Brisbane of Perth ?

[quote author=Gwen link=topic=9982.msg137456#msg137456 date=1240648735]
Ooh ja natuurlijk! 10.000 heb je niet eens een nieuwe auto voor  :lol: Ja ik bedoel inderdaar 100.000 tot 150.000  :roll:
[/quote]
Hier wel hoor  :p

Bart

[quote author=M5 link=topic=9982.msg137463#msg137463 date=1240656156]

Brisbane  :up:

Cheers Sander[/quote]

Why.........??

[quote author=M5 link=topic=9982.msg137465#msg137465 date=1240657120]
Because this is the sunshine state.
[/quote]

:smile: :smile:

That's on you car plate.......
Is that true?...
Better then Mr. Perthpete said.
see below...
[quote author=perthpete link=topic=9982.msg137445#msg137445 date=1240622594]
Perth natuurlijk! 9 maanden warm en zon, 3 maanden fris en wat regen. TIG stranden, geen van alle druk (de beelden zoals op Bondi Beach kom je hier niet tegen). Kitesurfen wordt hier volop gedaa. Het mag misschien niet overal maar ze zijn vaak te zien. Hangjongeren en aanverwante perikelen: net boven het CBD (Northbridge) krioelt het van de backpackers en uitgaansgelegenheden. Dat heeft het nadeel dat je er 's avond beter niet kunt vertoeven (als je op veilig wilt spelen dan). Verder zijn er natuurlijk een paar wijken die niet echt prettig zouden zijn om te wonen ('achterbuurten'), maar dat is in elke stad zo.

Komend uit NL zal je het hier behoorlijk rustig en relaxed vinden. Je ervaart waarschijnlijk wel vrij snel dat er veel onervaren (P-platers) en slechte chauffeurs zijn, dus het is wel erg goed dat het algemene verkeersbeeld redelijk rustig is. De wegen zijn over het algemeen wel redelijk maar zeker niet te vergelijken met het Hollandse asfalt (en stenen). Potholes is b.v. een veel voorkomende verschijnsel.

Wat we in de weekenden doen is heel vergelijkbaar met wat we in NL deden (dansen is onze grote hobby, zie ook andere posts daarover of onze weblog ;-)), daarnaast gingen we hier heel wat vaker op pad (wandelingen in de hills, langs de rivier etc) alleen is dat nu een beetje weggevallen door de aandacht voor het dansen.
In zijn algemeenheid zou ik zeggen dat je alles kunt doen wat je in NL kunt doen en dan nog een beetje meer omdat de stad omringt is door zee en natuur ;-)

Enne als laatste opmerking nog over het weer:
De warmte hier is 95% van de tijd ook een echte droge warmte. Humidity van 20 a 30% is hier eerder regel dan uitzondering (vandaar dat hier 80% v.d. airco's een evaporative airconditioning zijn). Temperaturen van 30 a 35 graden zijn alleen maar lekker hier, en zelfs 40 vind ik persoonlijk nog prima te hebben. We hebben in Sydney eens een 37 graden meegemaakt (met kerst) met daarbij de gebruikelijke humidity, nou dat is echt niet te harden ... [/quote]

Well M5 ?...........

Kind regards,

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=9982.msg137472#msg137472 date=1240667216]
[quote author=M5 link=topic=9982.msg137465#msg137465 date=1240657120]
Because this is the sunshine state.
[/quote]

:smile: :smile:

That's on you car plate.......
Is that true?...
Better then Mr. Perthpete said.
see below...
[quote author=perthpete link=topic=9982.msg137445#msg137445 date=1240622594]
Perth natuurlijk! 9 maanden warm en zon, 3 maanden fris en wat regen. TIG stranden, geen van alle druk (de beelden zoals op Bondi Beach kom je hier niet tegen). Kitesurfen wordt hier volop gedaa. Het mag misschien niet overal maar ze zijn vaak te zien. Hangjongeren en aanverwante perikelen: net boven het CBD (Northbridge) krioelt het van de backpackers en uitgaansgelegenheden. Dat heeft het nadeel dat je er 's avond beter niet kunt vertoeven (als je op veilig wilt spelen dan). Verder zijn er natuurlijk een paar wijken die niet echt prettig zouden zijn om te wonen ('achterbuurten'), maar dat is in elke stad zo.

