkt me zo het beste.


Dit heb ik trouwens op form 1071I gevonden over de hepatitis:

Hepatitis
Australian health authorities consider that the risk of newlyarrived
migrants transmitting hepatitis is low. Screening for
hepatitis is nevertheless mandatory if you are:
• pregnant;
• an unaccompanied refugee minor;
• a child for adoption; or
• a child in the care of an Australian state or territory
government welfare authority.
Examining doctors or MOCs may also ask any applicant to
undergo tests for hepatitis where they consider it necessary.
Where you test positive for hepatitis, your application will not
necessarily be rejected although further tests may be required.


Allemaal niet van toepassing, dus op verzoek van de arts zelf....
 
Back
Top