Boring Drives

@Tim911 Ik hoef je toch niet uit te leggen dat braking distance toe neemt met snelheid ;) Dus wat je met 100 nog aan kunt remmen is met 200, tig meters verder. En dat dit ‘s nachts bleek te zijn maakt het helemaal ongelofelijk voor mij zelf. (Wij rijden zo min mogelijk ‘s nachts en zeker geen grote afstanden, maar dat is onze manier van doen)

Maar ik zie dat je tot inkeer gekomen bent 👍 Easy does it 😁

Haha ja dat snap ik, maar ik bedoelde te zeggen dat als er een roo of nog erger vee voor de auto opduikt je waarschijnlijk niet genoeg tijd/ruimte heb om hem te ontwijken ongeacht je snelheid. Ik had laatst bijna een koe op mijn bumper en reed maar 30km per uur. Neemt niet weg dat het dom en ontverantwoordelijk was, maar wel leuk. Was ook aantal jaar terug. Zou het nu niet meer doen.
 
Mag dit topic ook gebruikt worden voor de mooiste, meest interesante drives? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik ben zelf al snel onder de indruk van bergjes op en af rijden en slingerwegen ;) . Ik vond de rit van Cairns naar Cape Tribulation erg mooi om te rijden.
 
Mag dit topic ook gebruikt worden voor de mooiste, meest interesante drives? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik ben zelf al snel onder de indruk van bergjes op en af rijden en slingerwegen ;) . Ik vond de rit van Cairns naar Cape Tribulation erg mooi om te rijden.

Ik ben het helemaal met je eens, de drive van Cairns naar Port Douglas is ook voor mij de mooiste route die ik heb gereden in Oz. En vanaf het pondje naar Cape Trib is prachtig.
 
Ja, ik vond Cairns-Cape Tribulation ook prachtig!

En ik geniet ook meestal van de rit Cowell-Pt Lincoln (SA), groen(ig), maar zeker niet zo groen als Cairns e.o. :D
 
Mag dit topic ook gebruikt worden voor de mooiste, meest interesante drives? Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik ben zelf al snel onder de indruk van bergjes op en af rijden en slingerwegen ;) . Ik vond de rit van Cairns naar Cape Tribulation erg mooi om te rijden.

Nee dat mag niet! :mad: (just kidding)

Ik maak wel een mooie autoritten topic aan :)
 
Er is hier een weg die zo saai is dat ze de plaats waar de weg naartoe gaat vernoemd hebben naar hoe het voelt. Geelong.
Het is de auto variant van een plank doen. Het oogt op het eerste gezicht niet heel speciaal, het is maar een ritje van een uur, maar de tijd lijkt te stoppen.
 
Er is hier een weg die zo saai is dat ze de plaats waar de weg naartoe gaat vernoemd hebben naar hoe het voelt. Geelong.
Het is de auto variant van een plank doen. Het oogt op het eerste gezicht niet heel speciaal, het is maar een ritje van een uur, maar de tijd lijkt te stoppen.

Met de trein vanuit Melbourne Southern Cross vond ik het wel een mooi avontuur, zo rondom de Bay.
 
Met de trein vanuit Melbourne Southern Cross vond ik het wel een mooi avontuur, zo rondom de Bay.

Ik heb het met de trein nooit gedaan. De weg is een 6 baans recht stuk weg langs niks. Geen landmarks, geen water, geen relief. Enkel wat bomen, dor gras en hier en daar een gedumpte wasmachine.
 
Ik ben het helemaal met je eens, de drive van Cairns naar Port Douglas is ook voor mij de mooiste route die ik heb gereden in Oz.
En ik kan je vertellen: zelfs al moet je het elke dag doen, het blijft genieten! De ideale manier om een transition te hebben tussen thuis en werk.
Ik blijf (nog maar keer of drie gedaan maar toch) de route inland van Cairns naar Charter Towers ook best charmant vinden. Sommigen zullen het saai vinden, anderen net daarom mooi. Ik behoor tot de 2e
 
Back
Top