Komend uit NL zal je het hier behoorlijk rustig en relaxed vinden. Je ervaart waarschijnlijk wel vrij snel dat er veel onervaren (P-platers) en slechte chauffeurs zijn, dus het is wel erg goed dat het algemene verkeersbeeld redelijk rustig is. De wegen zijn over het algemeen wel redelijk maar zeker niet te vergelijken met het Hollandse asfalt (en stenen). Potholes is b.v. een veel voorkomende verschijnsel.

Wat we in de weekenden doen is heel vergelijkbaar met wat we in NL deden (dansen is onze grote hobby, zie ook andere posts daarover of onze weblog ;-)), daarnaast gingen we hier heel wat vaker op pad (wandelingen in de hills, langs de rivier etc) alleen is dat nu een beetje weggevallen door de aandacht voor het dansen.
In zijn algemeenheid zou ik zeggen dat je alles kunt doen wat je in NL kunt doen en dan nog een beetje meer omdat de stad omringt is door zee en natuur ;-)

Enne als laatste opmerking nog over het weer:
De warmte hier is 95% van de tijd ook een echte droge warmte. Humidity van 20 a 30% is hier eerder regel dan uitzondering (vandaar dat hier 80% v.d. airco's een evaporative airconditioning zijn). Temperaturen van 30 a 35 graden zijn alleen maar lekker hier, en zelfs 40 vind ik persoonlijk nog prima te hebben. We hebben in Sydney eens een 37 graden meegemaakt (met kerst) met daarbij de gebruikelijke humidity, nou dat is echt niet te harden ... [/quote]

Well M5 ?...........

Kind regards,

[/quote]

Brisbane, 12 maanden warm en zon :grin: en de zomer regen.  Ik geloof dat Perth jaarlijks zo een 800 mm regen heefd en Brisbane 1200 mm dus we ihebben iets meer regen idd, het enige voordeel wat dat wel heefd is dat het goed voor je tuin,regentank en zwembad is  :grin: Ik denk dat het persoonlijk is. Ik zelf heb geen problemen met de hogere vochtigheidsgraad en ik vind het erg fijn dat het zelfs in de winter nog echt warm is met een gemiddelde dag temperatuur van 22 graden. Bovendien zijn de winters in Perth weer natter tegenover die van Brisbane. Tja en entertainment ook hier genoeg natuurlijk en als je het hier in Brisbane niet vind ga je naar Sydney of Melbourne, wat dat betreft ligt Brisbane natuurlijk iets minder geisoleerd als Perth. Hoe dan ook is het in allebei goed vertoeven en hebben we denk ik weinig te klagen, maar persoonlijk ben ik blij dat ik in Brisbane zit en niet in Perth.

Cheers Sander  :cool:

[quote author=M5 link=topic=9982.msg137483#msg137483 date=1240704050]

Brisbane, 12 maanden warm en zon :grin: en de zomer regen.  Ik geloof dat Perth jaarlijks zo een 800 mm regen heefd en Brisbane 1200 mm dus we ihebben iets meer regen idd, het enige voordeel wat dat wel heefd is dat het goed voor je tuin,regentank en zwembad is  :grin: Ik denk dat het persoonlijk is. Ik zelf heb geen problemen met de hogere vochtigheidsgraad en ik vind het erg fijn dat het zelfs in de winter nog echt warm is met een gemiddelde dag temperatuur van 22 graden. Bovendien zijn de winters in Perth weer natter tegenover die van Brisbane. Tja en entertainment ook hier genoeg natuurlijk en als je het hier in Brisbane niet vind ga je naar Sydney of Melbourne, wat dat betreft ligt Brisbane natuurlijk iets minder geisoleerd als Perth. Hoe dan ook is het in allebei goed vertoeven en hebben we denk ik weinig te klagen, maar persoonlijk ben ik blij dat ik in Brisbane zit en niet in Perth.

