[quote author=Jack link=topic=9982.msg137472#msg137472 date=1240667216]
[quote author=M5 link=topic=9982.msg137465#msg137465 date=1240657120]
Because this is the sunshine state.
[/quote]
:smile: :smile:
That's on you car plate.......
Is that true?...
Better then Mr. Perthpete said.
see below...
[quote author=perthpete link=topic=9982.msg137445#msg137445 date=1240622594]
Perth natuurlijk! 9 maanden warm en zon, 3 maanden fris en wat regen. TIG stranden, geen van alle druk (de beelden zoals op Bondi Beach kom je hier niet tegen). Kitesurfen wordt hier volop gedaa. Het mag misschien niet overal maar ze zijn vaak te zien. Hangjongeren en aanverwante perikelen: net boven het CBD (Northbridge) krioelt het van de backpackers en uitgaansgelegenheden. Dat heeft het nadeel dat je er 's avond beter niet kunt vertoeven (als je op veilig wilt spelen dan). Verder zijn er natuurlijk een paar wijken die niet echt prettig zouden zijn om te wonen ('achterbuurten'), maar dat is in elke stad zo.
Komend uit NL zal je het hier behoorlijk rustig en relaxed vinden. Je ervaart waarschijnlijk wel vrij snel dat er veel onervaren (P-platers) en slechte chauffeurs zijn, dus het is wel erg goed dat het algemene verkeersbeeld redelijk rustig is. De wegen zijn over het algemeen wel redelijk maar zeker niet te vergelijken met het Hollandse asfalt (en stenen). Potholes is b.v. een veel voorkomende verschijnsel.
Wat we in de weekenden doen is heel vergelijkbaar met wat we in NL deden (dansen is onze grote hobby, zie ook andere posts daarover of onze weblog ;-)), daarnaast gingen we hier heel wat vaker op pad (wandelingen in de hills, langs de rivier etc) alleen is dat nu een beetje weggevallen door de aandacht voor het dansen.
In zijn algemeenheid zou ik zeggen dat je alles kunt doen wat je in NL kunt doen en dan nog een beetje meer omdat de stad omringt is door zee en natuur ;-)
Enne als laatste opmerking nog over het weer:
De warmte hier is 95% van de tijd ook een echte droge warmte. Humidity van 20 a 30% is hier eerder regel dan uitzondering (vandaar dat hier 80% v.d. airco's een evaporative airconditioning zijn). Temperaturen van 30 a 35 graden zijn alleen maar lekker hier, en zelfs 40 vind ik persoonlijk nog prima te hebben. We hebben in Sydney eens een 37 graden meegemaakt (met kerst) met daarbij de gebruikelijke humidity, nou dat is echt niet te harden ... [/quote]
Well M5 ?...........
Kind regards,
Jack :evil:
[/quote]
Brisbane, 12 maanden warm en zon :grin: en de zomer regen. Ik geloof dat Perth jaarlijks zo een 800 mm regen heefd en Brisbane 1200 mm dus we ihebben iets meer regen idd, het enige voordeel wat dat wel heefd is dat het goed voor je tuin,regentank en zwembad is :grin: Ik denk dat het persoonlijk is. Ik zelf heb geen problemen met de hogere vochtigheidsgraad en ik vind het erg fijn dat het zelfs in de winter nog echt warm is met een gemiddelde dag temperatuur van 22 graden. Bovendien zijn de winters in Perth weer natter tegenover die van Brisbane. Tja en entertainment ook hier genoeg natuurlijk en als je het hier in Brisbane niet vind ga je naar Sydney of Melbourne, wat dat betreft ligt Brisbane natuurlijk iets minder geisoleerd als Perth. Hoe dan ook is het in allebei goed vertoeven en hebben we denk ik weinig te klagen, maar persoonlijk ben ik blij dat ik in Brisbane zit en niet in Perth.
Cheers Sander