Cheers Sander  :cool:[/quote]

Thanks mate,

Vochtigheid leer je mee om gaan, believe me (said an ugly bloke from the NT).
Heb ook begrepen dat er ongelooflijk veel pretparken in de buurt rondom Brisbane + veel natuurparken.
Kun je omgeving Brisbane ook goed vissen?. :smile:
Regen het hele jaar door is wel iets wat we hier niet hebben alleen als het hier valt dan valt het goed.
Ik zelf ben meerdere malen in Brisbane en omstreken geweest.
Als ze iets niet in Perth hebben is het toch wel een pokke eind rijden net als hier in Darwin.
Vanaf Darwin hebben we Cairns offe.... Alice spring maar in dat gat is helemaal niks te halen.
Dan heb je Broome  :|.....en dan weer Perth  :up:.
Zoals je al zei ben je zo in Sydney of andere plaatsen waar de markt volop is.
Nog nooit in Perth geweest maar dat gaat binnenkort veranderen.
Ben nu toch weer aan het twijfelen.

Haven a good sunday.

Tja, allereerst is al het onderstaande natuurlijk de persoonlijk voorkeur van ons allen ;-). 'Beter' is iets wat je alleen voor jezelf kunt bepalen en (normaal gesproken) nooit voor een ander.

Tot op heden hebben we ook nog nooit meegemaakt dat we iets niet konden krijgen in Perth .. dus dat is geen probleem.

Oh ja, en geisoleerdheid is maar relatief denk ik. Ook vanuit Brisbane effe naar Sydney rijden doe je ook niet zomaar (toch?). Dan neem je dus of een vliegtuig of je rijdt het maar 1 a 2 keer per jaar... Perth - Darwin (4 dagen rijden) is ook maar 3.5 uur vliegen .. En natuurlijk is Perth ook weer dichter bij Nederland (dan Brissie ... ;-) ;-)).

[quote author=perthpete link=topic=9982.msg137493#msg137493 date=1240735877]
Tja, allereerst is al het onderstaande natuurlijk de persoonlijk voorkeur van ons allen ;-). 'Beter' is iets wat je alleen voor jezelf kunt bepalen en (normaal gesproken) nooit voor een ander.

Tot op heden hebben we ook nog nooit meegemaakt dat we iets niet konden krijgen in Perth .. dus dat is geen probleem.

Oh ja, en geisoleerdheid is maar relatief denk ik. Ook vanuit Brisbane effe naar Sydney rijden doe je ook niet zomaar (toch?). Dan neem je dus of een vliegtuig of je rijdt het maar 1 a 2 keer per jaar... Perth - Darwin (4 dagen rijden) is ook maar 3.5 uur vliegen .. En natuurlijk is Perth ook weer dichter bij Nederland (dan Brissie ... ;-) ;-)).
[/quote]

Huh, Perth ligd toch overal ver vandaan? Oja toevallig ben ik iemand die idd zo maar effe naar Sydney rijd vanuit Brissie omdat het maar 1000 kilometer is. Ik vertrek om 2300 uur en ben er om 1000 uur de volgende morgen. Natuurlijk kan ik ook het vliegtuig nemen maar ja met de auto is voor ons toch even een goedkopere oplossing (gezin van 5  :grin:)

We hebben alles zo'n beetje afgewogen en we willen toch voordat we aankomen al beslissen ( yep.. I know I know... beslissen voordat we zelfs ooit voet hebben gezet in Australie ! ) omdat we dan een huurhuis kunnen regelen van tevoren en wat diepere research. Ook willen we alvast uitzoeken hoe het met de tax zit enzo, en we willen niet wekenlang ronddolen op 'zoek' naar de ideale plek. Het komt toch wel weer neer op hetzelfde : beiden steden hebben wel wat. Dus dan weten we het nog niet. We hebben (bijna) besloten om toch naar Brissie te gaan , ondanks alle mankementen denken we dat daar de meeste boxjes worden getickt...
Dus waarschijnlijk Brissie !

ps : maar we hebben nog tot september om van mening te veranderen :)

[quote author=Scamp link=topic=9982.msg137498#msg137498 date=1240738096]
Ook willen we alvast uitzoeken hoe het met de tax zit enzo, [/quote]

Tax betalen...... :shock: :smile:
Dat ga je toch niet doen.
Doe ik ook niet, so far so good.

Ook vanuit Brisbane effe naar Sydney rijden doe je ook niet zomaar (toch?). Dan neem je dus of een vliegtuig of je rijdt het maar 1 a 2 keer per jaar... [/quote]

Dan ken ik denk ik de verkeerde mensen ;)

Inderdaad ik denk dat als je eenmaal gewend bent aan de afstanden daaro dat het allemaal wel meevalt. Hadden Canadese vrienden en die gingen 'effe naar een watervalletje kijken, is leuk joh' ( 5 uur rijden ). Als er maar geen file staat, dan vind ik rijden niet zo'n probleem.

haha helemaal gelijk! Files heb ik ook een hekel aan. Het maakt mij ook niet uit hoe lang ik onderweg ben naar iets zolang ik maar niet in de file kom te staan. Zo lang ik aan het rijden ben lijkt het alsof je er zomaar bent ;)
Toen ik in OZ woonde bij een gastgezin speelden we wel eens netball wedstrijden. Ik herinner mij dat we 1x 6 uren hebben gereden voor een wedstrijd. Heel normaal dus. Terwijl hier in Nederland dat als bijna onmogelijk wordt gezien.. (ik woon in Friesland en mensen vinden dat vaak een gigantisch eind weg, maar het is maar een uurtje rijden naar A'dam/Utrecht e.d.) terwijl het maar een eindje is (maar die A6-A1-A9/A10 verbinding he..  :x)

[quote author=Jack link=topic=9982.msg137451#msg137451 date=1240631600]
Ik kom ook naar Perth, :up:

Ga meteen effe stemmen op Perth.
Waar kon ik dat ook alweer?.

[/quote]

Nog even geduld, dan zitten we er en hebben dan hopelijk snel een huis, kan je komen logeren. Het schijnt dat je in Perth ook kunt vissen  :fishing: Neem jij de hengels mee? Zorgen wij voor het bier!

........
[/quote]

Rondom Brisbane is het behoorlijk bevolkt met middelgrote plaatjes. Absoluut niet geisoleerd zoals Perth. Overal mooi en groen. En de gehele kustlijn is echt heel erg mooi. Je hebt 2 keuzes, of je gaat naar het super commerciele Gold coast of je bezoekt het rustigere Sunshine coast.

Ik ben nog vrij jong dus ik geniet nog volop van de Gold coast. Ik vind het hier helemaal geweldig. Ik kom oorspronkelijk uit Rotterdam en Brisbane is eigenlijk wel vergelijkbaar met modern Rotterdam, alleen dan met mooie planten en palmen en een heerlijk klimaat.

[quote author=Sacha link=topic=9982.msg137531#msg137531 date=1240776670]
[quote author=Jack link=topic=9982.msg137451#msg137451 date=1240631600]
Ik kom ook naar Perth, :up:

Ga meteen effe stemmen op Perth.
Waar kon ik dat ook alweer?.

[/quote]

Nog even geduld, dan zitten we er en hebben dan hopelijk snel een huis, kan je komen logeren. Het schijnt dat je in Perth ook kunt vissen  :fishing: Neem jij de hengels mee? Zorgen wij voor het bier!
[/quote]
Dat vissen weet ik wel zeker, Ashley zijn kamer staat hier vol met hengels :grin:

Bart

Back